    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Tue, 28 Jul 2020 16:41:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wybór mieszkania
    From: Kadar <o...@g...com>

    > To w Hiszpanii jeszcze w XX wieku tak się budowało?! Chodzi mi o te
    > trzy kondygnacje. I to w *mieszkaniu*, będącym -- jak przypuszczam --
    > częścią budynku. Gdzie sens robienia takiego podziału, by każdy
    > potrzebował schodów? Ja to znam z Chorwacji, z Dalmacji konkretnie
    > -- tam mówią na to "dvokatnica". Ale są to kamienne domy stawiane
    > w szeregu ulicy (u nizu) w czasach Republiki Weneckiej, czyli XVI
    > wiek. Kiedyś oglądałem taki stojący na działce 19 metrów kwadratowych.
    > Ściany swoje zajmowały, grubość bardziej pół metra niż półcegły -- ale
    > ogólnie dawało się tam urządzić.

    Kiedyś we Francji taki dom widziałem na przedmieściach Paryża. Szerokość okna.
    Dziwnie to wyglądało. Tu aż takich nie spotkałem ale te w zabudowie wąskiej też są
    pościskane jak panienki ale seksapilu to ja w nich nie dostrzegam. Raczej konieczność
    wyboru.

    > Ja mogę pomóc wybrać czytnik grup, albo ich serwer, ale Dom, to każdy
    > musi sam (z drzewem i tym trzecim też nie będe pomagał). Z tym że jeśli
    > w tym wielopoziomowym dziwactwnie nie ma jakiejś szczególnej duszy,
    > brałbym to większe, na jednym poziomie.

    Duszy to ja tam nie spotkałem poza właścicielem ale dom ma bardzo ważną zaletę. Tego
    typu domki przeznaczone na szybką sprzedaż są (w pewnym sensie) przygotowane do
    bezproblemowego zamieszkania. Tam jest prawie wszystko: pralka, kuchnia z całym
    wyposażeniem, oczywiście łóżka, kanapy stoły, chyba nawet pościel jest. Mam nadzieję
    ,że szczoteczek do zębów nie zostawiają. Ma to swoje plusy. Wprawdzie za większość z
    tych rzeczy podziękuję ale jak na początek pralka i kilka urządzeń może się przydać.
    W tamtym na wejście czekał by mnie zakup wszystkiego. Co już jest wyzwaniem.
    Dodatkowo ten duży dom, jak pisałem ciągnie chyba sporo z ziemi i trzeba by coś ze
    ścianami zrobić bo zwyczajnie się sypią. Wprawdzie mury grube ale co w środku siedzi
    to diabli wiedzą. W kilku miejscach są wyraźne pęknięcia ścian. Nie wiem czy to
    normalne czy też jakiś poważny problem.
    Tamto mieszkanie ma mały ale ma gotowy taras (bardzo ważna rzecz jeśli nie ma się
    domu na wsi) w tym dużym trzeba by dopiero zrobić. Dach pokryty papą i nic więcej
    przeróbka tego to pewnie też spory koszt.
    Jak już zapanuje nad tymi kątami pocztowymi to powrzucam zdjęcia.
    K.