  • 1. Data: 2019-04-17 10:56:21
    Temat: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: marios <d...@f...gd>

    W starym domu pod spodem mam mocny beton towarowy, ciężko to kuć, odpuściłem
    kosztowo, pomieszczenia są niskie ~250 i mam problem z poziomami i
    zmieszczeniem sensownej ilości styro pod podłogę.

    No i wyszło, że nie bardzo można dać wylewki więcej jak ~4 cm.
    Czy wytrzyma z miksokreta pod panelami? (kuchnia, pokoje, łazienka płytki)
    Czy taka z betoniarki: cement CEM I+grubszy piach będzie mocniejsza?

    Kombinuję dać tuż pod wylewką 2cm XPS-a synthosa (drogi, twardy i
    nienasiąkliwy).
    Bo kombinuję też czy nie spróbować z podłogówką, ale max.max. 10cm styro
    zmieszczę tylko ("salon" będzie miał wtedy 238cm wys.), a i to nie wszędzie
    (8cm, 6cm miejscami w podłogę wejdzie). Razem ok. 60m2 podłóg.
    Rurki 16 w wylewce 4cm? Nie będzie to pękało?

    Trochę do duszy. Układ mieszany mi ciągle wychodzi (pędzony z bufora 1500L w
    2T). Podłogówkę musiałbym zasilać niżej (22-24*C?) niż zwykle ze względu na
    grubość styro do ziemi, i wraz kupić przewymiarowane grzejniki na <=50*C
    zasilania (jakieś 2700zł bardziej firmowe).

    Czy może podejść do tego odwrotnie?:
    Od ziemi 10*C, temp. pomieszczeń 22-23, delta podgrzania 23-10=13*C,
    wkopać płasko XPS-a (120cm szeroko?) wokół fundamentów, i zamiast izolować
    się od ziemi, to wykorzystać jej temperaturę? Tyle że podłoga może być
    nieprzyjemnie zimna.

  • 2. Data: 2019-04-17 11:07:03
    Temat: Re: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 10:56:22 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > No i wyszło, że nie bardzo można dać wylewki więcej jak ~4 cm.

    Wylej anhydryt. Możesz w całości bez dylatacji, będzie równo jak stół
    i możesz dać 3cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2019-04-17 14:47:53
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 17.04.2019 o 11:07, Adam Sz. pisze:

    > Wylej anhydryt. Możesz w całości bez dylatacji, będzie równo jak stół
    > i możesz dać 3cm :)
    > pozdr.

    a ile to kosztuje?
    W Lublinie nie wiem czy wylewają, ze 3 lata temu się interesowałem i w
    jakiejś dużej betoniarni powiedział mi facet "że się zastanawia czy to
    wprowadzić u siebie" , także ..

    Miksokreta to mam wybór, choć nie wiem jeszcze jakie ceny
    na necie coś,ktoś pod DC, ma napisane ok. 11/zł m2 robocizna, na OLX od 35zł
    (z materiałem rozumiem).

    Betoniarka wydaje się najgorszym rozwiązaniem, bo majstra uwolniłem od pracy
    ponad jego siły :P - umówił się na godziny (po 20), to już było mocno
    podejrzane, a potem przeginał na tych godzinach tak bezczelnie, że moja
    wielka cierpliwość się wyczerpała i spakowałem go w poniedziałek w pudełko.

  • 4. Data: 2019-04-17 15:11:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Apr 2019 02:07:03 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Wylej anhydryt. Możesz w całości bez dylatacji, będzie
    > równo jak stół

    To jest takie mocne? Jakie to ma jeszcze zalety, szczególnie dla
    ogrzewania podłogowego?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-04-17 15:14:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Apr 2019 10:56:21 +0200, marios <d...@f...gd>
    wrote:
> [...]
    > pł
    > ytki)
    > Czy taka z betoniarki: cement CEM I+grubszy piach będzie mocniejsza?

    Mam podobną sytuację, u mnie wychodzi 4-4.5cm. Podobno będzie dobrze
    jak się doda te wióry z włókniny plus siatkę.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-04-17 18:10:01
    Od: l...@g...com

    Jak będzie to się okaże w praniu.

  • 7. Data: 2019-04-17 18:19:16
    Temat: Odp: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    marios wrote:

    > a ile to kosztuje?
    > W Lublinie nie wiem czy wylewają, ze 3 lata temu się interesowałem
    > i w jakiejś dużej betoniarni powiedział mi facet "że się zastanawia
    > czy to wprowadzić u siebie" , także ..

    Wylewka cementowa czy anhydrytowa. Która lepsza na ogrzewanie podłogowe?
    Wylewka anhydrytowa powoli zastępuje odchodzącą do lamusa wylewkę cementową.
    Jakie są wady i zalety obydwu rozwiązań? Która wylewka będzie lepsza na
    ogrzewanie podłogowe?
    https://muratordom.pl/wnetrza/prace-wykonczeniowe/wy
    lewka-na-ogrzewanie-podlogowe-cementowa-czy-anhydryt
    owa-aa-qx81-tzX8-eYxD.html

    --
    Pozdr.
    T.

  • 8. Data: 2019-04-17 18:25:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 14:47:54 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > W Lublinie nie wiem czy wylewają, ze 3 lata temu się interesowałem i w
    > jakiejś dużej betoniarni powiedział mi facet "że się zastanawia czy to
    > wprowadzić u siebie" , także ..

    Bez przesady - jak poszukasz to znajdziesz 10 firm co wylewają.
    Mieszkam w 50 tys miasteczku i znalazłbym Ci kilka firm w promieniu 20km.
    Po prostu się nie interesowałeś, nie szukałeś więc nie wiesz :]

    > Betoniarka wydaje się najgorszym rozwiązaniem, bo majstra uwolniłem od pracy

    Zapomnij o betoniarce jak chcesz mieć porządną i równą wylewkę, a nie
    byle jakie góry-doliny.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2019-04-17 19:39:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 17 Apr 2019 10:56:21 +0200, marios napisał(a):

> [...]
    > (8cm, 6cm miejscami w podłogę wejdzie). Razem ok. 60m2 podłóg.
    > Rurki 16 w wylewce 4cm? Nie będzie to pękało?

    Raczej będzie, więc lepiej zrób jak inni proponują - anhydryt. A jeśli
    naprawdę Ci zależy na centymetrach, to jest coś takiego:
    https://www.roth-polska.com/pl/1693.htm
    tylko cena rzecz jasna wyższa, niż zwykłego anhydrytu (choć też materiału
    zużywasz mniej, więc trochę się wyrównuje).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2019-04-17 20:26:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bo kombinuję też czy nie spróbować z podłogówką, ale max.max. 10cm styro
    > zmieszczę
    ale jak dasz 2cm xpsa to co się stanie? Teraz Twoja podłoga ma 20 stopni
    - tak? więc jeśli na tą podłogę dasz 2cm izolacji termicznej, na nią
    rurki z ciepłą woda o temperaturze... 25 stopni to ile tego ciepła
    pójdzie w górę a ile dotrze do obecengo poziomu podłogi? I co się z tym
    ciepłem stanie? "wsiąknie w ziemię" czy będzie przez obecny strop
    akumulowane?
    Wiem że wszyscy mówią - 10cm styro i koniec. ale dla czego koniec? a jak
    będzie 9.5cm? A jak będzie 2cm? Zastanów się sam.

    > Rurki 16 w wylewce 4cm? Nie będzie to pękało?
    a jak bedzie to co? Zakładam (jeśłi błędnie to popraw mnie) że "beton
    towarowy" jest wystarczająco wytrzymały i nie zawali się. na nim będzie
    ogrzewanie podłogowe z pęknięciami i....? dywan, panele, czy goły beton.
    bo jak beton to dupa - pęknięcia będą brzydkie. jak panele czy kafelki -
    niech sobie pęka.

    anhydryt to coś jak gips. marna odporność na wodę, wilgotne środowisko.
    w załączonych reklamach wspominają że lepiej przewodzi ciepło - to
    ewidentny plus, ale także że szybciej się nagrzewa. to jest problem. ja
    uważam ze plus, ale wielu tutejszych bywalców, grzeje 24godziny na dobę
    i szybkość nagrzewania jest... raczej wadą, bo ilośc, grubość betonu na
    podłodze staje sie akumulatorem, buforem. A taki system powoduje że
    temperatura podłogi jest bardzej stabilna.
    Ja mam w bardzo małej łazience 10cm styro rurki i kafelki. w zasadzie
    rurki są w kleju do kafelek, 2cm i nic nie pęka, nie zapadło się.
    fakt że jak ogrzewanie działa to możesz ręką wyczuć gdzie są rurki, ale
    co z tego? Nikomu to nie przeszkadza, a oddawanie ciepła jest lepsze.
    ToMasz