  • 11. Data: 2021-03-30 16:50:12
    Temat: Re: Ogrzewanie na gaz ma być wyeliminowane do 2050 roku
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/03/2021 16:44, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Z wykresu przede wszystkim wynika, że rośnie temp. i za nią podąża
    > wzrost CO2.

    Taka jest tendencja naturalna z uwagi na (bodaj) procesy biologiczne.

    > Czyli wzrost CO2 jest skutkiem wzrostu temp.

    Ale od czasu ery industralnej mamy odwrotnie: wzrost CO2 z przemysłu
    powoduje zwiększanie się temperatury.

    Innymi słowy rewolucja przemysłowa odwróciła skutek i przyczynę. To jest
    podstawa efektu globalnego ocieplenia i najtrudniejsze w pojeciu dla
    suwerena.

    > Wzrost temp. na Ziemi zależy przede wszystkim od Słońca...

    A na koniec wszystko co zostanie to promieniowanie czarnych dziur. Nie
    warto nawet sprzatać ogródka...

  • 12. Data: 2021-03-30 17:02:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 16:50 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Innymi słowy rewolucja przemysłowa odwróciła skutek i przyczynę. To jest
    > podstawa efektu globalnego ocieplenia i najtrudniejsze w pojeciu dla
    > suwerena.

    To będzie można oszacować za 100k lat. Być może to nic nie znacząca
    fluktuacja, która już była wielokrotnie (na tym wykresie to widać).

    Nie unoś się, ja nie jestem żadnym "przeciwnikiem globcia".
    Ociepla się i to jest niepodważalne, trzeba chronić środowisko - to też
    jest niepodważalne.
    Czytam jednak wszystko z "obu stron" i wcale nie ma konsensu n/t CO2 i
    genezy wzrostu temp. jak to się przedstawia w mediach.

    TG

  • 13. Data: 2021-03-30 17:16:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/03/2021 17:02, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To będzie można oszacować za 100k lat. Być możeto nic nie znacząca
    > fluktuacja, która już była wielokrotnie (na tym wykresie to widać).

    Nie. Widać już teraz z modeli, cieżkiej matematyki i pomiarów.

    Nie czytaj mediów.

  • 14. Data: 2021-03-30 22:23:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 29 marca 2021 o 19:25:23 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > "Do 2050 roku z domów ma znikać ogrzewanie na gaz. - Perspektywa 2050
    > roku to jest następnych 30 lat, wiąże się to z celami klimatycznymi
    > europejskimi i naszymi krajowymi politykami, m.in. strategią
    > energetyczną, z przechodzeniem na zieloną energię, odnawialne źródła
    > energii - mówiła w programie "Money. To się liczy" Anna Kornecka,
    > wiceminister rozwoju, pracy i technologii."
    >
    > Hoho -
    > https://wideo.wp.pl/nie-tylko-wegiel-ma-znikac-z-dom
    ow-ogrzewanie-na-gaz-ma-byc-wyeliminowane-do-2050-ro
    ku-6610883746051713v

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    I jeszcze dodam że jest tu taki co twierdzi że wody też nie będzie.

  • 15. Data: 2021-04-12 20:27:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 17:16 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie. Widać już teraz z modeli, cieżkiej matematyki i pomiarów.

    Tyle warte są modele:

    https://tech.wp.pl/kryzys-klimatyczny-te-rejony-wyda
    ja-sie-na-niego-odporne-6628200688462688a

    TG