  • 11. Data: 2020-07-27 16:08:04
    Temat: Re: Dzwonek do drzwi Wi-Fi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 15:42:54 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, róznica jest taka że *moje* rozwiązanie będzie działać. HA
    > jest
    > niezależny od internetu, działa całkowicie lokalnie, wymaga tylko
    > prądu
    > jestli jesteś w obrębie domu. On był w domu i automatykę szlag
    > trafił.

    Ale mówimy o bramie, co mnie bawi otwieranie bramy w domu jak
    najczęściej otwieram ją zdalanie min. 2km od domu bo nie lubię czekać
    na jej otwarcie? Wtedy pozostaje albo internet (co może nie zadziałać
    jak oper popsuje) lub zostaje tylko SMS. Mniej awaryjne od IP jednak
    zawsze zależne od infrastruktury obcej.

    > Ta "niemiecka technologia" popsuła się w wyniku utraty routingu do
    > niektórych adresów IP na których revdns dawał *.cn.

    Typ awarii bez znaczenia, ważne że nie działa. A dostęp zdalny z poza
    zasięgu "w domu" jest konieczny i najczęściej realizowany przez IP.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-07-27 16:18:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.07.2020 11:25, Janusz wrote:

    > Skończy się jak z garminem.

    Dokładnie. A lotnicze IPady też przez chmurę? Chyba nie????????/

  • 13. Data: 2020-07-27 16:19:23
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.07.2020 11:14, Marek wrote:

> [...]
    > użytkowników, których taką domowa infrastruktura oparta jest na
    > "serwerze w Chinach". Ważne tylko by to nie nastąpiło przed okresem

    Ustawia się połączenie sieciowe jak w kamerkach albo p2p albo
    statycznie. A domofon po macu i ip wybanujesz na firewallu odpowiednio.

  • 14. Data: 2020-07-27 17:00:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 16:18:15 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Dokładnie. A lotnicze IPady też przez chmurę? Chyba nie????????/

    Ale co dokładnie? Wybuchły? Przestały się sprzedawać?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-07-27 17:03:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 16:19:23 +0200, KIKI <h...@u...dl> wrote:
    > Ustawia się połączenie sieciowe jak w kamerkach albo p2p albo
    > statycznie. A domofon po macu i ip wybanujesz na firewallu
    > odpowiednio.

    No i co tym chciałeś przekazać bo nie rozumiem? Co z tego, że
    ustawisz połączenie sieciowe ręcznie jak urządzenie bez chmury nie
    działa by design?
    Spróbuj użyć najnowszy odkurzacz iRobot (klasy I/S/brava) bez chmury.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2020-07-27 17:09:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2020 16:08, Marek wrote:
> [...]
    > jej otwarcie? Wtedy pozostaje albo internet (co może nie zadziałać jak
    > oper popsuje) lub  zostaje tylko SMS. Mniej awaryjne od IP jednak zawsze

    A tutaj, rozumiesz, mimo "niemieckiej chmury" nie dało się otworzyć
    bramy stojąc przy niej. Tak cena automatyki domowej robionej bez
    myślenia, na "gotowych i profesjonalnych rozwiazaniach".

    > Typ awarii bez znaczenia, ważne że nie działa. A dostęp zdalny z poza
    > zasięgu "w domu" jest konieczny i najczęściej realizowany przez IP.

    Nie jest konieczny.

    Albo inaczej: dostęp zdalny, w przeważającej iloscy wypadków, wymagany
    jest z poziomu komfortu. Możesz go raz na kilka lat poświęcić.
    Niemożnośc dostania się do własnego garażu nie ma nic wspólnego z komfortem.

    Jak mówie o sytuacji kiedy *NIC* nie działa Ci w domu we Włoszczowej bo
    leniwce przegryzły kable internetowe w Weneuzeli.

  • 17. Data: 2020-07-27 17:11:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.07.2020 17:03, Marek wrote:

    > No i co tym chciałeś przekazać bo nie rozumiem? Co z tego, że ustawisz
    > połączenie sieciowe ręcznie jak urządzenie bez chmury nie działa by design?
    > Spróbuj użyć najnowszy  odkurzacz iRobot (klasy I/S/brava) bez chmury.

    Aż tak źle nie jest z domofonami. Poszukaj w ustawieniach sieci co da
    się ustawić. Przecież ci powiedzą co tym handlują. A jak nie to kup,
    sprawdź i odeślij.

  • 18. Data: 2020-07-27 17:43:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 17:09:34 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A tutaj, rozumiesz, mimo "niemieckiej chmury" nie dało się otworzyć

    Nie ma znaczenia jakiej, jak nie działa to nie działa. I Niemcy to
    nie mają nic do rzeczy.

    > Nie jest konieczny.

    Chyba żartujesz. Nie wyobrażam sobie sytuacjibw której nie mam
    zdalnego dostępu do kluczowych punktów jak brama garaż oświetlenie
    czy temperatury.

    > Niemożnośc dostania się do własnego garażu nie ma nic wspólnego z
    > komfortem.

    Jak najbardziej ma, nie wybieram sobie brak zdalnego dostępu do
    garażu.

    > Jak mówie o sytuacji kiedy *NIC* nie działa Ci w domu we
    > Włoszczowej bo
    > leniwce przegryzły kable internetowe w Weneuzeli.

    A jakie ma to znaczenie? Jak mogą przegryźć u niego na strychu (do
    routera) i też nie będzie działać. Wenezuela nie ma tutaj nic do
    rzeczy.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-07-27 18:07:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2020 17:43, Marek wrote:
    > Nie ma znaczenia jakiej, jak nie działa to nie działa. I Niemcy to nie
    > mają nic do rzeczy.

    Nic nie mają. Te "niemcy" to tylko taki haczyk na frajera który kupił
    tak samo jak chemię niemiecką.

    > Chyba żartujesz. Nie wyobrażam sobie sytuacjibw której nie mam zdalnego
    > dostępu do kluczowych punktów jak brama garaż  oświetlenie czy temperatury.

    Jesli go stracisz raz na kilka lat - dramatu nie będzie. Ale jak
    stracisz dostęp stoją koło bramy - to juz jest źle. Mój HA pozwoli na
    dostęp nawet gdy:
    a) padnie serwer HA - Tasmota ma sterowanie ręczne bez serwera
    b) panie sieć wifi - Tasmota może połaczyć się z awaryjną siecią którą
    mogę postawić na telefonie ad-hos stojąc przed budynkiem. Nie,
    włamywacze nie mogą jej postawić, nie znają jej parametrów.

    Nie przeżyje kiedy padnie prąd. Aczkolwiek mam UPSa jak-by-co i osobne
    obwody z krytycznym podtrzymaniem. Elektrycy płakali jak montowali,
    płakali głównie nad bezsensownoscią marnotrawienia miedzi ...

    > A jakie ma to znaczenie? Jak mogą przegryźć u niego na strychu (do
    > routera) i też  nie będzie działać. Wenezuela nie ma tutaj nic do rzeczy.

    Własnie nie rozumiesz dlaczego Tasmota ma *dwa* access point w
    konfiguracji i dlaczego ktoś to wcześniej przymyślał co sie stanie kiedy
    padnie Twój serwer.

  • 20. Data: 2020-07-27 18:36:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Jul 2020 18:07:31 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Własnie nie rozumiesz dlaczego Tasmota ma *dwa* access point w
    > konfiguracji i dlaczego ktoś to wcześniej przymyślał co sie stanie
    > kiedy
    > padnie Twój serwer.

    Ale ja do sterowania nie potrzebuje imię mam żadnego serwera, więc
    nic.mi nie padnie.

    --
    Marek