    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 2 Jul 2022 14:14:51 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    From: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 2 July 2022 at 21:43:40 UTC+2, nadir wrote:
    > No to się wstawia do kotłowni jeden lub dwa duże kotły klasy V.
    > No bez sensu, bo raz że macie już infrastrukturę do CO i CWU. Dwa, teraz
    > każdy indywidualnie będzie płacił za coś do ogrzewania i paliwo do tego.
    > Każdy chooj na swój strój.
    > Do tego kominy; spalinowe i wentylacyjne. Macie odpowiednią ilość?
    > Nie wiem czy w ostatecznym rozrachunku taniej wyjdzie indywidualnie się
    > ogrzewać?
    > Prezes wspólnoty nie ma tu nic do gadana. Wszystko co się do tyczy
    > części wspólnej musi przejść przez współwłaścicieli. Głosowanie na
> [...]
    Problem jest prawny i ekonomiczny.
    Jeżeli to blok na wsi to albo po PGR-ze, albo dawny dom nauczyciela,
    czyli byl prawidłowo zarządzany i dotowany.

    Z tego bloku nie da sie nigdy zrobić komercji na wynajem, bo na wsi nie ma
    przyjezdnych a są wyjezdni.

    I wyjezdni, gdy powrócą, to niczego nie wynajmują, ale sie budują, bo rodzina
    wydziela plac pod budowę.

    Zatem blok musi miec centralna kotłownię, bo ta tnie koszty i jest podmiotem przy
    zakupie paliwa na opał, remontach, itd.

    Jeżeli się zlikwiduje centralna kotłownię, to koszty ogrzewania wzrosną indywidualnie
    i jedni będą się dogrzewać w normie, inni będą mieszkac niedogrzani i standard i
    komfort bloku ulegnie stopniowej dewastacji,
    bo rachunki za prąd, ogrzewanie bedą rozliczane po sezonie
    i będą generowac mieszkańcom zadłużenie, które przejmie komornik
    i albo wysiedli niepłacących, albo wysiedli i kupi blok na handel.

    A jak nie kupi, nie wysiedli to blok generujący wysokie koszta eksploatacyjne, nie
    będzie generowal przychodów z najmu
    i stanie się uciążeniem i obciążeniem finansowym.

    Po 5 latach ulegnie stopniowej dewastacji, niektore lokale opustoszeją, nie będą
    ogrzewane
    i za 10 lat popadnie w ruin ę
    pękną rury, wybite zostana okna, woda zaleje stropy
    i remont będzie zbyt kosztowny i zostanie przeznaczony do wyburzenia.

    Polska tak wyburza 1000 opustoszałych szkól, ktore stoją puste, nieogrzewane, z
    wybitymi szybami, drzwiami od 30 lat
    a to byl majątek warty setki miliardów euro.

    Każda szkoła mogła zostać przebudowana na hostel, schroniska, mieszkania dla
    potrzebujących, ale Polska wyli je zrujnować, aby w miastach zniszczyc potencjalna
    powierzchnię mieszkalną.

    Gdy przybyły 5 mln uchodźców z Ukrainy, to kazdy mogł znaleźć zamieszkanie na terenie
    opustoszałej szkoły,
    ale celem agendy jest wyburzenie 1000 szkól, tzw. 1000-latek
    tak jak wyburzono tysiące zakladów przemysłowych, produkcyjnych, usługowych

    Zatem albo gmina odkupi ten blok i utrzyma kotłownię
    albo ktoś kupi cały blok i przejmie na siebie koszty ogrzewania, przebudowy.

    Ale na wsi nie wynajmuje się mieszkań bo nie ma przyjezdnych.

    Czyli blok zostanie przeznaczony do wyburzenia, gdy brak ogrzewania zima go zrujnuje.

    Może to nastąpić bardzo szybko, gdy zim,ą pękną rury wodne, w lokalach
    nieogrzewanych.