  • 21. Data: 2016-07-20 09:35:19
    Temat: Re: Fundamenty, a wielkosc budynku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Jul 2016 18:12:08 +0200, Marek

    > Gdzie takIch się bierze?
    > Nasi za robocizne same fundamenty żądają 20 tys

    Aha, napisałem że trzecia ekipa robi murarkę za 15 klocków,
    ale w tym są też fundamenty. Z tego co rozeznaję ostatnio,
    średnia za SSO z dachem wychodzi 45-50 tys. zł netto.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2016-07-20 10:04:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lipca 2016 09:34:35 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Aha, napisałem że trzecia ekipa robi murarkę za 15 klocków,
    > ale w tym są też fundamenty. Z tego co rozeznaję ostatnio,
    > średnia za SSO z dachem wychodzi 45-50 tys. zł netto.
    Dane z przełomu 2007/2008 więc trochę nieaktualne:
    SSO+ więźba 22tys: 2tys ławy i fundament i po 5tys za: (1)mury parteru, (2)strop,
    (3)mury poddasza(+ścianki działowe wszędzie), (4)więźba+ wymurowanie kominów z
    klinkieru)- to robiła 1 ekipa
    Położenie dachówki(foli, obróbki itp) + montaż 5 okien dachowych+ rynny i rury
    spustowe od rynien- 4tys(tu na 100% ceny nie jestem pewien musiałbym do notatek
    zajrzeć ale raczej 4tys)-inna ekipa specjalizująca się w dachach własnie.

  • 23. Data: 2016-07-20 10:36:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Jul 2016 09:35:19 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > średnia za SSO z dachem wychodzi 45-50 tys. zł netto.

    Netto? Przeciez domu z dzialanosci sie nie rozliczy i vatu nie
    odliczy...

    --
    Marek

  • 24. Data: 2016-07-20 10:42:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 lipca 2016 10:04:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    zajrzeć ale raczej 4tys)-inna ekipa specjalizująca się w dachach własnie.

    U mnie 2008/2009:

    - lawy free bo sam
    - mury piwnicy 3k (murarz, ja bylem robolem od malty)
    - strop 3k
    - mury parteru 3k (murarz j/w)
    - strop 3,3k
    - mury poddasza free bo sam
    - kompletny dach (wiezba, folia, dachowka, rynny, 8 okien dachowych etc ale
    bez podbitki) ok 14k

    Suma ok 26-27k robocizna.
    Mysle, ze na dzis zmiescilbym sie w 35k, a jakbym olal "bycie pomocnikiem"
    to tak 40-45-50k pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-07-20 10:44:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 lipca 2016 10:36:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Netto? Przeciez domu z dzialanosci sie nie rozliczy i vatu nie
    > odliczy...
    A po kiego komu faktury na mury itp?

  • 26. Data: 2016-07-20 16:39:53
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 21:20:06 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Czy Wy tez mieliscie podobne odczucia na tym etapie budowy patrzac na
    > fundamenty i ich obrys?

    Też tak u mnie było - "duże toto nie jest".

    Moja mama jak kiedyś swój dom budowała (220m) to na widok obrysu kuchni prawie sie
    popłakała że taki schowek na szczotki.

    Poczekaj na ściany :)

    --
    bajcik

  • 27. Data: 2016-07-21 12:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A kurwa po takiemu zeby wykonawca podatek zaplacil i zeby panstwo mialo na implanty
    dla takich co sa w spiaczce, potrzebuja nowoczesne leki na stwardnienie rozsiane, nie
    czekali 5 lat na operacje zacmy i jeszcze pierdylion podobnych sytuacji. Juz wiesz?

  • 28. Data: 2016-07-21 12:51:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lipca 2016 12:27:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    czekali 5 lat na operacje zacmy i jeszcze pierdylion podobnych sytuacji. Juz wiesz?

    Pewnie masz racje.
    Z drugiej strony jak gadałem z wykonawcami to podawali mi cene za robote i tyle
    dostawali. A to czy zapłacili od tego podatek to zadanie dla służb skarbowych
    Pytam gościa ile za mury- mówi 20tys. Zrobił, dostał 20tys niech tam się z US
    rozlicza
    Jakiejś misji specjalnej wyręczania pracowników US nie czuje
    Nie żądając faktury/rachunku chyba przestępstwa nie popełniłem

  • 29. Data: 2016-07-21 13:06:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-21 o 12:51, Kris pisze:
> [...]
    rozlicza
    > Jakiejś misji specjalnej wyręczania pracowników US nie czuje

    Mogę myślę dać sobie coś uciąć, że jakbyś poprosił o rachunek, to ta
    cena by nagle magicznie wzrosła o min. 8, a zapewne 23%...

    > Nie żądając faktury/rachunku chyba przestępstwa nie popełniłem

    W sumie to masz obowiązek go otrzymać i zabrać. Nie wiem, jak
    kwalifikowane prawnie jest nie domaganie się go. Natomiast na pewno
    wykonawca jest w sprzeczności z prawem nie dając Ci rachunku.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 30. Data: 2016-07-21 13:07:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    czekali 5 lat na operacje zacmy i jeszcze pierdylion podobnych sytuacji. Juz wiesz?

    I poza powyższym, to również po to, żeby jednak w razie czego mieć
    dochodzić od kogo jakiegoś odszkodowanie czy ogólnie roszczeń.
    Mega mnie irytują Ci wszyscy "bezrachunkowi", u których jak się jeszcze
    o rachunek upomnisz, to zaczynają Ci cuda wiadnki procenty doliczać.

    Pzdr
    --
    /__/_* /