  • 11. Data: 2023-01-28 03:28:46
    Temat: Re: Coś się w Szwecji dzieje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 23:12:55 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    20 minut będzie twierdził że to nieprawda. Kiedy pytalem czy to co się będzie działo
    z nieruchomościami w Polsce to demografia? Twierdzę że demografia jest w zasadzie
    jedynym powodem ogromnej przeceny na rynku nieruchomości jaka nastąpi w Polsce.
    Wydarzenia oparte na demografi są w stu procentach przewidywalne. Z ciekawości
    spojrzałem na prognozy demograficzne dla Szwecji. Są bardzo korzystne. Oznacza to
    ciągły popyt na nieruchomości. I tytuł że nieruchomości staniały u nich w krótkim
    czasie 20%. Do tego stopy procentowe korzystne dla biorących kredyty. Wygląda na to
    że mają bardzo dużą nadwyżka nieruchomości do zagospodarowania i brak klientów.
    > Taaa, Aztekowie, Majowie, mieli mieszkań w chuj. Teraz pewnie stoją
    > puste i można je kupić za grosze :D
    >
    > Tak, wiem, nie zrozumiesz.
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Na południu Europy można kupić dom do remontu za 1 euro.

  • 12. Data: 2023-01-28 08:22:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 03:28 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Na południu Europy można kupić dom do remontu za 1 euro.
    Taa, opowiadaj dalej bajki. Ja chciałem kupić.
    Razem z obowiązkowym remontem po ich wycenie wyszło 120k EUR.
    Dajesz wpisowe 1 EUR i w ciągu 2 lat masz doprowadzić ruinę do porządku na
    ich warunkach.

    TG

  • 13. Data: 2023-01-28 08:25:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 23:02 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I tytuł że nieruchomości staniały u nich w krótkim czasie 20%. Do tego
    > stopy procentowe korzystne dla biorących kredyty.

    Manipulancie, staniały bo kredyty drogie nawet u nich. To, że 100 razy
    napiszesz inaczej niczego nie zmieni.

    Widzę, że już zapomniałeś co tam wyczytałeś, dla porządku wkleję (z
    Twojego linka) o czym dyskutujemy:

    "Szybki zjazd cenowy, napędzany przez wyższe koszty pożyczania pieniądza i
    rekordową inflację, stał się przejawem szerszego trendu dotyczącego wielu
    rynków nieruchomości na świecie. Analitycy nie spodziewają się, aby w
    krótkim terminie miało nastąpić zahamowanie spadków cen.

    Większość instytucji finansowych zrewidowała w tym tygodniu swoje
    prognozy. Wśród nich jest Nordea Bank, który spodziewa się, że spadek cen
    nieruchomości od marca 2022 roku może wkrótce dobić do poziomu 20 proc."

    TG

  • 14. Data: 2023-01-28 09:06:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Taa, opowiadaj dalej bajki. Ja chciałem kupić.
    > Razem z obowiązkowym remontem po ich wycenie wyszło 120k EUR.
    > Dajesz wpisowe 1 EUR i w ciągu 2 lat masz doprowadzić ruinę do porządku
    > na ich warunkach.

    Gdzie mieszkanie (kawalerkę) do natychmiastowego użytku możesz kupić za
    30 tys Euro.
    I to na morzem, a nie w głębi lądu, jak te rudery za 1 Eur....

  • 15. Data: 2023-01-28 09:56:37
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 28/01/2023 07:25, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Manipulancie, staniały bo kredyty drogie nawet u nich. To, że 100 razy
    > napiszesz inaczej niczego nie zmieni.
    >
    > Widzę, że już zapomniałeś co tam wyczytałeś, dla porządku wkleję (z
    > Twojego linka) o czym dyskutujemy:

    Nie ogarniesz jego myślenia. W Szwecji nieruchomości spadają, bo
    pieniądz jest drogi, co jest dowodem na to, że w Polsce spadają z powodu
    demografii. Czego nie rozumisz? ;)

    Lukasz

  • 16. Data: 2023-01-28 14:46:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 27 Jan 2023 13:48:31 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Gdzie w tym artykule masz coś o demografii?
    > Tylko debil przy takich stopach bierze teraz kredyt pod nieruchomość.

    No, tu się nie zgodzę -- po prostu ludzie nie mają aktualnie zdolności
    kredytowej.
    Teoretycznie kupowanie mieszkań na górce kredytowej jest w długim terminie
    korzystne, bo masz niską cenę zakupu, kredyty w końcu potanieją, ale tobie
    pozostanie niska rata.
    Niska, a raczej niższa niż u następnych. Oni kupią, gdy kredyty potanieją, ale
    wówczas więcej zapłacą za mieszkanie. Po prostu będą mieć wtedy zdolność.

    Oczywiście zakładając, że wszystko pójdzie tak jak do tej pory...

  • 17. Data: 2023-01-28 14:46:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 27 Jan 2023 19:09:40 +0100, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > nie rozumiesz co się dzieje, aż się nie mogę nadziwić, że taki stary
    > człowiek może mieć takie klapki na oczach.

    Ale to normalny efekt starzenia się i spadku zdolności intelektualnych.

  • 18. Data: 2023-01-28 14:52:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 14:46 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

> [...]
    > wówczas więcej zapłacą za mieszkanie. Po prostu będą mieć wtedy zdolność.
    >
    > Oczywiście zakładając, że wszystko pójdzie tak jak do tej pory...

    Wg mnie nieruchomości będzie warto kupować na jesieni/na wiosnę następnego
    roku.
    Teraz jeszcze będą spore spadki.

    TG

  • 19. Data: 2023-01-28 14:57:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Ale to normalny efekt starzenia się i spadku zdolności intelektualnych.

    Nie zawsze, mam w rodzinie takich 85+ i ciągle zaskakują mnie trafnością
    prognoz.
    Starzy ludzie zazwyczaj mają szersze spojrzenie na świat i potrafią
    odpowiednio połączyć fakty.

    TG

  • 20. Data: 2023-01-28 15:24:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2023 o 14:46, r...@k...pl pisze:

    > No, tu się nie zgodzę -- po prostu ludzie nie mają aktualnie zdolności
    > kredytowej.

    Z drugiej strony, nie wszyscy się jeszcze wypsztykali z kasy, albo
    wcześniej już wydali co mieli wydać, ale dopływy są stałe, podobnie jak
    inflacja, więc problem powraca....

    Czekać do upadłego?
    Przez ten czas pieniądz straci na wartości więcej niż te nieruchomości.....
    I już nigdy jej nie odzyska, czego nie można założyć w przypadku
    nieruchomości.

    > Teoretycznie kupowanie mieszkań na górce kredytowej jest w długim terminie
    > korzystne, bo masz niską cenę zakupu, kredyty w końcu potanieją, ale tobie
    > pozostanie niska rata.

    A skąd by się teraz ta niska rata miała wziąć?
    Chodzi o niższą cenę zakupu?