eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościAktualności › Kto kupuje mieszkania? Dominują 4 typy klientów

Kto kupuje mieszkania? Dominują 4 typy klientów

2018-01-04 11:33

Kto kupuje mieszkania? Dominują 4 typy klientów

Ścieżka rowerowa © fot. mat. prasowe

W minionym roku firmy deweloperskie nie mogły narzekać na sprzedaż. Nowe mieszkania rozchodziły się w tempie typowym dla przysłowiowych ciepłych bułek. Jakie lokale cieszyły się największym powodzeniem i kto je kupował? Ekspertka Skanska Residential Development Poland wskazuje na 4 typy klientów, którzy najczęściej decydowali się na kupno mieszkania od dewelopera.

Przeczytaj także: Zakup mieszkania: kto i dlaczego inwestuje na rynku nieruchomości?

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy na rynku pojawiło się prawie 70 tys. nowych lokali. To historycznie wysoki wynik. Z danych Reas wynika, że podaż na rynku deweloperskim jeszcze nigdy nie była tak wysoka. Kto decydował się na kupno mieszkania od dewelopera? Oto 4 typy klientów, którzy najczęściej pojawiali się w drzwiach biura sprzedaży Skanska w Warszawie.

Single


Single to w głównej mierze przedstawiciele pokolenia Millenium, a więc rzeszy osób urodzonej pomiędzy początkiem lat 80., a końcem lat 90.
- Są to zazwyczaj osoby na wysokich stanowiskach, wytrwale pnące się po szczeblach kariery. Wybierają lokale w centrum biurowej części miasta. Nie chcą tracić czasu i energii na dojazdy do pracy oraz weekendowych rozrywek. Zazwyczaj kupują kawalerki lub mieszkania dwupokojowe – opowiada Karolina Guzik, lider działu sprzedaży Skanska Residential Development Poland.

Millenialsi to nie tylko jedna z dominujących na rynku nieruchomości grup nabywczych, ale również klienci, którzy wprowadzają nowe zasady. Praktycznie nie rozstają się z telefonami i internetem, przez co łatwo i szybko uzyskują dostęp do wielu, różnorodnych informacji.
Młodzi ludzie lubią korzystać z rozwiązań digitalowych, pytają o systemy inteligentnego wyposażenia domu, dzięki którym w mieszkaniu zwiększa się bezpieczeństwo, oszczędności i komfort użytkowania przestrzeni. Rozwiązania typu smart home dają możliwość zdalnego - przez telefon komórkowy - kontrolowania, co dzieje się w domu podczas nieobecności właściciela. Deweloperzy coraz częściej inwestują również w multimedialne prezentacje mieszkań. Młodzi ludzie nie chcą wyobrażać sobie, jak będzie wyglądało ich wymarzone lokum. Chcą je zobaczyć, a takie możliwości dają nowe technologie. Z biur sprzedaży znikają więc trójwymiarowe makiety, a zastępują je interaktywne stoły – dodaje Karolina Guzik.

Eko świadomi


Aż 83 % Milenialsów jest w stanie zapłacić więcej za produkty i usługi, które uznają za lepsze.
– Ponad rok temu wprowadzaliśmy do sprzedaży pierwsze osiedle mieszkaniowe w Polsce certyfikowane środowiskowo w BREEAM, które okazało się naszym sprzedażowym bestsellerem. Wtedy też eko budowy nie były w kraju jeszcze popularne. Niewiele osób wiedziało również, czym jest BREEAM. Sprzedaż nowego produktu stała się dla nas wyzwaniem, a jej późniejsze powodzenie - dowodem, że klienci, którzy decydują się na kupno mieszkania od dewelopera, coraz częściej kierują się wysokim standardem, a nie ceną. Zdają sobie sprawę, że jakość musi kosztować. Różnica w cenie jest nieznaczna, natomiast certyfikat staje się bardzo istotnym elementem – poświadczeniem, że budowa została przeprowadzona według najwyższych standardów. Obecnie już 40 % klientów pyta o certyfikacje środowiskowe, uznając je za jeden z kluczowych wyznaczników zakupu – opowiada Karolina Guzik.

Wyższy standard powoli zaczyna kojarzyć się nabywcom mieszkań nie tylko z dużym metrażem, lokalizacją, ładnym widokiem za oknem i rozwiązaniami typu smart home, ale również ze zdrowymi i nietoksycznymi materiałami budowlanymi oraz wykończeniowymi, ekologicznymi i energooszczędnymi rozwiązaniami oraz wpływem nowego osiedla na lokalny ekosystem.
– Wysoki standard mieszkania staje się synonimem mądrego i świadomego stylu życia – komentuje Karolina Guzik.

fot. mat. prasowe

Ścieżka rowerowa

Rodziny z dziećmi zwracają uwagę na bliskość parków, ścieżek rowerowych, tras spacerowych,


Inwestorzy


Kilkanaście miliardów złotych Polacy wycofali z lokat w bankach od początku roku. Z niedawno publikowanych danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że średnio na lokacie w banku można zarobić zaledwie 1,5 % (brutto) w skali roku. Tylko w kwietniu 2017 r. wycofano z lokat około czterech miliardów złotych. To najwięcej od czterech lat. Inwestorzy szukają alternatyw, które mogą przynieść większe odsetki niż skromne 1,5-2 % na bankowym depozycie. Jedną z opcji jest rynek nieruchomości. Analitycy Home Brokera i Domiporta.pl wyliczyli, że przeciętna rentowność inwestycji w mieszkanie na wynajem wynosi 5,28 % netto rocznie.
– Inwestorzy kupują po to, by zarobić. Selekcjonują nieruchomości, wybierając te, które zapewnią im dwa rodzaje zysków: bieżące przychody z najmu oraz wzrost wartości lokalu w przyszłości. Kierują się atrakcyjną lokalizacją z łatwym dostępem do komunikacji miejskiej. Coraz ważniejsze stają się dla nich atuty, które w przyszłości wzmocnią wartość inwestycji, jak certyfikacje środowiskowe oraz architektoniczne. Doskonałym przykładem jest odznaczenie „Obiekt bez barier”, zapewniające komfortowe użytkowanie z przestrzeni budynku rodzinom z dziećmi, osobom starszym czy z niepełnosprawnościami. Według danych GUS, do 2050 roku Polska znajdzie się w europejskiej czołówce krajów pod względem starzejącej się populacji. Obiekty eliminujące bariery architektoniczne będą zyskiwały coraz większą popularność – tłumaczy Karolina Guzik.

Rodziny z dziećmi


Lub pary, które planują w niedalekiej przyszłości powiększyć rodzinę. Są to przede wszystkim osoby po 30. roku życia. Kupują mieszkania kilkupokojowe.
– Najczęściej decydują się na zakup lokalu zlokalizowanego w strategicznych punktach miasta, w pobliżu terenów zielonych i infrastruktury usługowo-handlowej – opowiada Karolina Guzik.

Jak wynika z badań firmy Deloitte na zakorkowanych ulicach największych polskich miast tracimy nawet 8 godzin w skali miesiąca.
- Dla rodzin z dziećmi priorytetem jest dobra organizacja tygodniowego cyklu życia domowników, dlatego ważnym aspektem jest sąsiedztwo żłobków, przedszkoli, szkół, miejsc rekreacji oraz sklepów. Te osoby zwracają również uwagę na bliskość parków, ścieżek rowerowych, tras spacerowych, czyli przestrzeni idealnych do spędzania wolnego czasu wspólnie z najbliższymi – dodaje Karolina Guzik.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Nic w tym dziwnego

    NThomas / 2018-01-05 09:15:40

    Trudno się im dziwić, te grupy w wymienionych wyżej przedziałach wiekowych zwyczajnie przeżywają silne zapotrzebowanie na własne lokum, chcą powoli wychodzić "na swoje" i opuścić gniazdo rodzinne, żeby się uniezależnić od innych i usamodzielnić - to jak najbardziej szczytny cel. Tym bardziej, jeśli pojawi się dziecko i zwyczajnie koniecznością jest szybka reakcja i zwiększenie metrażu o dodatkowy pokój. Najlepiej wtedy poszukać jakiejś taniej opcji z rynku wtórnego, albo znacząco ograniczyć koszty w inny sposób, a mianowicie wybrać mieszkanie bezczynszowe, gdzie nie grozi nam naliczanie żadnych dodatkowych kosztów poza zwyczajną eksploatacją dostępnych mediów. Szperając nieco w sieci natknąłem się na ofertę firmy http://www.krawdom.pl/ i od razu przypadła mi do gustu, warto się zapoznać. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: