  • 1. Data: 2016-06-21 19:43:13
    Temat: zadbać o glebę
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. Nie ma to jak twórczość urzędników.

    "W Ministerstwie Środowiska trwają prace nad projektem ustawy mającej
    regulować zasady oceny zanieczyszczenia gleby. Koszty badań mogą być wysokie
    ( badania maja być powtarzane co 10 lat, a ich koszt dla działki 1 ara ma
    wynieść około 10 tys. złotych), a ewentualne doprowadzanie gleby do normy -
    obowiązkowe i zagrożone sankcjami nie tylko administracyjnymi, ale także
    regulowanymi przez prawo karne. Zdaniem ekspertów rozporządzenie może objąć
    w zasadzie wszystkich, którzy mają choćby kawałek ziemi.

    Jeśli urzędnicy każą obywatelowi sprawdzić stan gleby, a ten tego nie
    uczyni, poniesie surowe konsekwencje. Prawo ochrony środowiska przewiduje
    bowiem nie tylko sankcje administracyjne, lecz także te w rozumieniu prawa
    karnego."

    Pozdrawiam legislacyjnie Ja...cki

  • 2. Data: 2016-06-21 22:25:42
    Temat: Re: zadbać o glebę
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > bowiem nie tylko sankcje administracyjne, lecz także te w rozumieniu prawa

    A gdybyśmy tak te gleby omówili tutaj, każdy swoją? Znających się mamy,
    niejeden nawet z kwasimierzem przyjdzie. Może nam to uznają, a wtedy
    płacić nie będzie trzeba?

    Jarek

    --
    Tutaj w większości wypadków znikała wszelka logika, a zwyciężał §, dusił §,
    bałwanił §, parskał §, śmiał się §, groził §, zabijał §, i nie przepuszczał

  • 3. Data: 2016-06-22 10:01:19
    Od: MK <m...@b...cn>

    > A gdybyśmy tak te gleby omówili tutaj, każdy swoją? Znających się mamy,
    > niejeden nawet z kwasimierzem przyjdzie. Może nam to uznają, a wtedy
    > płacić nie będzie trzeba?

    Niepoprawny optymista - wtedy dołożą domiar od bezpodstawnego
    wzbogacenia przez zamierzone uniknięcie pośrednich opłat na rzecz
    ukochanej i nieomylnej Partii.

    --
    M.

  • 4. Data: 2016-06-23 23:29:01
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2016 o 19:43, Dirko pisze:
> [...]
    > uczyni, poniesie surowe konsekwencje. Prawo ochrony środowiska
    > przewiduje bowiem nie tylko sankcje administracyjne, lecz także te w

    Komuś, koniecznie, chcą dać zarobić :-(

    Krycha.

  • 5. Data: 2016-06-24 01:27:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jun 2016 23:29:01 +0200, Krycha napisał(a):

    > Komuś, koniecznie, chcą dać zarobić :-(
    >
    > Krycha.

    Też nie macie się czym zajmować. To jest projekt dla przemysłu.

  • 6. Data: 2016-06-24 13:52:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 19:43:20 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
> [...]
    > bowiem nie tylko sankcje administracyjne, lecz także te w rozumieniu prawa
    Linka jakiegoś podrzuć

  • 7. Data: 2016-06-25 19:30:07
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    ps.com...

    > Linka jakiegoś podrzuć

    http://www.ogrodinfo.pl/aktualnosci/rynki-i-prawo/cz
    ysta-gleba-bedzie-slono-kosztowac

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/949398,rzad-wp
    rowadza-obowiazek-oczyszczania-ziemi-to-koszt-nawet-
    60-tys-zl.html#

  • 8. Data: 2016-06-25 22:30:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2016 19:30:07 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
    ysta-gleba-bedzie-slono-kosztowac

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/949398,rzad-wp
    rowadza-obowiazek-oczyszczania-ziemi-to-koszt-nawet-

    "- Projekt rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia oceny
    zanieczyszczenia powierzchni ziemi jest szeroko komentowany jako uderzający
    w przemysł. Jednak w rzeczywistości będzie on miał wpływ na zdecydowanie
    szerszy krąg odbiorców - potwierdza obawy Ewa Rutkowska-Subocz, partner w
    kancelarii Dentons, kierująca praktyką ochrony środowiska i zasobów
    naturalnych. I wskazuje, że problem mogą mieć w szczególności osoby
    kupujące nieruchomości na terenach poprzemysłowych.

    - Dotyczy to zwłaszcza deweloperów, którzy planując przekształcenie dawnych
    terenów przemysłowych w osiedla lub lofty, nabyli nieruchomości nie-
    uznawane za zanieczyszczone zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami -
    wskazuje mec. Rutkowska-Subocz."