  • Data: 2022-01-17 20:32:55
    Temat: Re: czym najepiej ciąć opony?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 17 stycznia 2022 o 12:21:13 UTC-6 Myjk napisał(a):
    > Mon, 17 Jan 2022 09:55:53 -0800 (PST), ptoki
    > Poprawiło się, ale mogłoby być jeszcze lepiej.
    > Trzeba piętnować takie zachowania, nawet jeśli
    > są z przesadą.

    OK, ale narracja pod tytulem "a polacy to..." jest slaba. Jakbys tak polecial u
    niemca, holendra albo kanadyjczyka to by cie wysmiali.
    Nie godzmy sie na to.
    A tych co smieca niech sie sciga, z rozumem i skutecznoscia.

    > Z tym to do obecnych rzondzących, uwielbionych przez drób i paru innych
    > tutejszych dinozaurów mentalnych. :P

    To jest uwaga dotyczaca narracji w onecie i tych co ja lykaja.
    Jest taki mem:
    https://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty
    Ladnie obrazuje narracje. Ze smieciami jest tak samo. Ty sie slomka przejmuj a 20
    tirow smieci juz jedzie. I to nie z gorki na luzie tylko robia po 2kkm palac dizel...

    > Nie odniosę się, bo nie czytuję takich szmat.

    Dobre podejscie.

    > No już była afera jak w wawie chcieli liczyć śmieci od zużycia wody, która
    > to metoda była dosyć skuteczna IMHO.

    Wiesz, z ta skutecznoscia to jest tak ze jak sie pacjenta rakowego zastrzeli to i rak
    umrze.
    Problemem tutaj jest fakt ze w sumie nikomu nie zalezy aby bylo dobrze i tanio.
    Kowalski chce sie pozbyc smieci, jak jego policzymy od smiecia to bedzie kombinowal
    jak ich nie ujawniac (czyli spali, w las wywiezie, wrzuci do cudzego smietnika)
    Jak policzymy ryczautem to pokrzywdzony bedzie ten co malo konsumuje.
    Jak zrobimy centralne rozliczenie i smietniki za darmo to sie pewnie firma r
    ozpasie i bedzie notowac jak to nagle smieciarki podrozaly.

    IMHO, najlepiej bylo by zobaczyc kalkulacje dla wariantu 2 i 3. Wtedy bylo by wiadomo

    jak bardzo nierowne sa to sytuacje i ile kosztuje zbior smieci. I miec opcje aby to
    zaklad komunalny robil zbior smieci. To jest aktywnosc slabo outsourcowalna wiec
    nie powinno byc z tym problemu. Pozytek jest taki ze komunalka wie ile kosztuje zbior

    smieci. Nie bedzie latwo im kitu wcisnac.

    > No a kto, Ukraińcy, Mongolczycy? Nie ma co nas wybielać.

    Ponowie: Ja nie, ty chyba tez nie. Wiec nie Polacy. Bo to slowo implikuje
    generalnosc.
    A jak patrze na swiat to nie widze aby wygladal jak indie albo tory w LA?SF ostatnio.
    Jesli dobrze ci z tym to przyjmij ze bede o tobie myslal ze jestes brudas, smieciarz.

    Bo skoro "Polacy" to i ty tez.
    I przyjmij do wiadomosci ze za takie gadanie w wieksosci krajow ktore odwiedzilem
    (na zachod od odry) cie po prostu uznaja za buraka i pieniacza. Sprobuj pogadac z
    niemcem i powiedziec ze niemcy to pijacy (zerknij na statsy, mozesz sie zdziwic
    gdzie jest Polska i kto nas wyprzedza), albo do holendra ze sa nacjonalistami
    (maja w dupie burow i znam paru ludkow z RPA co o holendrach sie wyrazaja
    niezbyt grzecznie), albo o kanadyjczykach ze sa mordercami (tematy okolo
    indianskie).
    Powiedz im tak to cie sprowadza do rzeczywistosci.

    Dlatego nie lubie jak sie takie gadanie uskutecznia.

    > Ja zaś uważam że w PL jest wyjatkowo czysto (jeśli chodzi o szeroko pojęte
    > śmieci, bo jeśli chodzi o powietrze to tylko włosi w alpach potrafią nam
    > dorównać) na tle innych krajów. To dobrze, ale powtarzam ponownie, nie
    > znaczy że nie mogłoby być lepiej.

    A tu sie zgodze. A co do powietrza to ponownie, irytuje mnie ze sie wali w
    Kowalskiego
    jakoby to cieszylo go smrodzenie ale jakims cudem te artykuly skrzetnie omijaja akcje

    takie jak z gazem gdzie od dziesiecioleci kazda akcja gdzie ludki sobie gaz zalozyly
    chcieli korzystac to nagle drozal tak ze prosciej weglem palic.
    Z fotowoltaika podobnie. Nakupiles paneli? A to ci zmienimy sposob rozliczania.
    Nie wiem czy zmieniono to dla wszystkich czy tylko nowym a starzy maja okres karencji

    ale w sumie zadna roznica. Kowalski ograny i jak sprobuje spod buta wyjsc to
    przyjdzie
    onet i obsmaruje.

    > Najbardziej mnie wpieniają palacze, wydaje się że nie mają pod tym względem
    > żadnych ograniczeń, pet przez okno samochodowe leci cyklicznie, pet na
    > chodnik, a jak pet to i zaraz papierek z gumy do żucia, husteczka
    > higieniczna, a z cięższych to butelka, puszka i inne śmieci.

    IMHO tego nie ma duzo. Na zachodzie takich smieci widze wiecej.
    Pet to pet, duzo na jakichs przystankach jest ale poza tym jest ok.
    Moze byc lepiej i chcialbym aby przekaz w mediach byl pozytywny a nie pedagogika
    wstydu.
    Wtedy moglbym takie artykuly popierac a nie psioczyc i marnowac czas na epistoly
    tutaj.