  • 11. Data: 2022-01-19 07:38:28
    Temat: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 12:48:47 UTC-6 Marek napisał(a):
    > Ale w ogóle są produkowane okna "plastikowe" z ramami w pełni z
    > tworzywa?

    Nie, Ale prawie.
    Ramy sa platikowe i maja komory w ktorych mocuje sie wzmacniajace metalowe profile.
    Glownie na rogach ale czasem takze na calej dlugosci ramy.

    > Zamawiając okna "plastikowe" (Oknoplast) sądziłem, że ramy również są
    > z tworzywa (tak na logikę). Sprzedawca mnie później wyprowadził z
    > tego błędu tłumacząc, że technologicznie tak się nie da, bo taka rama
    > nie byłaby odpowiednio sztywna. Po to są te historie z liczbą komór
    > aby rynkowo ocenić, który rama "cieplejsza".

    Sprzedawca ci wcisnie kazda durnote. Jak ci nie pokaze przekroju i przykladu jak to
    ma dzialac to wkladaj jego gadanine miedzy bajki.
    Dodatkowo, okno 50x50 wymaga nieco innej sztywnosci niz takie 120x80.

    > Teraz śmiem twierdzić, że te okna "plastikowe" też mają wewnętrzny
    > szkielet aluminiowy a samo tworzywo to tylko zewnętrzna powłoka.

    Troche. Ale sam plastik tam jest i izoluje lepiej niz po prostu metalowa rama z
    milyjonem komor.

    > Często rosa też jest przy zewnętrznych krawędziach szyb.

    Jak blisko? Jak centymetr to tak moze byc z powodu ramy.
    Jak wiecej - dwa-piec to jednak sama szyba tez slaba.
    Jak cala polac szyby rosi przy dajmy na to -10/-15 to szyba kiepska.

  • 12. Data: 2022-01-19 07:45:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 12:57:11 UTC-6 Pete napisał(a):

    > Od niemal 10 lat mam aluminiowe okna i żadne nie rosi ani nie przemarza.

    Twoja pogoda jest jedna, Twoje kaloryfery czy inne ogrzewanie jest jedno a to co u
    innych jest drugie.

    > Wg mnie jest spieprzony montaż.

    To popros Marka o foty i proponuj naprawy.
    Ja sie o tyle przychyle ze jak te aluokna sa nieszczelne to rzeczywiscie beda duzo
    bardziej zimne niz szczelne.
    Warto sprawdzic. Ale z natury rzeczy aluminiom przewodzi cieplo lepiej niz plastik
    wiec rama metalowa jaka by nie byla bedzie chlodniejsza od plastikowej.
    Nie chce mi sie teraz doktoryzowac ale nie sadze aby porownywalne rozmiarowo i
    technologicznie ramy alumiowe byly lepsze od plastikow.
    Sztywniejsze, tak. Moze nawet lzejsze. Ale nie sadze aby dalo sie je zrobic tak aby
    taanie okna aluminiowe byly cieplejsze do tanich plastikow.
    W obszarze drozyzny moze byc roznie.

    > W pierwszą zimę tak miałem, przy jednych drzwiach (aluminiowych) których
    > futryna nie była obrobiona od zewnątrz.
    > Przy dużych mrozach pojawiał się nawet szron od środka.
    >
    > Po zaciągnięciu klejem i tynkiem problem już się więcej nie pojawił.

    Podziel sie sugestiami z Markiem, moze u niego przewazajacym czynnikiem bedzie
    wlasnie montaz mimo ze stwierdzil ze zrobiony na cieplo.

    > Rama aluminiowa nie ma prawa rosić. Albo zły montaż albo wentylacja do
    > d...

    Ma prawo. To tylko kwestia roznicy temperatur i wilgotnosci.

    > Tylko, że przy złej wentylacji, rosa i grzyb pojawiłby się na wszystkich
    > oknach.
    >
    > Jeśli jest tylko na jednym, to problem jest w tym jednym oknie.

    Zakladam ze nie na jednym. Polecam poczatek posta: "szczegolnie na balkonowych"

  • 13. Data: 2022-01-19 07:50:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 18 stycznia 2022 o 16:18:25 UTC-6 Pete napisał(a):

    > No farba robi za powłokę.
    > Jeśli doświadczenie opierasz na technologii sprzed 40 lat to...
    >
    > Ja mam zdaje się to
    > https://www.yawal.
    > com/oferta/systemy-okienno-drzwiowe-z-izolacja-termi
    czna/system-tm-77hi.
    > html

    A w srodku plastikowe wstawki.
    I trzy szybowe zeby skompensowac przenikalnosc termiczna ramy.

    > Gdzieś ci zimne powietrze wieje od środka ramy.
    > Albo ten ciepły montaż jest spieprzony albo ocieplenie ściany z oknami.

    To mozliwe. Do sprawdzenia dymem z zapalki czy kadzidelka. Albo reka, jak wieje to
    wyczuje sie...

    > Fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź pan kiep. Jak mawiał pan majster.
    > Skoro masz 55% i w pomieszczeniu jest w okolicach 20°C, to problemem
    > jest niska temperatura ramy.
    > A co to za okna? Jakieś w miarę współczesne czy sprzed 20 lat?

    Ah czyli jednak. To chyba sie rozumiemy...

  • 14. Data: 2022-01-19 07:53:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam to samo z oknami drewnianymi, tragedia, woda na oknach i parapetach (przy
    podłodze).
    Roszą i na granicy ramki szyby (jednokomorowe), a na granicy okna z drewnianym
    parapetem leje się woda "z nikąd" (tu mógł być zły
    montaż, może parkieciarze montując parapety olali izolację, i raczej jest zły projekt
    bo progi chyba z samego betonu).
    Jedynie okno przed którym stoi grzejnik jest jako takie.

    -----
    > Szczególnie bardziej na ramach okien balkonowych, które sięgają długością do
    posadzki.

  • 15. Data: 2022-01-19 08:52:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Jan 2022 23:15:30 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Gdzieś ci zimne powietrze wieje od środka ramy.

    Jak może wiać, skoro rama (jej część) jest osadzosa w murze,
    osłonięta od zew. taśmą i ocieplona 20cm styro a potem jest klej i
    tynk?
    Na moje oko zimno przekazywane jest po prostu przez konstrukcję ramy
    na nie przez jakieś przedmuchy. Stąd moje pytanie czy i innych też
    tak jest z tego typu oknami.

    > Albo ten ciepły montaż jest spieprzony albo ocieplenie ściany z
    > oknami.

    Skropliny nie pojawiają się na ramie przy murze ale np. na słupku
    pośrodku okna (modułu nieotwieralnego)

    > A co to za okna? Jakieś w miarę współczesne czy sprzed 20 lat?

    Rocznik 2018, Oknoplast.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2022-01-19 09:02:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Jan 2022 22:38:28 -0800 (PST), ptoki <s...@g...com>
    wrote:
    > Sprzedawca ci wcisnie kazda durnote. Jak ci nie pokaze przekroju i
    > przyklad
    > u jak to ma dzialac to wkladaj jego gadanine miedzy bajki.

    Ale właśnie pokazał mi przekroje, było tak jak opisujesz trochę
    plastiku ale część usztywniająca z aluminium to raczej nie małe
    "wstawki" ale dość pokaźny profil aluminiowy.

    > Jak blisko? Jak centymetr to tak moze byc z powodu ramy.

    Tylko przy krawędzi ramy szyby (a nie ramy całego okna). Ale oni
    występuje rzadziej. Bardziej występujące jest to roszenie słupków
    ramy.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2022-01-19 10:18:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stalowy.

    -----

  • 18. Data: 2022-01-19 10:23:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To był stary typ profilu bez przekładki termicznej.
    Obecnie są to w przekroju jakby dwa profile połączone rozdzielającym przenoszenie
    ciepła plastikiem.
    Tak swoją drogą mam drewniane, ale z jednej strony budynku te drewniane są obłożone
    od zewnątrz dodatkowo profilem aluminiowym,
    czyli z zewnątrz wyglądają jak metalowe.

    -----

  • 19. Data: 2022-01-19 11:05:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 19 January 2022 at 09:02:04 UTC+1, Marek wrote:
> [...]
    > Tylko przy krawędzi ramy szyby (a nie ramy całego okna). Ale oni
    > występuje rzadziej. Bardziej występujące jest to roszenie słupków

    przestań spamowac tylko zwróc syfa na gwarancji
    no chyba że dostałeś za frico ze zlomu z odzysku

  • 20. Data: 2022-01-19 12:37:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marek.
    On 19.01.2022 08:52 you wrote:

> [...]
    > konstrukcję ramy na nie przez jakieś przedmuchy. Stąd moje pytanie
    > czy i innych też tak jest z tego typu oknami.

    Może być konstrukcja profilu a może być wiatr pod ociepleniem. Nie raz
    było tu poruszane "wieje z gniazdek".
    Z czego masz ściany?

    > Skropliny nie pojawiają się na ramie przy murze ale np. na słupku
    > pośrodku okna (modułu nieotwieralnego)

    Jeśli masz jakąś gwarancję jeszcze to zgłoś do producenta. Jeśli nie to
    klops.

    > Rocznik 2018, Oknoplast.

    Rękojmi już nie ma. Może gwarancja?

    A co było wcześniej?
    Co roku takie problemy czy zaczęło się teraz?

    --
    Pete