  • Data: 2020-12-06 00:16:11
    Temat: Re: Żywotność pompy ciepła
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/12/2020 21:55, Irek.N. wrote:
    > Ale grzeje ta energia która wychodzi z pompy o o niem mówimy. Nie ma
    > sensu rozmawiać o zasilaniu pompy przecież!

    Za nią płacisz. Interesuje Cie ile kW/kW dostajesz. Jak zaczniesz
    podności temperaturę na wyjsciu to ratio spada. Rachunki rosną. W domu
    masz tyle samo J, ale chciałeś "szybciej" to masz drożej.

    > Jak ktoś ma grzejniki na 45C zaprojektowane, to może i ma mniejszy sens.
    > U mnie przy 35 jest w sam raz do około -3C, a później przełączam na 40C
    > i jest cieplutko w domu, a mam grzejniki.
    > Nie pisał bym tak radykalnych twierdzeń.

    Mało kto ma grzejniki do grzania 35 stopni. U mnie musiałbym powięszać,
    bo są przewidziane i policzone do zasilania 55. nei znam isntalacji
    projektowanej pod typowy kocioł z grzejnikami na pół ściany. Ktos musiał
    by byc bardzo przewidywalny. Albo po prostu zdezorientowany, bo taniej
    wyszło by chyba podłogowe niż monstrualne grzejniki.

    > No to poproszę o podanie typu taniego chinola z falownikiem.

    sprsun. xdeco.

    Pierwszego mam za krótko i mogę powiedziec tylko tyle: działa.

    Drugi to padlina (z powodu firmware i oszczędności chińczyków). Też
    miałem. Unikać.

    > Ale wiesz, ja teraz się rozglądam, za nową pompą i nie miałem żadnej
    > oferty z falownikiem. Może typ w/w ma inne rozwiązania niż p/w?

    Ależ oczywiście, cały czas tutaj rozmawiamy o *tanich* pompach, dlatego
    w/w jest jakiś odpryskiem w dyskusji.

    Obecnie, w naszym nowym klimacie, w/w wydaje się grubą przesadą.
    Temperature mniejszą niż -10 widuje kilka dni w roku i coraz mniej
    takiego luksusu. Palmy będę sadził za jakies 10 lat.

    A jak się trafi gorzej to tylko fluktuacje pola kwantowego pogody.
    Normalna rzecz w statrystyce. Zapłącę pare zł więcej.