  • 1. Data: 2018-04-20 11:43:35
    Temat: zabezpieczenie studni płytą OSB
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Mam studnię powierzchniową starą jak świat. Chcę ją zabezpieczyć płytą
    OSB aby ktoś nie wpadł do środka. Wykroiłem sobie koło o średnicy
    studni, kupiłem okucia by to związać z kręgiem....ale czym zabezpieczyć
    samą płytę, by woda jej nie zabiła i była dalej wytrzymała mechanicznie?

    Lub jeśli płyta OSB to słaby pomysł to czym innym to zabezpieczyć biorąc
    pod uwagę, że muszę być w stanie dźwignąć to sam (więc płyta betonowa
    raczej odpada).

    sir

  • 2. Data: 2018-04-20 12:29:10
    Temat: Re: zabezpieczenie studni płytą OSB
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 3. Data: 2018-04-20 12:33:40
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Lub jeśli płyta OSB to słaby pomysł to czym innym to zabezpieczyć biorąc
    > pod uwagę, że muszę być w stanie dźwignąć to sam (więc płyta betonowa

    A płyta betonowa z włazem metalowym?
    Mam taką u mamy na studni- i spokojnie połozyłem ją sam (na wysokośc jednego kręga
    nad ziemię. A jak trzeba wodę pompowac to tylko właz metalowy otwiera się.
    Tam mam akurat wersję z prostokątnym otworem więc właz z grubej blachy na zawiasach
    dorobiłem
    A co do OSB skoro to na zewnątrz to jakąś emalia uniwersalną pomaluj i ładnych pare
    lat wytrzyma(ew co kolka lat odnowisz)

  • 4. Data: 2018-04-20 12:44:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    dorobiłem
    > A co do OSB skoro to na zewnątrz to jakąś emalia uniwersalną pomaluj i ładnych pare

    Prawdę mówiąc to taka płyta by mi najbardziej pasowała, ale sam jej nie
    wtargam. Opcja z metalowym włazem mi bardzo by pasowała (to co teraz
    robie to rzeźbienie - płyta będzie przecięta na 1/3 lub 1/2 na zawiasie
    i z zamkiem na kłódkę by dzieci nie otworzyły.

    a ta emaila nie odpadnie od płyty OSB? Nigdy takiego czegoś nie
    malowałem....

  • 5. Data: 2018-04-20 13:28:57
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 kwietnia 2018 05:48:01 UTC-5 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
    > i z zamkiem na kłódkę by dzieci nie otworzyły.
    >
    > a ta emaila nie odpadnie od płyty OSB? Nigdy takiego czegoś nie

    Wtargasz. Jak wysoko masz ten krąg?

    U mnie taki wlaz byl zrobiony na obreczy z kola z furmanki.
    Troche betonu (5-7cm) plus troche siatki do zbrojenia. To pancerne nie musi byc.

    W sumie malo nie wazy ale po to wlasnie to jest. Zeby bylekomu pomysl do otwarcia i
    zagladania tam nie przyszedl do glowy.

    Jak nie chcesz osb to zrob z desek. Deski od wierzchu nakryj papą.

    Ewentualnie jak juz osb to kup te grubsze, zamaluj farba ftalowa, grubo. I na wierzch
    daj pape czy inny pcv lub od biedy folie ogrodnicza te gruba.

  • 6. Data: 2018-04-20 13:33:36
    Temat: Re: zabezpieczenie studni OSB
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > malowalem....

    jakis plastidip - cos takiego kiedys widzialem..
    albo linoleum przykrecic do osb, dwie warstwy najlepiej. zapewne lezy tego
    masa po pkt zbioru odpadow selektywnych...
    ostatecznie - ale to zabawa jest - napalm gesty zrobic, o ile masz dojscie
    do odpadu styropianu, rozpuscic w benie i nim 'malowalne' - pomalowac.
    wiecznosci to nie zdobedzie ale na pare lat wystarczy....
    ale tak na powaznie to zapewne sa srodki dedykowane do takich celow...

  • 7. Data: 2018-04-20 13:35:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska farba epoksydowa, bo tansza od importowanej. Ze dwa razy pomaluj od srodka raz
    na zewnatrz. Farby nie zaluj bo nie jest bardzo droga.

  • 8. Data: 2018-04-20 13:39:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wtargasz. Jak wysoko masz ten krąg?

    bardzo nisko - niecały krąg nad ziemią.

    > U mnie taki wlaz byl zrobiony na obreczy z kola z furmanki.
    > Troche betonu (5-7cm) plus troche siatki do zbrojenia. To pancerne nie musi byc.

    właz sobie wyspawam jak będę miał do czego

    > Jak nie chcesz osb to zrob z desek. Deski od wierzchu nakryj papą.

    Deski były (są) ale nie zabezpieczyłem tego niczym i delikatnie mówiąc w
    2 lata zrobił się z nich gnój. Pewnie mnie (85kg) by utrzymały ale nie
    zamierzam testować.

    > Ewentualnie jak juz osb to kup te grubsze, zamaluj farba ftalowa, grubo. I na
    wierzch daj pape czy inny pcv lub od biedy folie ogrodnicza te gruba.

    Płytę wziąłem najgrubszą jaka była (bodaj 28mm) Z tą papą mnie
    zastanowiłeś - napewno by to przedłużyło żywot tej płyty. Mam jeszcze
    gont po altanie ale na płaskim to ani nie będzie działać ani wyglądać...

  • 9. Data: 2018-04-20 13:42:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > ostatecznie - ale to zabawa jest - napalm gesty zrobic, o ile masz dojscie
    > do odpadu styropianu, rozpuscic w benie i nim 'malowalne' - pomalowac.
    mam styropianowych śmieci jeszcze od metra...
    a to rozpuszczanie napewno w benzynie a nie acetonie?

    Styropian chyba niezbyt odporny na UV jest - nie rozleci się to szybko?
    no i co z wodą... nie będzie to szkodliwe/trujące? Ta studnia choć nie
    używana to potencjalnie ma być jako awaryjne źródło wody m.in. pitnej w
    razie jakiejś katastrofy.

  • 10. Data: 2018-04-20 13:43:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Polska farba epoksydowa, bo tansza od importowanej. Ze dwa razy pomaluj od srodka
    raz na zewnatrz. Farby nie zaluj bo nie jest bardzo droga.

    jakaś nazwa? nie pokruszy się to na OSB?