  • 1. Data: 2019-09-02 21:47:59
    Temat: zakopać kontener
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Po pierwsze lokalizacja to UK, więc poniżej zera pod ziemią pewnie nigdy
    nie będzie
    No i meritum: zakopać kontener, zrobić schodki i korzystać jak z
    magazynu/pomieszczenia gier / itp/ itd.
    Jakie ryzyko to za sobą niesie? może mi go wynieść jak woda pod spód się
    dostanie (mokry kraj) ? na coś zwrócić uwagę?

    Lukasz

  • 2. Data: 2019-09-03 08:31:56
    Temat: Re: zakopać kontener
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.09.2019 o 21:47, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > Jakie ryzyko to za sobą niesie? może mi go wynieść jak woda pod spód się
    > dostanie (mokry kraj) ? na coś zwrócić uwagę?

    brak informacji o naporze ziemi na ściany boczne. brak informacji o
    nośności dachu przysypanego ziemią, mokrą ziemią, a być może śniegiem. O
    ile pod ziemią, w kontenerze bywa zimniej niż na powierzchni, będzie się
    skraplać para na ścianach, spływać, skoroduje szybko. ale jak będzie
    dobrze zapaćkany farbą, szybko to będzie ponad 10 lat.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-09-03 08:38:32
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Jakie ryzyko to za sobą niesie? może mi go wynieść jak woda pod spód się
    > dostanie (mokry kraj) ? na coś zwrócić uwagę?
    Jak przez kilka pierwszych lat nie wyniesie, to już spoko.Korozja zrobi swoje.
    Bo w mokrych krajach to nawet betonowe szamba wyciągało.
    Wystarczy policzyć jaka będzie siła wyporu i dociążyć ciut więcej.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2019-09-03 11:10:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.09.2019 o 21:47, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > magazynu/pomieszczenia gier / itp/ itd.
    > Jakie ryzyko to za sobą niesie? może mi go wynieść jak woda pod spód się dostanie

    Wszystko można, ale po co? Ta "inwestycja" jest bezsensowna finansowo
    i technicznie. Choć kupisz wybrakowany (czytaj: skorodowany) kontener
    za grosze, to jego zakopanie to już nie w kij dmuchał. Potrzebne są
    duże maszyny i ludzie. To raz. A dwa: kontenery morskie (bo o takim
    chyba mowa) obliczone są na nacisk pionowy, na stalowy szkielet, gdyż
    tak są składowane i transportowane okrętami. Ścianki z blaszki piwnej,
    którą pokryty jest szkielet, spełniają podobną rolę jak plandeka
    w tirach: ma optycznie zabezpieczać ładunek, przy jak najmniejszym
    ciężarze własnym. Taki kontener zakopany w ziemi, skoroduje w try
    miga, jeśli wcześniej nie zostanie po prostu zgnieciony jak puszka
    piwa, przez napierające z boku i góry tony ziemi. Już nie wspominając
    o możliwym naporze wód gruntowych od dołu.

    A więc dobra-rada-zawsze-w-cenie: chcesz mieć piwniczkę, to wybuduj
    ją tak, jak się budowało w Polsce przez stulecia takie piwniczki
    wolnostojące - z cegły, czy kamienia. Podpowiedzi znajdziesz w internetach,
    po wrzuceniu hasła "ziemianka".