  • 1. Data: 2012-07-19 16:53:37
    Temat: Re: zawieje, ulewy i tornada
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    http://www.imdb.com/title/tt1675192/

  • 3. Data: 2012-07-19 18:30:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > Tak obserwując co się nam obecnie serwuje w postaci ciągłych zawiej, ulew

    jesli juz o pogodzie - wychodzi na to ze blachodachówka ma potężną przewagę
    nad dachówką jesli chodzi o gradobicie. Owszem , równiez bedzie do wymiany -
    ale mozna to zrobic po roku a dachówkę natychmiast.

    b.

  • 4. Data: 2012-07-19 19:10:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2012 18:30:17 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > jesli juz o pogodzie - wychodzi na to ze blachodachówka ma potężną przewagę
    > nad dachówką jesli chodzi o gradobicie. Owszem , równiez bedzie do wymiany -
    > ale mozna to zrobic po roku a dachówkę natychmiast.

    To nie tak. W tym roku na mazurach dachy potłukło ale tylko te kryte stara dachówką.
    W lipcu 2011 lub 2010 w mojej rodzinnej miejscowości było kilkuminutowe gradobicie.
    Grad wielkości kurzych jajek.
    U szwagra dobra blachodachówka powgniatana(producent gwarancji nie uwzględnił,
    ubezpieczyciel wypłacił kilka tysięcy ale na wymianę blachy nie starczyło i tak jak
    piszesz powgniatana ale jest do dzisiaj na dachu), elewacje poobijane, samochody;
    wgniecenia itp. Dachy z dachówek przetrwały w całości- tylko że większość to juz
    współczesne dachówki, chociaż na domu mojej babci dachówka kilkudziesięcioletnia i
    przetrwała. Dawałem tu na grupe wtedy fotki z tego gradobicia można odszukać

  • 5. Data: 2012-07-19 19:18:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.07.2012 17:00, news pisze:
> [...]
    > podziemnego z zapasem wody i sucharów po wsze czasy:)
    >
    > No więc jakimi metodami buduje się taki schron pod ziemią sposobami
    serio pytasz? Kopiesz dziurę w ziemi, budujesz sciany wejście i strop,
    zasypujesz ziemią. W wersji exclusiv potrzebujesz jeszcze lodówkę
    generator prądotwórczy i sofę.

    Parę tygodni temu pisałem o domach z 3 stron wbudowanych w górę ziemi.
    może teraz temat stanie się bardziej popularny?

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-07-19 19:24:42
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.07.2012 19:10, Kris pisze:

> [...]
    przetrwała. Dawałem tu na grupe wtedy fotki z tego gradobicia można odszukać

    się tak teraz zastanawiam, może będziecie mieli jakieś wieści z frontu..
    planuje na swoim domu, który ma się rozpocząć budować w nieodległej
    przyszłości, położyć dachówkę płaską, ale po tym co widziałem co się
    działo ostatnimi dniami się mocno zastanawiam nad dachówką w ogóle..

    Wydaje mi się jednak że dachówka pofalowana w jakikolwiek sposób będzie
    odporniejsza na uderzenia z góry niż płaska - czy ktoś z Was mógłby
    potwierdzić takie coś obserwacyjnie?

  • 7. Data: 2012-07-20 17:26:21
    Od: <news>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:
    > Parę tygodni temu pisałem o domach z 3 stron wbudowanych
    > w górę ziemi. może teraz temat stanie się bardziej popularny?

    Ale trzeba mieć taką górę żeby w nią wbudowywać:)
    Ja myślę o wykopaniu pomieszczenia pod ziemią, zaszalowaniu, no i jak tam
    ten dom wybudować?

  • 8. Data: 2012-07-20 17:41:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 17:00:52 +0200, news napisał(a):

> [...]
    > zapasem wody i sucharów po wsze czasy:)
    >
    > No więc jakimi metodami buduje się taki schron pod ziemią sposobami

    A jak powódź przyjdzie wraz z tornadem?

    A tam.
    Od dawien dawna marzę o domu w kształcie ziemnej piramidy, porośniętej
    trawką, a gdzieś tak od 4/5 wysokości piramida "trawiasta" zamieniałaby się
    w szklaną... i tamże ogród zimowy, tamże klimaty gorące,
    figowe/pomarańczowe obżarstwo i kąpiele słoneczne... A pod spodem -
    mieszkalna część, z oknami-świetlikami. Wejście? - tunel ziemny, z
    obniżeniem działającym jak u niedźwiedzi polarnych jako termiczna śluza,
    zasuwane w razie potrzeby=powodzi antywodną barierą... Oczywiście własny
    helikopter startujący z odsuwanej szklanej kopuły na szczycie... Nie
    wychodziłabym a takiego domu wcale. Powódź byłaby mu nsitarszna, ani ządne
    tornado.
    To byłoby życie :-)
    --
    XL

  • 9. Data: 2012-07-20 17:43:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 18:30:17 +0200, Budyń napisał(a):

    > ze blachodachówka ma potężną przewagę
    > nad dachówką jesli chodzi o gradobicie

    Za to o setki lat świetlnych szybciej i lepiej lata - istny żagiel.
    Robienie dachów z blachy na całą długość dachu zamiast krytych segmentowo
    właśnie owocuje klęskami.
    --
    XL

  • 10. Data: 2012-07-20 17:44:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 19:24:42 +0200, Albercik napisał(a):

    > Wydaje mi się jednak że dachówka pofalowana w jakikolwiek sposób będzie
    > odporniejsza na uderzenia z góry niż płaska

    Dlaczego nie chcesz papy - na deskowaniu?
    --
    XL