  • 11. Data: 2020-11-22 21:25:18
    Temat: Re: Ocieplenie dachu
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 22 listopada 2020 o 21:20:46 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jak się daje pianę między więźbę? Grawitacja nie przeszkadza? Ile centymetrów dałeś
    i jak to wychodzi cenowo?

    To jeszcze moge sobie wyobrazic, ale czy da sie przy braku pelnego deskowania? Ja mam
    np. membrane nad welna...

  • 12. Data: 2020-11-23 09:30:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Nov 2020 20:59:31 +0100, gobo <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Wchodzily po narozniku budynku. Nie mialem jeszcze wtedy podbitki i
    > po

    Ale w jaki sposób narożnik umożliwiał wejście? Były jakieś wypustki w
    murze?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-11-23 09:39:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    Wystarcza zwykly tynk... https://www.youtube.com/watch?v=-wl_po2w_vk

  • 14. Data: 2020-11-23 10:30:50
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.11.2020 o 21:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak się daje pianę między więźbę? Grawitacja nie przeszkadza? Ile
    > centymetrów dałeś i jak to wychodzi cenowo?

    To się przykleja do desek i krokwi. Widać na filmikach na youtube.
    Robiłem to z 5 lat temu i cena powiedzmy o 10% wyższa od ekipy + wełny i
    kilka dni roboty. nie było tylu firm kładących pianę, do mnie jechali 60km.
    Dziś pewnie cena piany jest równa wełnie z ekipą.

  • 15. Data: 2020-11-23 11:10:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    22 Nov 2020 18:37:12 GMT, Budzik

    > 35cm to bardzo duzo, porównujac np. do wełny.

    "Oporność" cieplna jest zbliżona.

    > Na czym polega superowośc tego rozwiazania?

    Że przyjeżdża ekipa, 2-3h i jest ocieplenie zrobione na gotowo (podobnie
    jak z pianą). Celuloza dokładniej uszczelnia niż wełna (podobnie jak piana,
    tj. brak jest łączeń). Jest w zasadzie wodoodporna (w przeciwieństwie do
    wełny która jak zamoknie to już kibel). Cenowo wychodzi podobnie jak
    wełna+praca. Oczywiście, jak ktoś robi wełnę sam, to wyjdzie wełna taniej.
    Celulozę od biedy można samemu rozsypać, tylko ona fabrycznie przyjeżdża
    sprasowana w worach i trzeba ją "podrzeć". Ekipy mają maszyny
    rozdrabniające (taki niby wertykulator) i jednocześnie ta machina dmucha
    celulozę do domu. No i jeszcze jedna zaleta celulozy na stropie -- jak
    trzeba coś poprawić to przesypujesz, gmerasz przy suficie podwieszonym,
    zasypujesz i po sprawie. Celuloza sobie po czasie "siada" i się uszczelnia.

    Anegdotka, jak przyszedł do mnie na minioną wiosnę wszystkołaz pokazać jak
    się zabezpieczać na dachu, to stąpnął sobie w tę moją celulozę, bo
    "myślałem że to taki beton architektoniczny" (sic!) i się przebił nogą do
    holu na piętrze obrywając płytę GK z kawałkiem stelaża. Całe szczęście że
    zawisł na łapach opierając się o płytę i podciąg, bo jeszcze by się
    spieprzył z 3m na łeb i niewykluczone zabił. Celuloza się wysypała, ale po
    pozbieraniu i załataniu dziury się celulozę wsypało na górę i jest jak
    nowe. ;)

    > Z ciekawości - to duzo drozsze (a moze tansze?) rozwiazanie od wełny?
    > Mozna to zrobić samemu czy wołasz ekipe?

    Piana tylko ekipą. Jeśli się zleca to wychodzi taniej piana, a zalety piany
    jak wyżej dla celulozy (pomijając że jest "palna", zaś celuloza wprost
    przeciwnie).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2020-11-23 12:06:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 22.11.2020 o 13:51, Budzik napisał:

    > Jedne maja dachy ocieplone pod dachówką, ocieplenie trzyma sie na
    > krokwiach, najczesciej wełna przymocowana jakimis sznurkami.
    > Niektore maja ocieplenie połozone na stropie.
    > Ktore rozwiazanie jest lepsze?
    > Instynktownie powiedziałbym ze pierwsze bo jezeli powierzchnie miedzy
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Jeśli nie mamy zamiaru robić na poddaszu pomieszczeń mieszkalnych,
    to ocieplanie dachu jest głupotą. Zdecydowanie lepsze, tańsze
    i praktyczniejsze jest w tym przypadku ocieplenie stropu. A jeśli
    ocieplamy strop, to tak, by można było ze strychu korzystać - czyli
    żadnej wełny, czy celulozy-srozy. Tylko styropian, lub pianka. Na
    to wystarczy położyć - nawet luzem - twarde płyty pilśniowe, by mieć
    stryszek-składzik jak się patrzy na przydasie. Kto mieszkał tylko
    w bloku, ten nie wie, że takie pomieszczenie w domu jest niezbędne.
    Oczywiście mówiąc o strychu i chodzeniu po stropie mam na myśli dom,
    a nie szopę z podwieszonymi płytami k-g zamiast stropu.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 17. Data: 2020-11-23 12:20:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 12:07:44 UTC+1 collie napisał(a):

    > Jeśli nie mamy zamiaru robić na poddaszu pomieszczeń mieszkalnych,
    > to ocieplanie dachu jest głupotą. Zdecydowanie lepsze, tańsze
    > i praktyczniejsze jest w tym przypadku ocieplenie stropu.

    Dokładnie, sam tak mam zrobione

    > A jeśli
    > ocieplamy strop, to tak, by można było ze strychu korzystać - czyli
    > żadnej wełny, czy celulozy-srozy. Tylko styropian, lub pianka.

    Tu już się nie bardzo zgodzę, mam z wełny i jest OK. Na wełnie folia i na tym deski.
    Nic się nie pyli..., a styropian trudniej się układa...
    Jak robiłem ~20 lat temu to (raczej?) pianki nie było, albo b. droga, bo nie brałem
    pod uwagę, dzisiaj pewnie bym dawał pianę.

    > Oczywiście mówiąc o strychu i chodzeniu po stropie mam na myśli dom,
    > a nie szopę z podwieszonymi płytami k-g zamiast stropu.

    ;) stropu żelbetowego nie mam, bo i po co na górze? Między krokwiami poziome belki,
    na nich deski, pod podwieszany sufit, w środku wełna...

  • 18. Data: 2020-11-23 12:40:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jaki to rodzaj piany?

    -----

  • 19. Data: 2020-11-23 14:12:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.11.2020 13:51, Budzik wrote:
> [...]
    > dachem a stropem chcemy wykorzystac na cokolwiek to zawsze bedzie tam
    > troche przyjemniej. Ale moze sa inne przesłanki?

    Ja tam ma być tylko składzik to taniej i łatwiej wyjdzie sam strop. Jak
    będziesz regularnie korzystał, to ocieplaj dach. Ale przy ogrzewaniu też
    będzie już zawsze drożej.

    > Drugie pytanie - czy to normalne, ze dach buduje sie w ten sposób ze sa
    > krokwie, na to połozona jakas wartstwa przypominajaca gruba
    > agrowłóknine (pewnie to jakas membrana), a na to poziome łaty i
    > dachówka? Nie pokrywa sie dachu deskami?

    Kłaść nie trzeba, sam mam tak jak opisałeś. Z zalet, to nie trzeba się
    zastanawiać tyle jak się po dachu chodzi, gdzie nogę postawić. Masa
    desek wygłusza także poddasze w jakimś stopniu. Z wad, to masa dachu,
    dostęp do pokrycia od wewnątrz, cena i robocizna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2020-11-23 15:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Ja tam ma być tylko składzik to taniej i łatwiej wyjdzie sam
    > strop. Jak będziesz regularnie korzystał, to ocieplaj dach. Ale
    > przy ogrzewaniu też będzie już zawsze drożej.

    Z tymi domami które ogladałem to jest tak, ze na poddaszu mozna
    wygospodarowac czasami 20 metrów a czasami 50 (parterówka)
    I juz mi przyszło do głowy pare pomyslów na ta przestrzeń :)
    Z drugiej strony jak sobie na szybko policzyłem koszt wełny to by to
    było jakies 5 tysiecy na ocieplenie dachu. Bardzo nieduzo na uzyskanie
    takiego dodatkowego nawet niepełnowartosciowego metrazu.
    Oczywiście te 5tysiaków to wełna i DIY.

> [...]
    > Masa desek wygłusza także poddasze w jakimś stopniu. Z wad, to
    > masa dachu, dostęp do pokrycia od wewnątrz, cena i robocizna.

    Dzieki wszystkim za wyjasnienia - znowu mi sie troche poukładało w
    głowie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia