  • 11. Data: 2021-01-02 20:42:13
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 02.01.2021 o 16:00, P_P pisze:
    > Kiedyś była tu mowa o ogrzewaniu domu i padło na podłogówke jako jedyny
    > rodzaj ogrzewania.
    > Natomiast czytam fachowe porady i tam doradzaja mieszane ogrzewanie.
    >
    > "Rozkład temperatury w domu wyposażonego w ogrzewanie podłogowe wymaga
    > stosowania piecy niskotemperaturowych, które zapewnią temperaturę wody
    > wpływającej do instalacji na poziomie do 55 oC oraz 45 oC na powrocie. W
    > rezultacie, dla własciwej temperatury w domu oraz wydajnej pracy układu
    > grzewczego najlepiej jest stosować ogrzewania łączone - konwencjonlane z
    > grzejnikami i podłogowe."

    Od kilku lat mieszkam w nowym domu, mam w 70% podłogówkę a reszta to
    niskotemperaturowe (czytaj - duże) grzejniki, generalnie w sypialniach.

    Tak mi doradzało wielu fachowców i to był najwiekszy błąd jaki
    popełniłem podczas budowy :(

    Teraz wszędzie bym dał podłogówkę

  • 12. Data: 2021-01-02 21:07:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 18:09, P_P pisze:
    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    owinna-byc-maksymalna-temperatura-podlogi-grzewczej.
    html

    > To żaden argument, że Ty tak twierdzisz.
    > W necie można poszukać wiele takich opini jak np. tu:
    > https://www.techsterowniki.pl/blog/ogrzewanie-podlog
    owe-i-grzejnikowe-w-jednej-instalacji-czy-taka-wspol
    praca-jest-mozliwa

    > Aby było jasne, nie podważam opinii że podlogowe jest lepsze (nie
    > dlatego że Janusz tak pisze).

    Masz zupełną rację. Ogrzewanie zawsze powinno się robić mieszane.
    Podłogówki to zło konieczne, które się robi tylko tam, gdzie grzejniki
    po prostu by przeszkadzały, albo nie ma gdzie ich zamontować - w kuchni,
    spiżarce czy w garażu. W żadnym wypadku nie wolno robić podłogówek w
    pokojach, a zwłaszcza w sypialniach nie wolno robić podłogówek, ponieważ
    podłogówki powodują unoszenie się kurzu. Kurz unoszony przez podłogówki
    brudzi ściany i pozostawia na nich brzydkie smugi brudu. W pokojach i
    sypialniach powinno się montować tylko grzejniki, a najlepsze są
    grzejniki aluminiowe.

    Aby instalacja centralnego ogrzewania dobrze współpracowała z tymi
    grzejnikami to należy ją wykonać z miedzi. Im cieńsze rurki tym lepiej,
    bo wtedy w instalacji jest bardzo mała ilość wody. Jak rury są grube to
    jest duża ilość wody i zanim się nagrzeje ta woda oraz rury to grzejniki
    nie grzeją. Przez to są duże straty, bo kocioł pracuje i spala gaz, a
    grzejniki nie grzeją. Na kotłach powinno się utrzymywać temperaturę wody
    w obiegu centralnego ogrzewania minimum 60 stopni Celsjusza, zwłaszcza w
    przypadku gazowych kotłów kondensacyjnych. Jak będzie niższa temperatura
    to kocioł szybko skoroduje, a poza tym będzie miał bardzo małą
    sprawność. Poza tym niższa temperatura wody w podłogówkach będzie
    sprawiać, że te podłogówki będą zimne, a zimne podłogówki z kolei
    powodują choroby stawów. Podłogówka w trakcie pracy powinna być wyraźnie
    gorąca.

    Nie rozumiem też dziwactw, które niektórzy hydraulicy montują - jakieś
    sprzęgła, mieszacze, kilka pomp. Przecież to wszystko tylko podraża całą
    instalację i służy tylko i wyłącznie do wyciągnięcia kupy kasy od
    nieświadomego klienta. Bez najmniejszego problemu wystarczy tylko ta
    pompa wmontowana w kocioł. Bez problemu zasili ona grzejniki jak i
    podłogówki. Ale, żeby dobrze współpracowała podłogówka z grzejnikami to
    musi ona być układana możliwie jak najbardziej gęsto. Dobrą praktyką
    jest układanie podłogówki w odstępach 2-3 cm jeżeli na podłodze będą
    montowane płytki ceramiczne. Wszystko przez to, że płytki zbyt dobrze
    przewodzą ciepło i powodują szybkie wychłodzenie podłogówek.

    Tam, gdzie będą parkiety, można układać nawet w odstępach co 20-30cm, bo
    drewno lepiej izoluje ciepło i dzięki temu podłogówka nie będzie
    wychładza się tak szybko jak w przypadku płytek.

    Bardzo ważnym też jest, aby montując podłogówkę, posadzka nie była zbyt
    gruba. Posadzka taka powinna mieć co najwyżej 2-3cm grubości. W
    przeciwnym razie będzie się bardzo długo nagrzewać, powodując duże
    straty energii - tak jak w przypadku grubych rur.

  • 13. Data: 2021-01-02 22:32:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Masz zupełną rację. Ogrzewanie zawsze powinno się robić mieszane.
    (...)ktoś zajumał konto Użytkownikowi i pisze dokładnie odwrotnie do
    tego co pisał nasz stary Użytkownik przez ostatnie 10 lat...

    ToMasz

  • 14. Data: 2021-01-02 22:37:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 22:32, ToMasz pisze:

    > (...)ktoś zajumał konto Użytkownikowi i pisze dokładnie odwrotnie do
    > tego co pisał nasz stary Użytkownik przez ostatnie 10 lat...
    Nikt nie zajumał, niektórych ironia musi w dupę kopnąć żeby ją zauważyli :)

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2021-01-02 23:24:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 2.01.2021 o 22:37, Janusz napisał:

    > Nikt nie zajumał, niektórych ironia musi w dupę kopnąć żeby ją zauważyli :)

    Nie broń czegoś, czego nie ma. Żeby pisać ironicznie, trzeba posiadać
    pewną dozę inteligencji, czego niestety brakuje podmiotowi lirycznemu
    przywołanego przez Twego przedpiścę. Po prostu tenże podmiot liryczny
    zgłupiał do reszty. Ty za to przynajmniej podpierasz się emotkami, by
    dać znać czytającym, że jesteś dowcipny, za przeproszeniem.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 16. Data: 2021-01-03 02:46:08
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 02.01.2021 20:42, Pilocik wrote:

    > Tak mi doradzało wielu fachowców i to był najwiekszy błąd jaki
    > popełniłem podczas budowy :(
    >
    > Teraz wszędzie bym dał podłogówkę

    Dokładnie, mnie też tak radzili partacze ale to było 15 lat temu.

  • 17. Data: 2021-01-03 08:36:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 22:32, ToMasz pisze:

    > (...)ktoś zajumał konto Użytkownikowi i pisze dokładnie odwrotnie do
    > tego co pisał nasz stary Użytkownik przez ostatnie 10 lat...
    >
    > ToMasz

    Nie psuj zabawy ;)

  • 18. Data: 2021-01-03 08:56:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-02 o 23:24, collie pisze:

> [...]
    > zgłupiał do reszty. Ty za to przynajmniej podpierasz się emotkami, by
    > dać znać czytającym, że jesteś dowcipny, za przeproszeniem.

    Ludziska mawiają, że bydlęta tylko w Wigilię gadają, a tu skundlały
    pomiot lirycznie się odezwał.

  • 19. Data: 2021-01-03 09:50:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2021 o 02:46, KIKI pisze:
> [...]

    do wszystkich komentujących:
    piszecie co należy, co nie należy, co jest lepsze, co jest lepsze teraz,
    a nie było kiedyś. jak zwykle nikt nie napisał dlaczego. "teraz dałbym
    podłogówkę". dobrze, masz prawo, ale chwalisz się tym ze żyjesz w wolnym
    karaju, czy radzisz komuś aby nie popełniał tego samego błedu. bo jeśli
    to drugie to może napisz co Cię przekonało do zmiany decyzji. może wśród
    nas jest ktoś, kto zamienił duże kaloryfery na ogrzewanie podłogowe i
    uważa że jest to lepsze rozwiązanie bo ... (fanfary...) rachunek za
    ogrzewanie zmalał o 20%? Czy nie uważacie że sposób w jaki osiągamy
    komfort cieplny jest (w pewnych granicach) obojętny, natomiast koszt
    osiągnięcia tegoż jest dość istotny?

    ToMasz

  • 20. Data: 2021-01-03 10:03:22
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 3 stycznia 2021 o 08:36:15 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Nie psuj zabawy ;)

    Też dałem sie na chwilę nabrać, że go poświętach wciąż trzyma, ale bzdur rosło
    lawinowo więc pękło.
    Ale post bez jednego emotikona zostanie tu na wieki wiekow,
    jak to jakis miś przeczyta i uwierzy to sobie krzywdę zrobi.

    b.