  • 1. Data: 2015-05-01 12:50:36
    Temat: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Tom <T...@d...com>

    Czy jest jakiś czajnik elektryczny (bezprzewodowy) 0 plastiku?

    Pamiętam w PRL były takie metalowe z przewodem i grzałką - owszem
    grzałka była na uszczelce.

    Obecnie w sprzedaży są metalowe ale mają np wziernik z uszczelkami
    plastikowymi albo samą pokrywę plastikową.

    Chodzi mi o 100% metalowy albo ceramiczny czajnik bez plastiku.

    Na razie gotuje wodę w garnku emaliowanym i przyznam że smakuje bardzo
    dobrze w porównaniu do jakiegokolwiek czajnika elektrycznego.

  • 2. Data: 2015-05-01 14:01:22
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 01 May 2015 12:50:36 +0200, Tom napisał(a):

    > Czy jest jakiś czajnik elektryczny (bezprzewodowy) 0 plastiku?
    >
    > Pamiętam w PRL były takie metalowe z przewodem i grzałką - owszem
    > grzałka była na uszczelce.

    Gumowej. Guma jest atestowana do kontaktu z prod. spożywczymi. W takim
    właśnie gotuję - kupiłam na aukcjach, wymieniam tylko co jakiś czas
    grzałki, które są do kupienia bez problemu u producenta.

    > Obecnie w sprzedaży są metalowe ale mają np wziernik z uszczelkami
    > plastikowymi albo samą pokrywę plastikową.
    >
    > Chodzi mi o 100% metalowy albo ceramiczny czajnik bez plastiku.

    https://www.google.pl/search?q=czajnik+ceramiczny&ie
    =utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=5WpDVde8FYriUdzlgfAD
    Być moze się zdecyduję na taki, kiedy tylko mi się obecny PRL-owski stłucze
    lub pęknie.

    --
    XL
    Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

  • 3. Data: 2015-05-01 15:03:31
    Od: Tom <T...@d...com>

    > https://www.google.pl/search?q=czajnik+ceramiczny&ie
    =utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=5WpDVde8FYriUdzlgfAD

    ale oglądałem takie w markecie, nadal dno z wbudowaną grzałką jest
    osadzone na grubej uszczelce z niewiadomego materiału która będzie
    wpływać na smak wody

    chyba kupie zwykły metalowy czajnik nierdzewka nie elektryczny w którym
    będę gotować wodę

  • 4. Data: 2015-05-01 15:27:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 01 May 2015 15:03:31 +0200, Tom napisał(a):

> [...]
    >>

    > ale oglądałem takie w markecie, nadal dno z wbudowaną grzałką jest
    > osadzone na grubej uszczelce z niewiadomego materiału która będzie

    Tak, zapomniałam o tym, sama kiedyś tu o tym pisałam.

    > chyba kupie zwykły metalowy czajnik nierdzewka nie elektryczny w którym
    > będę gotować wodę

    Mam taki też, używam go w okresie zimnym, kiedy palę w kaflach (czyli
    jeszcze teraz), ale ociepla się i własnie przechodzę na elektryczny -
    właśnie w OLX kupiłam zapasowy PRL-owski kamionkowy "na kablu", taki jaki
    mam, bo wg mnie jest debest.

  • 5. Data: 2015-05-01 15:29:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 May 2015 15:27:30 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > jeszcze teraz), ale ociepla się i własnie przechodzę na elektryczny -
    > właśnie w OLX kupiłam zapasowy PRL-owski kamionkowy "na kablu", taki jaki

    W sumie jest bezprzewodowy, bo bardzo łatwo się odłącza ten kabel.

  • 6. Data: 2015-05-03 09:26:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Gumowej. Guma jest atestowana do kontaktu z prod. spożywczymi.
    > W takim właśnie gotuję - kupiłam na aukcjach,
    > wymieniam tylko co jakiś czas
    > grzałki, które są do kupienia bez problemu u producenta.

    A jak często wymieniasz grzałki i po co to robisz?

  • 7. Data: 2015-05-03 09:29:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tom" <T...@d...com> wrote in message
    > chyba kupie zwykły metalowy czajnik nierdzewka
    > nie elektryczny w którym będę gotować wodę

    Ile tej wody jednorazowo gotujesz?
    Może kup sobie turystyczną grzałkę-spiralę, taką
    wkładaną do naczynia i gotuj wodę w ten sposób?

    Aczkolwiek musisz mieć niezłe kubki smakowe
    skoro jesteś w stanie wyczuć plastik z czajnika...
    Ja mam czajnik plastikowy dobrej marki (Braun)
    już chyba 10 lat i posmaku żadnego w wodzie nie
    zauważam - ma płaskie dno z nierdzewki (spirala ukryta).

  • 8. Data: 2015-05-03 10:44:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-05-03 o 09:29, Pszemol pisze:

    > Aczkolwiek musisz mieć niezłe kubki smakowe
    > skoro jesteś w stanie wyczuć plastik z czajnika...

    Pewnie bardziej chodzi o smak samej wody.
    Ale jak ktoś pije stale z jednego ujęcia, to
    nie ma szansy zauważyć "inności".

  • 9. Data: 2015-05-03 10:54:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > Pewnie bardziej chodzi o smak samej wody.
    > Ale jak ktoś pije stale z jednego ujęcia, to
    > nie ma szansy zauważyć "inności".

    Ja to w ogóle podejrzewam że chodzi o jakieś
    przewrażliwienie anty-plastikowe i autosugestię
    że czuje różnicę w smaku :-)

  • 10. Data: 2015-05-03 13:14:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Ja to w ogóle podejrzewam że chodzi o jakieś
    > przewrażliwienie anty-plastikowe i autosugestię
    > że czuje różnicę w smaku :-)

    U mnie powoduje to skojarzenia z rzeczami takimi jak ta:
    http://www.klub.audiostereo.pl/recenzje-kable/gigawa
    tt-ls-1mk2-art355.html
    Audiofilski Kabel Zasilający, który w sposób idealny doprowadzi prąd od
    gniazdka w ścianie do zasilanego urządzenia. To nic, że rury wodociągowe
    przeważnie robi się z plastiku (i dobrze, bo delikatna nuta rdzy nie
    jest tym, co wszystkim odpowiada). Pompy też mają wirniki z tworzyw
    sztucznych (świetnie, bo składniki mosiądzu i produkty ich utleniania
    nie są najzdrowsze). Ale czajnik, do którego wlewamy wodę z kranu nie
    może mieć niczego z plastiku. Mój czajnik jest cały ze stali nierdzewnej,
    plastikową ma jedynie przykrywkę (nie parzy w palce). Więc nie jest on
    dostatecznie audiofilski.

    Grzałki technologicznie zakorzenione w okresie minionym, również te
    montowane w czajnikach, wytwarzane były Metodami Swobodnymi. Z udziałem
    lutowania twardego, cynkowania ogniowego i pokrywania galwanicznego.
    Poza metalami bliżej nieokreślonymi był w nich (jest) na pewno cynk
    (któremu zawsze towarzyszy ołów) i nikiel (który u kilku procent ludzi
    powoduje alergie). Przewrażliwieni na punkcie swoich kubków smakowych
    i zdrowotności ogólnej tego powinni unikać najbardziej. Chyba że
    przewrażliwieniu towarzyszy również tępota -- brak samodzielnego myślenia
    analitycznego, posiłkowanie się wyłącznie strachami przejętymi z cudzych
    blogów lub zasłyszanymi od lokalnych mędrców.

    Jarek

    --
    Wypływa na senne morze,
    Cudowny, blaszany parowiec.