    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dzwonek do drzwi Wi-Fi
    Date: Sun, 26 Jul 2020 20:23:05 +0200

    On 26/07/2020 20:09, Robert Wańkowski wrote:
    > A co na drugim końcu przycisku?

    rfbridge.

    https://allegro.pl/oferta/sonoff-bridge-rf-433-mhz-p
    omost-wifi-do-rf-7916348124

    Z chin za połowę tej ceny.

    Pi4 - 200zł
    obudowa - za friko jak masz kogoś z drukarką 2D
    rfbridge - 30zł
    przycisk 433MHz - jakies 15zł

    Już masz za to inteligenty przycisk dzwonka. I nieskończone mozliwości.

    > Aby to się nie wiąże z opanowaniem jakiegoś języka programowania?

    Nie. A jesli już to na necie są biliardy przykładów a to coś ciezko
    nazwać językiem programowania. To raczej opisy "jeśli coś się stało to
    poczekaj 3 sek i wyłącz coś na 3 minuty".

    > To może być przerost formy nad treścią.

    Nie. To jest pod twoją kontrolą. Pomiajać aluminiowe czapki, jeśli coś
    kontrolujesz to jest to tak dobre jak o to dbasz. Często lepsze niż
    chińskie chmury w piwnicy na przedmieściach Pekinu.

    Kolega ma barmę sterowaną z telefonu. Przez chmurę "niemiecką". I na dwa
    dni stracił dostęp do garażu z powodu problemów z routingiem u swojego
    operatora internetu. Nie chciał się przyznać co to za "technologia". Ale
    droga była podobno. Zadowolny jest, za 5kzł też byłbym nawet jak by nie
    działało :/

    > Ale może...
    > Ja to sobie zawsze tak wyobrażałem, skoro telefony są w mojej sieci w
    > zasięgu i ewentualny przyciski też, to już więcej nie potrzeba, a że to
    > idzie via Chiny to był dla mnie szok. :-)

    Wiec do działa OOTB. W przypadku gdy jesteś poza domem masz 2 opcje:
    a) kumać sieci na poziomie podstawowym i postawić VPN (roboty na całe 5
    minut z PiVPN + jakiś duckdns)
    b) zapłacić za dostęp przez chmurę (albo połaczyć z google assistantem
    czy co tam używasz).

    Zasada jest prosta: jeśli chcesz możesz mieć za darmo. Jeśli strzelasz
    focha na nowinki techniczne to trzeba płacić.

    > Hmm... teraz to nic mi nie przychodzi do głowy jaka inteligencja w domu
    > jest mi potrzebna.

    Skoro już chcesz dzwonek Wifi to w cenie gotowego rozwiązania masz cały
    system który sobie potem wykorzystasz jak chcesz.

    > Może tylko kamery.

    Od tego się zacznie.