  • 11. Data: 2020-06-28 10:54:44
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 10:50, Myjk wrote:
    > To raczej logiczne. ;)

    Choć w rzeczywistości modele o róznej mocy różnią się tylko firmware ...

  • 12. Data: 2020-06-28 10:56:31
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 10:16:23 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    l-js415w-418-70-zl-netto-hurt-CID628-IDFqneq.html#d8
    ae325e22;promoted

    > Jakoś mnie nie przekonują te moduły, cena jak za polikryształy a jest mono...

    > Ale ponoć foto się nie opłaca, dlaczego chcesz montować? :P

    a przecież nie napisałem za ma się opłacać. Szukam najlepszej wersji, co nie znaczy
    "opłacalnej".
    A przy tych panelach sprawa moze być ciekawa. Rząd wielkości cen klamotów mnie
    interesuje, zakładam że założe sobie sam. Ty będziesz inspektorem nadzoru :-)

    Wiesz moze jak sie rozlicza fv gdy jest taryfa 2strefowa? Wiadomo ze prawie całosc
    wyprodukuję w drogiej, natomiast grzałki chodzą wyłącznie w taniej.

    b.

  • 13. Data: 2020-06-28 10:57:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 28 Jun 2020 00:42:51 -0700 (PDT), budynPL

    > Liściasty, weź tak z palca wymyśl ile kosztowałałaby cała reszta klamotów.

    Ja nie Lisciasty, ale mogę podpowiedzieć, że to będą
    okolice 15 tys. Do tego jeszcze "trochę" sprzętu do
    instalacji. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2020-06-28 10:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Nie zapomnij o spełnieniu warunków na dofinansowanie i wystąp o nie.
    > Można dostać do 5 tys.

    :)
    No własnie o tym mysle zeby teraz zrobić baze, dokładajac jak najmniej
    kasy.
    A jak za jakis czas jak pojawia sie inne dofinansdowanie i jak wzrosnie
    zapotrzebowanie na prad w domu - rozbudowac ilosc paneli.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 15. Data: 2020-06-28 11:16:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 czerwca 2020 10:54:54 UTC+2 użytkownik heby napisał:
    > Choć w rzeczywistości modele o róznej mocy różnią się tylko firmware ...

    To fakt. Fronius 5kW waży 16kg, a 10kW 35kg. Trochę ciężki ten
    firmware ale da się to jakoś logicznie obronić.

    L.

  • 16. Data: 2020-06-28 11:42:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 11:16, Lisciasty wrote:
    > To fakt. Fronius 5kW waży 16kg, a 10kW 35kg.

    Huawei 5kW i 11kW waża tyle samo.

    > firmware ale da się to jakoś logicznie obronić.
    Tak, wystarczy nie zakładać że wyjątek stanowi regułę.

  • 18. Data: 2020-06-28 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Choć w rzeczywistości modele o róznej mocy różnią się tylko
    > firmware ...

    A to ciekawostka.
    Serio? Czyli rozumiem, ze sa juz firmy co za 100zł-200zł
    przeprogramowuja sterownik?

    Jakie to sa wartosci w danej instalacji?
    Wszedłem na googla i falownik 10kW kosztuje od 2,5kpln w gore.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 17. Data: 2020-06-28 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Wszystko jest zależne w zasadzie głównie od napięcia na ciągu.

    To znaczy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 20. Data: 2020-06-28 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > No tak, to nawet dosyć logiczne jest ;)

    Niby tak ale kto pyta, nie błądzi :)

    > Ja mam teraz z 7 falowników czy jakoś tak. Działają :>

    Ok.

    > Tak jak pisałem. 2x większy niż zamontowana moc sobie radzi.
    > Ale 5x większy nie wiem. Może sobie poradzi a może nie.

    Rozumiem.
    Tak tylko głosno mysle, z czego miałoby wynikac ewentualne
    niedziałanie, skoro panele to takie specyficzne obciazenie ze mogaw
    danym momencie dac zarówno 100% mocy jak i 0,1%.
    Wiec wydawałoby sie ze jedynym granicznym punktem jest moc maksymalna.
    Ale to tak na zdrowy rozsadek tylko.

    > Zależy na kogo trafił. Moim rodzicom sprzedawczyk zaproponował
    > 3,3 kW za chyba 24 tys. czy jakoś tak ;)

    Sasiad z tych co lubi miec dobrze, wiec pewnie wział jakas renomowana
    firme.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 19. Data: 2020-06-28 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Kupiłem Huawei 10kW. Pracowął z pół roku z instalacją 3kWp.
    >
    > Potem dorzuciłem 7kWp.
    >
    > W obu przypadkach dostaje max mocy jake deklarują panele.
    >
    > Falownik dynamicznie określa punkt pracy (widać to po wykresach
    > napięcia i prądu, cały czas przeszukuje maksimum lokalne) i
    > wyciąga zawsze tyle ile da radę.

    > Licz typowo 25kzł za 10kWp, przy czym cena z dopłatami. Unikaj
    > dużych firm, poszukaj na OLXie lokalnego Heńka, on zrobi to
    > taniej.

    Dzieki heby, tak własnie zrobie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie