    Date: Sun, 12 Mar 2023 14:14:45 +0100
    Subject: Re: Budowa domu, jaką technologię dla ścian wybrać.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-03-12 o 10:58, Lisciasty pisze:

    > Jak nie lubisz ytonga to silikat tym bardziej odpada, silka to najtańsze badziewie,
    jeszcze mniej wytrzymałe od ytonga.

    > L.
    Nie jest czasem dokładnie odwrotnie?

    Mam silikat, nic nie pęka, nic nie pleśnieje. Uchodzi za bardzo zdrowy w chorobach
    płuc i alergiach . Ściany grube jak w kościele. Jest bardzo ciężki, murarze i
    transportowcy go nie lubią. Trzeba pomyśleć, gdzie go rozładować, bo donoszenie czy
    dowożenie taczką to nieprzyjemna sprawa. Powinien być układany na bardzo cienki klej,
    u mnie klasycznie smarkali zaprawą. Wymaga fachowca. Wymaga też grubego styropianu.
    Trudno (szczególnie w porównaniu z komórkowym) się docina. Na pewno widujesz budowy,
    podejdź i zagadnij.

    Mija 20 lat, a na podwórku daje się jeszcze znaleźć bloczek silikatowy. Nie kruszy
    się, nie degraduje, mimo tęgich mrozów, deszczy upałów (Podlasie). Zupełnie nie
    podzielam opinii, że jest mało wytrzymały.

    Sąsiad równolegle do mnie budował półamatorską ekipą z Ytonga. Oceniam że jest to
    duuuużo łatwiejsze.

    pozdr serd
    --
    A S