  • 1. Data: 2018-01-19 08:30:25
    Temat: ocieplenie ściany garazu od wewnątrz
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc

    Garaz w bryle domu - i nie chciabłym go ogrzewać choć pętla podłogówki tam jest -
    jakby było - 30 :-)

    NIe ma za bardzo co teraz robić wewnątrz domu wiec postanowiłem docieplić sciane
    miedzy garazem a domem.

    Mam styropian 5cm 036- został z podłogi i 5cm grafit 031.
    Przyklejać te 2 styropiany czy wystarczy 5cm 031??

    Garaz graniczy z wiatrołapem, garderobą i "kotłownią" - te pomieszczenia będą
    normalnie grzane.

    Dzieki

  • 2. Data: 2018-01-19 08:32:21
    Temat: Re: ocieplenie ściany garazu od wewnątrz
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2018 23:30:25 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > Mam styropian 5cm 036- został z podłogi i 5cm grafit 031.
    > Przyklejać te 2 styropiany czy wystarczy 5cm 031??

    Ja to zrobiłem 15-centymetrowymn, bo taki mi został. Różnica jest wyraźna.
    Przy 5 czy 10 cm może jej nie być wcale...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2018-01-19 08:35:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 08:32:13 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Ja to zrobiłem 15-centymetrowymn, bo taki mi został. Różnica jest wyraźna.
    W stosunku do czego zauważasz różnice?
    > Przy 5 czy 10 cm może jej nie być wcale...
    A przy 15 "wyraźna"?

  • 4. Data: 2018-01-19 08:37:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 08:30:27 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Garaz graniczy z wiatrołapem, garderobą i "kotłownią" - te pomieszczenia
    > będą normalnie grzane.

    Ja mam prawie identycznie, tyle że kawałek salonu, sień, kotłownia
    i kawałek korytarza, jest tam nośna z poroszajsu między garażem
    a pomieszczeniami. Miałem ocieplać ale dałem sobie czas na sprawdzenie
    organoleptyczne temperatury garażu zimą,
    w takiej konfiguracji jak jest teraz, przy lekkich mrozach w garażu jest +5
    więc nie będę nic ocieplał. Od góry garaż ocieplony jak reszta chaty,
    30cm wełny, ściana też jak reszta chaty, 20cm biedastyro.

    L.

  • 5. Data: 2018-01-19 08:52:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 08:30:27 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > NIe ma za bardzo co teraz robić wewnątrz domu wiec postanowiłem docieplić sciane
    miedzy garazem a domem.

    Jak się nie ma nic do roboty to głupie pomysły człowiekowi przychodzą
    do głowy :))

> [...]
    > Przyklejać te 2 styropiany czy wystarczy 5cm 031??
    >
    > Garaz graniczy z wiatrołapem, garderobą i "kotłownią" - te pomieszczenia będą

    Nic nie ocieplaj, chyba że lubisz mróz w garażu ;) Ja tam trzymam
    skrzynkę z piwem i wody mineralne. No i samochód jeszcze i wolę jak tam
    zawsze jest >0stC. Jak ocieplisz ścianę, to nie dość, że będziesz tam miał
    zawsze temperaturę bliską tej na zewnątrz to jeszcze (co dla mnie byłoby
    w garażu nie do pomyślenia) zniszczysz sobie ścianę - nic na nią sensownego
    już nie powiesisz. Bo będzie styropian :) A w garażu miejsca na półki
    nigdy za mało!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2018-01-19 09:21:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 08:52:36 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > w garażu nie do pomyślenia) zniszczysz sobie ścianę - nic na nią sensownego
    > już nie powiesisz. Bo będzie styropian :) A w garażu miejsca na półki

    Adam, ma tej ścianie nic po za odkurzaczem nie powieszę bo są na niej 2 drzwi +
    schody na strych :-)

    U siostry podoba ściana nie było ocieplona i grzyb wylazł...

    Wiec ocieplam :-) ale chyba 5cm dam bp i tak na tej ścianie tynku nie mam...
    https://drive.google.com/open?id=1KVrvhnNnkA6mo87fBB
    _tH2bqw2hhUSML

    uciu

  • 7. Data: 2018-01-19 10:09:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 09:21:47 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > U siostry podoba ściana nie było ocieplona i grzyb wylazł...

    Skad grzyb?

    > Wiec ocieplam :-) ale chyba 5cm dam bp i tak na tej ścianie tynku nie mam...

    Szkoda Twojego czasu. A i ten styro gdzieś się Tobie jeszcze przyda

  • 8. Data: 2018-01-19 10:21:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 09:21:47 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > U siostry podoba ściana nie było ocieplona i grzyb wylazł...

    Pewnie nie miała wentylacji w garażu. Nie ma to nic wspólnego z tym, czy
    ścianę ocieplisz, czy nie. Gdyby miała ścianę ocieploną to grzyb wylazłby
    na styropianie ;)

    > Wiec ocieplam :-) ale chyba 5cm dam bp i tak na tej ścianie tynku nie mam...
    > https://drive.google.com/open?id=1KVrvhnNnkA6mo87fBB
    _tH2bqw2hhUSML

    Idealna ściana na powieszenie półeczek :D

    No dobra, jak już się uparłeś i jej nie otynkowałeś to klej - samemu
    łatwiej i szybciej będzie to okleić styropianem, siatką i tynkiem
    cienkowarstwowym niż próbować tynkować zwykłym tynkiem... Zawaliłeś na
    etapie tynkarzy bo mieli Ci to ładnie otynkować i byłaby spoko ściana
    użytkowa :)
    pozdr.

  • 9. Data: 2018-01-19 11:01:12
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 stycznia 2018 10:21:03 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Pewnie nie miała wentylacji w garażu. Nie ma to nic wspólnego z tym, czy
    > ścianę ocieplisz, czy nie. Gdyby miała ścianę ocieploną to grzyb wylazłby
    > na styropianie ;)

    Grzybek wylazł po stronie mieszkalnej :-) ściana przemarzała i zajebiście ciągnęło
    chłodem z szaf, które znajdowały się na ścianie graniczącej z garażem.

> [...]
    > cienkowarstwowym niż próbować tynkować zwykłym tynkiem... Zawaliłeś na
    > etapie tynkarzy bo mieli Ci to ładnie otynkować i byłaby spoko ściana

    no półeczek bym tam dał po byku :-)
    Ściana jest równo położona... zawsze mogę położyć siatkę z klejem na silkaty i na to
    tynk :-)

    Pozdr.

  • 10. Data: 2018-01-20 16:19:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 10:09, Kris pisze:
    > Skad grzyb?

    Bo w ocieplaniu nieogrzewanego pomieszczenia od ogrzewanych nie chodzi o
    to żeby zimno nie ciągnęło :-P Tylko o to, żeby przesunąć punkt rosy ze
    ściany na zewnątrz styropianu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz