  • 1. Data: 2019-12-20 21:08:21
    Temat: Ustawienie kotła gazowego - temperatury
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Probuje wyczuc nowy kocioł gazowy, jakie ustawić temperatury aby przy jak
    najoszczedniejszym uzyciu gazu osiągnąc ciepło w domu.

    Oczekiwana temepratura w domu w ciagu dnia to maks 21 stopni, w nocy 2
    stopnie chłodniej.

    Jaka najnizsza temperatury moge ustawić zeby to miało sens?

    Instalator mowił ze nie warto ustawiac temperatury nizszej niz 35 stopni
    ale juz widze u nas to za duzo.
    Na razie ustawiłem 30 ale jak na złosc zrobiło się ciepło na dworze :))))

    Kiedy jeszcze był piec weglowy, 40 stopni to był maks jaki trzeba było
    ustawić aby przy najnizszych temepraturach na dworze w domu było ciepło.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 2. Data: 2019-12-21 02:28:49
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Po pierwsze nie mówi się na dworze tylko na polu. Po drugie spytaj żony, pewnie 23
    stopnie to będzie w sam raz.

  • 3. Data: 2019-12-21 06:59:55
    Temat: Re: Ustawienie kotła gazowego - temperatury
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Hans Kloss l...@g...com ...

    > Po pierwsze nie mówi się na dworze tylko na polu. Po drugie spytaj
    > żony, pewnie 23 stopnie to będzie w sam raz.

    Twojej zony?
    Daj numer. ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 4. Data: 2019-12-21 08:42:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.12.2019 o 02:28, Hans Kloss pisze:

    > Po pierwsze nie mówi się na dworze tylko na polu.

    Tylko krakowiacy i górale chodzą srać na pole,
    pozostali - gdy ich przyciśnie poza domem -
    srają tradycyjnie na dworze.

  • 5. Data: 2019-12-21 09:07:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.12.2019 21:08, Budzik wrote:
> [...]
    >

    > Kiedy jeszcze był piec weglowy, 40 stopni to był maks jaki trzeba było
    > ustawić aby przy najnizszych temepraturach na dworze w domu było ciepło.

    Ewidentnie trzeba było kupić małą pompę ciepła, a nie piec gazowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-12-21 10:34:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Dec 2019 09:07:26 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Ewidentnie trzeba było kupić małą pompę ciepła, a nie piec gazowy.

    Za jedyne...?
    Ja też mam na piecu ustawione 30stp i to na razie wystarcza.l by
    uzyskać 20 w domu.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-12-21 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Ewidentnie trzeba było kupić małą pompę ciepła, a nie piec gazowy.

    :)
    niby temperatury wody niewysokie a na dworze tez nie jest przesadnie
    zimno a jednak za gaz wychodzi ponad 500zł miesiecznie.
    nie ma tragedii bo opał kosztował tyle samo niemniej probuje sie tego
    nauczyc i rozkminic co jest najbardziej optymalne.

    Z tego co rozumiem - musze sobie wyczuc taka zaleznosc:
    temperatura na dworze - teperatura wody - oczekiwana temperatura w domu
    (inna w dzien, inna w nocy)
    I dlatego zastanawiam się przy jakiej najnizszej temperaturze ustawionej
    na piecu grzanie ma sens. Jaka temp ustawic minimum, ze jak sie piec juz
    włączy to do tylu ma nagrzac minimum?
    30 stopni? Mniej?

  • 8. Data: 2019-12-21 13:57:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 21 Dec 2019 11:59:54 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > niby temperatury wody niewysokie a na dworze tez nie jest
    > przesadnie
    > zimno a jednak za gaz wychodzi ponad 500zł miesiecznie.

    To ile M3 gazu spalasz na dobę i dlaczego tak dużo?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-12-21 15:28:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 13:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

> [...]
    > nie ma tragedii bo opał kosztował tyle samo niemniej probuje sie tego
    > nauczyc i rozkminic co jest najbardziej optymalne.

    zużywasz dosc duzo a to oznacza ze dom jest srednio/słabo ocieplony. Potrzebuje dużo
    energii. A energia to temperatura x czas, dasz wyższą temperaturę to bedzie krócej
    grzał.
    Wcale nie uważam że niska da ci oszczędnosci. Jesli piec jest kondensacyjny to ma
    pracowac ponizej punktu kondensacji, a potem to im niżej tym lepiej ale bez przesady,
    wcale niekoniecznie trzeba iść na najniższą temperaturę na piecu.
    A jak piec nie jest kondensacyjny to inna rozmowa.
    U mnie na kondensacyjnym ustawilem na 50stopni.

    > Z tego co rozumiem - musze sobie wyczuc taka zaleznosc:
    > temperatura na dworze - teperatura wody - oczekiwana temperatura w domu

    nie, masz ustawic jedną temperaturę, powiedzmy 40stopni, sterownik pokojowy ma
    włączać ogrzewanie domu kiedy temperatura w domu spadnie. I koniec.
    Sterownik pogodowy to inna bajka, nie ma koniecznosci takiego używania.

    > (inna w dzien, inna w nocy)

    testowałem, zysków z tego tytułu nie było.

    b.

  • 10. Data: 2019-12-21 15:43:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, December 21, 2019 at 8:42:40 AM UTC+1, collie wrote:

    > Tylko krakowiacy i górale chodzą srać na pole,
    > pozostali - gdy ich przyciśnie poza domem -
    > srają tradycyjnie na dworze.

    Nie znasz sie ;)
    Kto mieszka we dworze wychodzi na pole, kto mieszka na polu idzie na dwór