    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 2 Oct 2022 06:47:45 -0700 (PDT)
    <tgueq0$s46$1$Janusz@news.chmurka.net> <tgva0a$3e5k$1@dont-email.me>
    <e4t1duad8a0q$.dlg@myjk.org> <th4m7j$miva$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 października 2022 o 15:00:10 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Tylko jak policzyc zysk przy tak zmiennej cenie prądu?
    >
    > Ale sprobujmy.
    > Zakładam własnie 10kw z mysla o grzaniu. Koszt instalacji 45 tys.
    >
    > Zakładajam ze niedługo dowiemy sie iz gaz do grzania pozdrozeje o 100%
    > i bedzie kosztował np 5zł za m3.
    > Grzanie w sezonie kosztowało mnie okolo 8tys, założmy ze teraz wyszłoby
    > 12tys.
    >
    > Czyli po 4 latach bede miał ogrzewanie w cenie przegladów sprzetu.
    > Zakładajac 15 letni czas pracy instalacji PV - zwrot wyniesie grubo
> [...]
    Nic nie jesteś w stanie policzyć. Inny scenariusz. kacapy przegrywają i mają do
    zapłacenia Ukrainie dużo kasy. Niemiecki plan ominięcia gazociągami Europy wschodniej
    poszedł się jebać jak zostały zniszczone gazociągi w Bałtyku. Przez nas przechodzi
    jedyny gazociąg mogący zaspokoić szwabów w gaz. Szwaby winne są nam dużo kasy. Żeby
    mieć gaz muszą się z nami dogadać kiedy zapłacą za wojnę. Stajemy się tym czym
    chcieli być niemcy. My kupujemy gaz od ruskich i odsprzedajemy z zyskiem innym.
    Ruskie ma duże zobowiązania to sprzedaje dużo gazu. Gaz drastycznie tanieje. Kupujemy
    po złotówce za metr sześcienny i sprzedajemy po trzy złote. Rząd z zysku dopłaca do
    gazu i odbiorca ma go po 50 groszy za metr. W międzyczasie Chińczycy uruchamiają
    seryjna produkcję małych siłowni termojądrowych. Brzmi jak bajka ale bajka być nie
    musi.