  • 1. Data: 2021-03-21 21:28:08
    Temat: zawory na rurę PE
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Witajcie!

    Czy zawory montowane bezpośrednio na rurę PE, takie co mają cały korpus
    z tworzywa, mają jakieś "wady" w stosunku do "zwykłych" metalowych,
    które by je dyskwalifikowały jako np. zawór na wejściu wody do budynku?

    Kula w takim zaworze z czego jest wykonana? Też jest z tworzywa?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2021-03-21 22:01:10
    Temat: Re: zawory na rurę PE
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 21:28, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > które by je dyskwalifikowały jako np. zawór na wejściu wody do budynku?
    >
    > Kula w takim zaworze z czego jest wykonana? Też jest z tworzywa?

    Nic nie jest wieczne. Spróbuj wymienić taki zawór jak ci padnie....

    OLO

  • 3. Data: 2021-03-22 07:13:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No trzeba wycinać i mieć zapas miejsca na wstawienie nowego (dojście zgrzewarką,
    zapas długości rury), i większe koszty wymiany
    (kształtki, zgrzewarka).
    Do wątkotwórcy: wkład jest mosiężny.
    Kamień wszystko załatwi.
    Reasumując: zawory od dostawcy rur zgrzane bezpośrednio na rurę ładnie wyglądają w
    instalacji, ale praktyczniej byłoby dać śrubunki.

    -----

  • 4. Data: 2021-03-22 11:35:20
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-03-22 o 07:13, ąćęłńóśźż pisze:

    > Reasumując: zawory od dostawcy rur zgrzane bezpośrednio na rurę ładnie wyglądają w
    instalacji, ale praktyczniej byłoby dać śrubunki.

    Rura PE to taka niebieska? Jakie zgrzewanie?
    --
    A S

  • 5. Data: 2021-03-22 11:35:45
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-03-21 o 22:01, Olo pisze:
    > W dniu 2021-03-21 o 21:28, Jakub Rakus pisze:

    > Nic nie jest wieczne. Spróbuj wymienić taki zawór jak ci padnie....

    +1 nawet +100 ;)

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2021-03-22 11:39:30
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-03-22 o 11:35, viktorius pisze:

    > +1 nawet +100 ;)

    I mnie zmylił tym zgrzewaniem...
    PE to nie PP, PE jest skręcane przecież...

    Wymiana tez może być problematyczna, bo trzeba mieć miejsce na
    wysunięcie rury. Śrubunek tradycyjny, czyli zawór z metalu to jednak
    najmniej problemów z wymianą.

    --
    viktorius

  • 7. Data: 2021-03-22 21:05:26
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.03.2021 o 11:35, A S pisze:

    > Rura PE to taka niebieska? Jakie zgrzewanie?

    No właśnie ;) ja piszę o rurach z polietylenu, niebieskich, tych co się
    zwykle używa do układania w ziemi, a kształtki są skręcane.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2021-03-23 10:27:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-22 o 21:05, Jakub Rakus pisze:

    > No właśnie ;) ja piszę o rurach z polietylenu, niebieskich, tych co się
    > zwykle używa do układania w ziemi, a kształtki są skręcane.

    To do tych zawory jeszcze ujdą w tłumie no i łatwo je wymienić byle
    odrobinę luzu rura miała, a powinna ze względu na temperaturową pracę.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-03-29 15:48:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mówię o PP (polipropylen), np. zielone ( przykładowo Aquatherm), szare (wielu
    producentów) czy w gustowne paski.
    www.bing.com/images/search?q=Aquatherm%20valve

    -----

  • 10. Data: 2021-03-29 18:03:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PE bywa zgrzewane też, np. doczołowo (przykładowo gaz).

    -----