  • 1. Data: 2020-09-12 14:37:10
    Temat: zabudowa wnęki, szafa wnękowa, zrób to sam
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    jakiś czas temu, ktoś tu pytał ile kosztuje zabudowa wnękowa wykonana
    przez firmę. nie wiem, napiszę Wam jak ja zrobiłem sam
    wymiary wnęki to 2,5x3m, ale wyszło że będzie jeszcze schowek na coś
    długiego, więc mebel ma 250x287cm. ze względu na gabaryty, przykręciłem
    go w kilku miejscach do tylnej ściany. więc skoro go przykręcam, to nie
    są mi potrzebne plecy. jako plecy miała być, a może jeszcze będzie jakaś
    tapeta. Pomierzyłem wszystkie wymiary, narysowałem bez wspomagania
    komputerem i zleciłem wycięcie w castoramie. Kupiłem okleinę na
    żelazko, zrobiłem sobie stanowisko i oklejałem. następne zamówienie to
    półki, kolejne to drzwi, wymiarami dostosowywane do powstałego korpusu.
    Drzwi mocowane na 4 zawiasach. 3 Drążki na wieszaki - ze starych
    karniszy drewnianych

    ceny:
    korpusy:269,91
    półki:64,12
    okleina 3x14,98
    drzwi 201.01
    (płyta kosztuje 30zł za metr, lub 22cośtam jak sie kupuje całą)
    zawiasy 24x1zł
    około 10 kątowniczków w roli uchwytu
    615zł za całość. trzeba umieć użyć żelazka, wiertarki, otwornicy,
    linijki. nie doliczyłem wkrętów i uchwytów.
    na fotografii mebel z który ma zamontowane 4 z 6 drzwi

    https://ibb.co/jDqDF54

    ToMasz

  • 2. Data: 2020-09-14 09:01:04
    Temat: Re: zabudowa wnęki, szafa wnękowa, zrób to sam
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Otwory na zawiasy robiłeś sam?
    Ja bym się bał - z 0,5mm przesunięcia lub odstęp od pionu i mogą być kłopoty
    zwłaszcza przy więcej niż 2 zawiasach na drzwi.

    Adam

  • 3. Data: 2020-09-14 11:57:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 09:01:06 UTC+2 użytkownik Adam Lubszczyk
    napisał:
    > Otwory na zawiasy robiłeś sam?
    > Ja bym się bał - z 0,5mm przesunięcia lub odstęp od pionu i mogą być kłopoty
    > zwłaszcza przy więcej niż 2 zawiasach na drzwi.

    1-Nawet najprostsze zawiasy maja możliwość regulacji
    2 Kilka zł kosztują szablony do montażu zawiasów

  • 4. Data: 2020-09-14 12:00:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.09.2020 o 09:01, Adam Lubszczyk pisze:

    > Otwory na zawiasy robiłeś sam?
    > Ja bym się bał - z 0,5mm przesunięcia lub odstęp od pionu i mogą być kłopoty
    > zwłaszcza przy więcej niż 2 zawiasach na drzwi.
    >
    > Adam

    4 zawiasy na 1 drzwi. najpierw na drzwiach zaznaczałem gdzie są półki -
    żeby zawias nie trafił w półkę. potem mniej więcej co 70-80cm zawias.
    przed korpusem postawiłem klocek (na wymiar), skrzydło drzwiowe na
    klocek i zaznaczałem gdzie zawiasy wypadają w pionie. skrzydło
    odstawiałem, wg szablonu zaznaczałem linię odsunięcia zawiasów od
    krawędzi. na przecięciu wierciłem i pasuje. W przypadku mebla który ma
    3m w poziomie słowo "pasuje" trzeba wziąć w cudzysłów, bo mocno
    przekłada się "krzywość" podłogi, ale mnie wyszły różnice mniej niż 1mm
    jak ktoś jest super estetą, to drzwi trzeba kupować z 2cm zapasem, żeby
    zapas ukrył "krzywość" ugięcie korpusu.

    ToMasz

  • 5. Data: 2020-09-17 17:47:40
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

  • 6. Data: 2020-09-17 17:48:45
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    poniedziałek, 14 września 2020 o 12:00:16 UTC+2 ToMasz napisał(a):
    > ToMasz

    Masz rysunki, to wrzuć? Przyzwoicie wygląda.
    K.

  • 7. Data: 2020-09-18 02:46:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > linijki. nie doliczyłem wkrętów i uchwytów.
    > na fotografii mebel z który ma zamontowane 4 z 6 drzwi

    Wjedzie pod nią samojezdny odkurzacz?

  • 8. Data: 2020-09-18 07:13:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 17:46:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Wjedzie pod nią samojezdny odkurzacz?

    Nie wiem czy to celowa prowokacja ale faktycznie warto też brać ten
    aspekt pod uwagę, może niekoniecznie akurat w przypadku szaf
    wnękowych.
    U mnie np. Brakło dosłownie kilka milimetrów aby odkurzacz mógł
    wjechać pod geberita.... A tak obija się wokół.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-09-18 09:19:12
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Wjedzie pod nią samojezdny odkurzacz?

    zaprojektowana tak aby nie wjechał. pomiędzy podłogą mieszkania a
    podłoga szafy jest 5cm i tam będzie listewka maskująca. ale jak sie
    szafa "usiedzi". To jest miejsce gdzie można w mało widoczny sposób
    "zgubić" nierówności podłogi.
    W innej kuchnni mam meble na nóżkach i odkurzacz wjeżdża, ale czasem nie
    wyjeżdża. Odkurzacz LG hombot, gada głośno i wyraźnie po niemiecku, nie
    ma możliwości zmiany języka. stąd ma domową "niemiec". Jak wracamy do
    domu, a "niemca" nie ma w jego "bunkrze" to dzieci wymyślają historie o
    partyzantach, o konieczności zorganizowania wyprawy poszukiwawczej itp.
    ToMasz

  • 10. Data: 2020-09-18 10:06:24
    Temat: Odkurzacze
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 09:19:12 +0200, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    > historie o
    > partyzantach, o konieczności zorganizowania wyprawy poszukiwawczej

    A jak ogólnie oceniasz ten odkurzacz?
    Przydałby się znowu wątek co w odkurzaczaxh słychać, mam gotowe
    felietony na temat i7+ oraz Braava Jet m6, może kogoś by to
    interesowało.

    --
    Marek