  • 11. Data: 2020-05-24 00:31:03
    Temat: Re: zaczepnie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > ToMasz

    Też jakoś to czuje, że w dobrych murach można zmagazynować spory zapas ciepła.
    K.

  • 12. Data: 2020-05-24 00:33:48
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ale ten dom najprawdopodobniej *jest* wybudowany zgodnie ze sztuką
    > budowlaną. Tyle, że nie dzisiejszą. Zachodzi pytanie, która sztuka
    > lepsza - i tu zdania są podzielone.

    A może to kwestia materiałów?

    > Sam mieszkam w domu, który ma kilkaset lat. Mieszka się bardzo dobrze,
    > za sprawą lokalizacji, bo kiedyś nie budowano domów byle gdzie tak jak
    > teraz, oraz dużej inercji, której brak w tzw. nowoczesnym budownictwie.

    I o tym właśnie piszę.

    > Zaletą obecnego budownictwa jest niewątpliwie możliwość dokładnej
    > regulacji temperatury i wilgotności. Jak kto lubi żyć w słoiku, to
    > idealna sprawa. Ja akurat nie lubię, ale gusta w przyrodzie są różne.

    Nie do końca. Całe życie mieszkałem w blokach. Tragedia. Żadnej regulacji temperatury
    albo za ciepło albo za zimno.

    K.

  • 13. Data: 2020-05-24 00:36:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Grzyb, pleśń o czym piszesz to częsta przypadłość starych, nieocieplonych domów

    Przez krótki czas mieszkałem w nowym domu do którego dostała się woda. Nie ma żadnej
    różnicy stary czy nowy. Grzyb, pleśń i smród.

    K.

  • 14. Data: 2020-05-24 00:39:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ja w tym roku ociepliłem dom rodziców. Kosztowało mnie to ponad 50kPLN.
    > Jeszcze nie wiem ile dzieki temu oszczedze na ogrzewaniu ale czuje ze to
    > nie była dobra inwestycja i gdybym tak to liczył to pewnie nie było warto
    > bo bedzie sie zwracac 30 lat...
    > No ale czy tylko pieniadze w zyciu sie licza? ;-P

    Uważam, że jeśli chodzi o ocieplanie to dokładnie o pieniądzach mowa. To są na prawdę
    duże koszty.
    K.

  • 15. Data: 2020-05-24 00:42:00
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ostatnio bywaja rozne dofinansowania na termomodernizacje, odliczenia od podatku
    itp...

    Ok. jeśli są tacy co zapłacą za to nie mam nic przeciwko takiemu ocieplaniu. Nawet
    stodołe ocieple. Mówimy o wyjęciu dużej gotówki z własnej kieszeni.
    K.

  • 16. Data: 2020-05-24 09:40:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-23 o 15:33 -0700, Kadar napisał:
    > Nie do końca. Całe życie mieszkałem w blokach. Tragedia. Żadnej
    > regulacji temperatury albo za ciepło albo za zimno.

    No tak, ale PRLowski blok to nie jest przykład czegoś, co dziś
    można nazwać "nowoczesnym budownictwem". :)

    Mateusz

  • 17. Data: 2020-05-24 09:44:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > No tak, ale PRLowski blok to nie jest przykład czegoś, co dziś
    > można nazwać "nowoczesnym budownictwem". :)

    Skrajności pomijamy. Mówimy o przęciętnym, w miarę normalnym budowaniu.
    K.

  • 18. Data: 2020-05-24 13:17:22
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Mimo to dom utrzymuje normalne temperatury zarówno te niskie jak i te wysokie czyli
    daje tzw. mikroklimat
    A czy w Twoim rejonie są ujemne temperatury?
    Jaka grubość ścian?

  • 19. Data: 2020-05-26 00:20:45
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Jeszcze pociągnę temat. Większość domów, które obecnie są budowane mają konstrukcje
    szkieletową. Podstawa czyli coś co za fundamenty robi, słupy betonowe jeśli jest
    piętro to następny poziom z betonu. Na końcu dach z betonu i dachówka. Regularnie
    przejeżdżam obok takiego osiedla z takimi szkieletami. Nic się nie dzieje ale dach
    już jest.
    Pytanie: jak coś takiego zaizolować przed słońcem. Beton przewodzi tak samo zimno jak
    i ciepło (chyba).
    K.

  • 20. Data: 2020-05-26 10:40:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 maja 2020 00:20:46 UTC+2 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    obok takiego osiedla z takimi szkieletami. Nic się nie dzieje ale dach już jest.

    mieszasz terminy i ciężko sie bedzie dogadać. Na tzw "kanadyjczyki" mówimy ze są
    szkieletowe. Czyli konstrukcja szkieletu jest drewniana (rzadko: stalowa).
    Jasne ze również istnieją żelbetowe szkielety wypełnione jakąś tam cegłą, ale
    wprowadzać do tej dyskusji ten termin to proszenie sie o niezrozumienie bo z punktu
    widzenia ocieplenia nie ma znaczenia czy budynek ma szkielet żelbetowy czy jest cały
    z cegły. Natomiast zasadnicza różnicę robi czy jest cały murowany czy szklieletowy (w
    sensie: kandyjczyk).
    Umówmy się ze szkieletory są drewniane, a to co z betonów/pustaków/cegieł nazwijmy
    murowane.

    > Pytanie: jak coś takiego zaizolować przed słońcem. Beton przewodzi tak samo zimno
    jak i ciepło (chyba).

    tak sam jak inne -obkładając stosownie grubą warstwą styropianu lub wełny

    b.