  • 21. Data: 2021-01-06 19:48:44
    Temat: Re: Kto się myli?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:op.0wo1kntzg01fvf@l-259.harvard.local>
    user Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Polak czy Rumun musi sobie zapewnić swoje lokum na własność aby na
    > państwowej emeryturze nie zdechnąć z glodu.

    tzw kąt do umierania.

    Emera od litonosza od razu do okienka spółdzielni
    i bonanza do następnej na ziemniakach z mlekiem.

    Mój rumuński kolega właśnie kupił dom za 170 tys zl
    Chyba mamy drożej.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 22. Data: 2021-01-06 19:58:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 19:48 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > tzw kąt do umierania.
    >
    > Emera od litonosza od razu do okienka spółdzielni
    > i bonanza do następnej na ziemniakach z mlekiem.

    Niestety tak to wygląda i nie zanosi się, że będzie lepiej jak się samemu
    coś na stare lata nie zorganizuje.

    > Mój rumuński kolega właśnie kupił dom za 170 tys zl
    > Chyba mamy drożej.

    U nas też można za tyle a nawet mniej kupić domy w miasteczkach do
    kilkudziesięciu tys. mieszkańców.
    Tylko z tych co znam to tam nie ma pracy, a ci co ją mają są niewolnikami
    za najniższą krajową.

    TG

  • 23. Data: 2021-01-17 18:43:57
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 04.01.2021 12:44, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > biedny, bogaty to pojęcie subiektywne.
    > Bogaty Niemiec woli dzisiaj wynająć mieszkanie w centrum Berlina i mieć
    > w d..pie wszystkie około "właścicielskie" problemy związane z

    Niemca po prostu nie stać na własne lokum. Samochody są relatywnie tanie
    do pensji ale koszty robocizny budowlanej są gigantyczne. Ponadto
    większość wynajmowanych mieszkań to jakieś holdingi, na końcu których sa
    anonimowe spółki na Kajmanach.
    Był o tym kiedyś hałas w mediach.

  • 24. Data: 2021-01-17 18:48:32
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 06.01.2021 19:58, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > U nas też można za tyle a nawet mniej kupić domy w miasteczkach do
    > kilkudziesięciu tys. mieszkańców.
    > Tylko z tych co znam to tam nie ma pracy, a ci co ją mają są
    > niewolnikami za najniższą krajową.

    To prawda. Domy w mniejszych miastach są tańsze niż mieszkania w
    blokach. To absolutna prawda. Ostatnio mnie zdziwiło jak znajomy z
    centrum Olsztyna kupił domek w pełni umeblowany, jak nowo wybudowany za
    jakieś śmieszne pieniądze.
    Na pewno nie dało by się kupić działki, wybudować i urządzić za 2x tyle.

  • 25. Data: 2021-01-17 18:53:43
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 04.01.2021 11:00, budynPL wrote:
    > prawo okupacji

    https://radioszczecin.pl/1,408152,szokujace-zjawisko
    -w-hiszpanii-relacja-w-radiu-s

  • 26. Data: 2021-01-17 19:05:48
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 04.01.2021 19:55, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie tak prędko. Prędzej by ludzie musieli przestać wierzyć bez zastrzeżeń
    > w każdą głupotę i kłamstwo. Podstaw do tego odejścia jeszcze nie widać.

    Obecny model demokracji jest przeżytkiem. Powinna być odpowiedzialność
    posła za kłamstwa wyborcze. Poseł powinien słuchać swoich wyborców i
    wykonywać ich polecenia.
    Nie wiem jak tego dokonać ale dobrze by było stworzyć mechanizm
    matematycznych podpisów cyfrowych pod kandydaturą aby następnie temu
    posłowi nakazać to czy tamto na drodze głosowania internetowego. Żeby
    każda grupa wyborców miała wpływ na tego na kogo głosowała i żeby dało
    się to matematycznie/kryptograficznie zweryfikować. Są takie systemy
    opracowane aby bez ujawniania nazwisk wyborców zweryfikować ważność
    oddania głosu czy podpisu.

    Problemem jest tylko to co zrobić z tymi głosami, których przedstawiciel
    nie dostał się do sejmu ani nie został prezydentem. Może prezydent nie
    jest w ogóle potrzebny przy takim modelu demokracji?

    Posłowie są potrzebni, żeby na wniosek wyborców przygotowali ustawę lub
    uchylili inną. Ale żeby taki poseł nie mógł robić ruchów wg. własnego
    widzimisię.