  • Data: 2022-01-18 15:42:22
    Temat: Re: czym najepiej ciąć opony?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 14:32:46 UTC+1 Jacek napisał(a):
> [...]
    są na pył gumowy i tlen. On do takich rakiet co na orbitę mają latać. Nie wiem czy
    jakieś praktyczne zastosowanie takiego paliwa było ale polietylen z tlenem
    przetestowali i jest ok.
    > Niedawno byłem w cementowni. Palą tam "paliwem" RDF, które jest dość
    > niskokaloryczne i ma zmienne parametry. Aby ustabilizować proces mają w
    > pogotowiu zapas węgla oraz zapas gumy, które dokładają aby poprawić
    > kaloryczność. Co ciekawe wolą palić gumę, niż węgiel, bo guma jest
    > inaczej klasyfikowana od złowrogiego węgla i za nią są niższe opłaty
    > emisyjne. Silnika rakietowego na gumę bym się trochę obawiał, bo to
    > jednak musi być paliwo stabilne i pewne, ale w cementowni - czemu nie.
    > Jacek
    Masz wybór. Jak się boisz silnika rakietowego z paliwem gumowym możesz takimi
    rakietami nie latać. Ja się nie boje i mogę latać.