  • 1. Data: 2017-10-09 20:22:31
    Temat: zacieki na krokwiach
    Od: k...@g...com

    Witajcie,

    Taka sytuacja:
    na krokwie nabito membrane dachową na to poszły kontrłaty i łaty pod dachówke
    ceramuiczną.
    Czy kontrłaty mogę pomalować np dysperbitem?
    Celem ma byc uszczelnienie bo łaty były zrywane bo zostały zle polozone i to
    spowodowalo ze na tej czesci dachu przy silnych opadach woda powoli saczy sie po
    krokwiach - prawdopodobnie poprzez dziury z poprzednich gwizdzi.
    Tym dysperbitem bym zalał dziury po starych gwozdziach i dodatkowo uszczelniłbym
    połączenie membrana-kontrłata.

    Dysperbit jest na wodzie wiec z membrana bedzie wszystko ok.

    Z innej strony jak połozymy dachówke to tam nigdy tyle wody nie bedzie a kondensat
    splynie pa szmacie na dól.

    Czy taki pomysł jest dobry?
    Jest tu ktoś z wiedzą na ten temat?

    z poważaniem
    krzysiek

  • 2. Data: 2017-10-09 21:44:00
    Temat: Re: zacieki na krokwiach
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 października 2017 20:22:33 UTC+2 użytkownik
    k...@g...com napisał:
> [...]
    ceramuiczną.
    > Czy kontrłaty mogę pomalować np dysperbitem?

    dysperbitem? zwiariowales :)
    chcesz kleić to czyms co sie nadaje
    ale moze i w ogóle nie potrzeba nic robic

    b.

  • 3. Data: 2017-10-09 22:55:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    k...@g...com napisał:

    > Czy taki pomysł jest dobry?
    > Jest tu ktoś z wiedzą na ten temat?

    Ja bym nic nie robił. Ekipa spaprała już na etapie nabijania kontrłat,
    bo między krokwię, a kontrłate (na membranę) daje się taśmę uszczelniającą
    (taka pianka) z rolki, tego typu:

    https://folda.pl/katalog/show/purotec-tasma-uszczeln
    iajaca-pod-kontrlaty

    Daje to dodatkowo ochronę kontrłat przed zawilgacaniem ale i uszczelnia
    ew. dziury.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2017-10-10 01:51:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.10.2017 20:22, k...@g...com wrote:

    > Z innej strony jak połozymy dachówke to tam nigdy tyle wody nie bedzie a kondensat
    splynie pa szmacie na dól.

    To się Tobie tak tylko wydaje. A prawda jest taka, że będzie ciekło do
    środka.
    Przecież są specjalne taśmy, które się uszczelniają przy wbijamiu. Czemu
    nikt nie nakleił?

  • 5. Data: 2017-10-10 01:53:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.10.2017 22:55, Adam Sz. wrote:

> [...]
    iajaca-pod-kontrlaty

    > Daje to dodatkowo ochronę kontrłat przed zawilgacaniem ale i uszczelnia

    Dokładnie tak. Ja bym to zerwał kolejny raz i użył taśmy, może dwie
    warstwy, a może z obu stron membrany.

  • 6. Data: 2017-10-10 07:13:35
    Od: k...@g...com

    Witajcie,

    juz teraz wiem ze są tasmy pod kontrłaty ale firma od dachu ich nie miała.
    Łaty nabili i zeszli z budowy bo lało co chwile mają przyjsc dachówke robić na koniec
    tygodnia lub w przyszłym wiec troche czasu na naprawe jest.

    To cieknie tylko na jednej części gdzie odbijali łaty.

    Raczej demontować tego nie będś...
    Musi porządnie lac by ciekło jak leci delikatnie to nic nie przecieka.
    Oni mówią ze nic ciekło nie będzie potem.

    Ja bym jednak chciał to jakoś uszczelnić- na googlach wyczytałemm o dysperbicie bo
    jest na wodzie, gdzie indziej o silikonie dekarskim...

    Dysperbitem tylko kontrłaty od góry i połęczenie z membraną silikonem???

    Dobrze będzie?

    Krzysiek

  • 7. Data: 2017-10-10 07:55:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    A coś Ty się tak na dysperbit uparł? Darmo go masz?
    Nikt go tak nie stosował, nie ma badań.Oprócz wody jest w jego składzie jeszcze
    smoła.
    Może się zdarzyć, że smoła powoli rozpuści membranę.I dopiero wtedy będziesz w plecy.
    Ale to Twój dom, więc masz prawo.
    Czyli tam jeszcze nie ma dachówki?
    Spoko...
    Pozdro.abomito

  • 8. Data: 2017-10-10 08:43:50
    Od: uciu <a...@g...com>

    U mnie niestety tez ciekło w kilku miejscach i podkleiłem taśmą COROFIX.
    Pół taśmy dawałem na membrane i pół na kontrłate.
    Na razie działa...

  • 9. Data: 2017-10-10 09:09:18
    Od: uciu <a...@g...com>

    na FM czytałem też ze można silikonem dekarskim przejechać - tylko chyba tym na
    kauczuku a nie na smole.

    uciu

  • 10. Data: 2017-10-10 10:26:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 października 2017 07:13:36 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Ja bym jednak chciał to jakoś uszczelnić- na googlach wyczytałemm o dysperbicie bo
    jest na wodzie, gdzie indziej o silikonie dekarskim...

    > Dysperbitem tylko kontrłaty od góry i połęczenie z membraną silikonem???

    Ale którędy to cieknie - wpada w "stary" otwór po gwoździu w kontrłacie
    i leci do środka, czy podcieka bokiem kontrłaty i przez "starą" dziurę
    w membranie wlatuje? Jeżeli to drugie to moim zdaniem nie ma szans tego
    dobrze uszczelnić żadnym środkiem. Pozostaje liczyć, że będą tego
    mikroskopijne ilości (teraz leci bo nie ma dachówki) i to, co wpadnie -
    szybko wyparuje) albo zerwać kontrłaty i użyć wspomnianej taśmy.

    Wszystko pośrednie nic nie da - możesz jeszcze pogorszyć sprawę,
    bo jak coś wleci (a wleci na pewno) to będzie miało trudniejszą drogę
    ucieczki (bo wszystko zawalone dysperbitem), drewno przestanie oddychać
    i tak dalej. Możesz tylko pogorszyć sprawę.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.