    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 18 Jan 2022 11:23:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 18 January 2022 at 19:57:11 UTC+1, Pete wrote:

    > Od niemal 10 lat mam aluminiowe okna i żadne nie rosi ani nie przemarza.
    > Wg mnie jest spieprzony montaż.
    > W pierwszą zimę tak miałem, przy jednych drzwiach (aluminiowych) których
    > futryna nie była obrobiona od zewnątrz.
    > Przy dużych mrozach pojawiał się nawet szron od środka.
    >
    > Po zaciągnięciu klejem i tynkiem problem już się więcej nie pojawił.
    > Rama aluminiowa nie ma prawa rosić. Albo zły montaż albo wentylacja do
    > d...
    >
    > Tylko, że przy złej wentylacji, rosa i grzyb pojawiłby się na wszystkich
    > oknach.

> [...]
    aluminium zawsze przemarza i stosuje się jedynie do biur jako drzwi wewnętrzne,
    bo nie zapewnia sztywności ramy

    Okna do mieszkań mają wsad stalowy, bo jest sztywny

    Te aluminiowe, biurowe sa skręcane i się wyginają

    Pelno ich na zlomie i każdy może sprawdzić, że mają bardzo dobrą przenikalnośc zimna,
    czyli przemarzają zimą, para na ramie, szybie, czyli wielki syf, projektowany dla
    krajów południowych a sprzedany w Polsce, bo Zenki niekumate