  • 1. Data: 2017-03-22 21:45:28
    Temat: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Budyń <b...@g...com>

    znajomek wyrzuca piec na wungiel i przechodzi na gaz.
    W zasadzie potrzeba pieca kondensacyjnego (np termet za 4kzł) i zbiornik nierdzewka z
    wężownicami, jedna zapasowa pod ewentualne solary (uzywka za 2,5kzł)

    Ale pojawila sie opcja z powietrzną pompą ciepła w zestawie:
    http://www.ferroli.com.pl/urzadzenie/149/perfetto
    taki zestaw ma kosztowac 10kzł.

    ktoś cos?

    b.

  • 2. Data: 2017-03-22 23:41:35
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 marca 2017 21:45:29 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Ale pojawila sie opcja z powietrzną pompą ciepła w zestawie:
    > http://www.ferroli.com.pl/urzadzenie/149/perfetto
    > taki zestaw ma kosztowac 10kzł.

    A nie za tanie toto? Sensowna pompa do grzania wody z baniakiem
    kosztuje koło 7 tys, a ile powinien kosztować sensowny kondensat?
    I co zrobić jak jedna część tego tandemu padnie...

    L.

  • 3. Data: 2017-03-23 07:38:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 marca 2017 23:41:37 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A nie za tanie toto? Sensowna pompa do grzania wody z baniakiem
    > kosztuje koło 7 tys, a ile powinien kosztować sensowny kondensat?
    > I co zrobić jak jedna część tego tandemu padnie...

    ta pompa ma moc ok. 0,7kW, razy COP to bedzie grzewczej ze 3kW, szału nie ma

    b.

  • 4. Data: 2017-03-23 08:23:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.03.2017 o 21:45, Budyń pisze:
> [...]
    z wężownicami, jedna zapasowa pod ewentualne solary (uzywka za 2,5kzł)

    > Ale pojawila sie opcja z powietrzną pompą ciepła w zestawie:

    najwięcej do powiedzenia będzie miał pan kalkulator. chyba że na grupie
    jest jeszcze jakiś wróżbita, który z dużą trafnością określi za jaki
    czas te urządzenia wyzioną ducha.
    mnie też "cisnęło" mocno na kondensacyjny za 4tyś, ale kupiłem w casto
    kocioł turbo za 1.1tys. mnie wyszło tak: zakładając że od pierwszej
    kropelki i zawsze kondensacyjny jest 20% sprawniejszy, to "zarobi" na
    siebie po 12 i pół roku. Czyli jest to schyłek jego życia. jednak
    serwis, ewentualne usterki w tańszym piecu są łatwiejsze do naprawy
    samodzielnie. pozatym, co jeśli te teoretyczne 20% okaże się nieprawdą?
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-03-23 08:26:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    jeszcze jedno. zastanówcie się czy przedmiotowe 10 tyś, można
    spożytkować na coś co wniesie większe oszczędności. dla czepialskich:
    wiadomo że sama pompa ciepła generuje oszczędności, natomiast takie czy
    inne kaloryfery - nie, ale mam nadzieje że mnie zrozumiałeś. Może
    właśnie bardziej wydajne kaloryfery, zeby piec miał niższą temperature,
    albo ogrzewanie podłogowe.
    ToMasz

  • 6. Data: 2017-03-23 09:05:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 08:23:11 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > serwis, ewentualne usterki w tańszym piecu są łatwiejsze do naprawy
    > samodzielnie. pozatym, co jeśli te teoretyczne 20% okaże się nieprawdą?

    otóż kaltulator wsparty danymi archiwalnymi licznika gazu mówi:
    stan licznika m3 m3/365dni
    2009-01-17 13105,00
    2010-01-29 15481,00 2376 2300
    2011-01-24 17869,00 2388 2421
    2012-01-19 19874,00 2005 2032
    wymiana pieca na kondensacyjny, solar w tym roku nie działa bo czeka na
    modernizację
    2016-01-23 24753,00
    2017-01-07 25971,00 1218,00 1270

    a to daje zwrot z kosztów wymiany jakies 3lata.

    b.

  • 7. Data: 2017-03-23 09:10:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 08:26:56 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > jeszcze jedno. zastanówcie się czy przedmiotowe 10 tyś, można
    > spożytkować na coś co wniesie większe oszczędności.

    no zgoda - po to jest ten temat. Mamy do wydania 10kzł.
    Założenia są takie ze prace robimy tylko w kotłowni, bo reszta jest istniejaca z
    ogrzewaniem podłogowym i zmian nie wymaga.
    Wywalamy wungiel - a dajemy "coś" co ogrzeje i da CWU, miejsce na bufor CWU jest.
    Miejsca na gruntowy wymiennik ciepła nie ma, wlasciwie nawet na pionowy.

    Jakie propozycje? Raport z budowy i efektów moge dac :-)

    b.

  • 8. Data: 2017-03-23 09:59:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 07:38:56 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > ta pompa ma moc ok. 0,7kW, razy COP to bedzie grzewczej ze 3kW, szału nie ma

    Wszystkie te pompy do grzania wody mają takie zabawkowe parametry,
    to chyba jakoś wystarcza, pytanie ile ludzi będzie korzystać
    z ciepłej wody i czy baniak 200L da radę.

    Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby kupić te 2 klamoty oddzielnie,
    być może byłoby drożej ale bezpieczniej? Taki mix mnie jakoś nie przekonuje,
    poza tym to włoszczyzna, może ładnie wyglądać ale wujowo działać ;)

    L.

  • 9. Data: 2017-03-23 10:44:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 09:10:21 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no zgoda - po to jest ten temat. Mamy do wydania 10kzł.

    korekta: do wydania jest wiecej, bo od drogi do budynku gaz trzeba doprowadzić. Gdyby
    dac tylko PC to gazu nie trzeba. Liczmy, troche zgadujac, ze przyłącze to 3kzł.

    b.

  • 10. Data: 2017-03-23 11:43:38
    Od: abomito <a...@w...pl>

    . dla czepialskich:
    > wiadomo że sama pompa ciepła generuje oszczędności, natomiast takie czy
    > inne kaloryfery - nie, ale mam nadzieje że mnie zrozumiałeś.

    Żeby je było, że się czepiam:
    Idąc tym torem, to trzeba wywalic grzejniki. Podwójna oszczędność, bo i za złom.
    A poważniej, to dom potrzebuje określonej ilości ciepła.I mu jest obojętne, czym
    będzie grzany.
    Jeśli o nowy dom chodzi- masz rację.
    Ale przy starym, do różnie bywa.Często tak kombinuje,jak Budyń .