  • 11. Data: 2022-12-09 20:24:11
    Temat: Re: Dlaczego nigdy nie mocujemy taśmy LED do betonu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 9 grudnia 2022 o 19:03:07 UTC+1 Grzexs napisał(a):
> [...]
    rogiem się nie da ich kupić. Dałem możliwe do zastosowania rozwiązanie. Jak byś nie
    wiedział to ja nie z tych co pierdolą, w staropolskim słowa znaczeniu. Zastanów się i
    odpowiedź. Co wniosło do dyskusji to co napisałeś. Mechanizm utwardzania takich taśm
    jest prosty jak pierdolenie czesto na grupach uskuteczniane. Taki sam jest w
    silikonie jednoskładnikowym i klejach błyskawicznych. Wilgoć a w zasadzie jony OH
    uruchamiają mechanizm utwardzania kleju. To dlaczego jak taśma jest zwinięta w rolkę
    to mechanizmie nie działa. Związek siarki blokuje. Papier albo folia zabezpieczająca
    nasączona jest jakiś związkiem siarki. Po odklejeniu jak odparuje to klej się
    utwardza. Już wiesz jak to działa i możesz wszystkim to wytłumaczyć.

  • 12. Data: 2022-12-09 20:31:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    utwardza. Już wiesz jak to działa i możesz wszystkim to wytłumaczyć.
    > No tak, trudno dyskutować z kimś, kto wszystko wie lepiej. Więcej tego
    Czasami wystarczy wiedzieć. Pomysl z czymś czego nie da sie kupic i opisywanie jakie
    to jest wspaniałe godny jest debila.

  • 13. Data: 2022-12-09 21:13:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 8 grudnia 2022 o 00:59:45 UTC+1 Grzexs napisał(a):

    > Może trudno w to uwierzyć, ale całe budy dostawczaków klei się za pomocą
    > taśmy. Jest ona znacznie mocniejsza od tej do listew, tylko że się jej w
    > sklepie nie kupi

    Do LEDów z naddatkiem wystarczy klej butylowy, np. taśma dwustronna butylowa, sporo
    np. na alledrogo.
    Taki klej jest np. na taśmach ołowianych do obróbek kominów... U mnie ~20 lat trzyma
    na dachu, kilkadziesiąt stopni w lecie (brązowy kolor), w zimie z minus 20 ;)
    Klei się do ceramiki, betonu, metalu... tylko jak ktoś wcześniej wspomniał
    powierzchnia musi być odpylona i odtłuszczona...