  • 1. Data: 2017-12-23 16:30:32
    Temat: gaz do ogrzewania
    Od: pierdofon <a...@g...com>

    coraz czesciej slysze od znajomych, ze zamierzaja przejsc przy ogrzewaniu domów na
    ogrzewanie gazem z zbiornika przy domu. Bo wygodniej, bo czysciej, bo prosta obsluga,
    bo ladny, maly kociol, bo nie trzeba targac pelletow, ekogroszkow, drewna itp.

    jak sie ma cena ogrzewania domu pradem do ceny ogrzewania gazem?

    czy te pseudo promocje zakladaja uwiazanie sie na 3 lata na wysoka cene gazu od
    danego dostawcy? Jakie tam jeszcze sa miny dla uzytkownika przy zalozeniu, ze
    chcialbym by dostawca zalatwil projekt i formalnosci i wszystko sam podlaczyl i wlal
    gaz?

  • 2. Data: 2017-12-23 16:43:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedoceniony w wyliczance jest pellet. Do gazu potrzebny jest zbiornik, przyjezdzaja
    i go tankuja. Do pelletu potrzebne jest pomieszczenie, przyjezdzaja i tankuja pellet
    do pomieszczenia. W pomieszczeniu jest poczatek podajnika pelletu do palnika. Obsluga
    kotla na pellet raczej nie jest meczaca. Raz na dwa tygodnie do miesiaca trzeba
    popiol wyciagnac.

  • 3. Data: 2017-12-23 17:00:24
    Temat: Re: gaz do ogrzewania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/23/2017 4:43 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Niedoceniony w wyliczance jest pellet.

    Pellet ma problemy pozatechniczne:
    a) nie udało mi się przez miesiąc kupic choć tony. NIKT nie miał, albo
    miał ale nie chciał workować, albo czekal na dostawę albo... Ogólnie
    wygląda na to że towar kłopotliwy w dostaniu od reki w okolicy Katowic.
    Tzn mają od reki ale za 20% więcej. Róznie z tym jest, wychodzi na to że
    trzeba zapasy robić żeby nie wylądować bez paliwa.

    b) Pellet ma bardzo duzy rozrzut jakosciowy. Jasny pali się slicznie i
    zostawia mało popiołu. Ciemny potrafi zostawić spieki jak radziecki
    węgiel. Cholera wie co w tym ciemnym siedzi co nie daje się spalić. Ale
    wychodza z retorty twarde jak kamień fraktale. Nigdy nie mam pewności co
    przywiezie firma bo "taki nam teraz dostarczyli". Jednak ekro groszek z
    kopalni X zazwyczaj trzyma jakość taką samą przez lata.

    c) Trzeba jednak te kilka ton w sezonie rozladować. Dla wielu osob to
    jest nieosiągalne. Kierowcy zwyczajowo nie rozładowują lub wołają
    absurdalnych pieniędzy za taką usługę. A jeszcze jak sie okaże że
    składzik jest 3m od samochodu to nie ma kasy za jaką to zrobią.
    Najlepiej jak by to wysypali w cholere na podworko i jazda. Jesli się
    więc nie zaprojektowało w bryle budynku miejsca na zsypanie pelletu to
    trzeba ćwiczyć noszenie worków.

    I tak, pale pelletem w kotle na ekogroszek. Są z tym pewne niedokuczliwe
    problemy ale są komfort braku smrodu i pył który nie tnie płuc jak
    żyletka. Tylko jeszcze jak bym żył w kraju gdzie producenci pelletu nie
    muszą czekać do dostawę ... pelletu ... przez miesiąc.

  • 4. Data: 2017-12-23 19:38:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Lodzi to samo. Jedyne dla mnie mozliwe miejsca gdzie mozna kupic to markety
    budowlane. Z tym ze w nich drogo. Inni sprzedawcy albo nie maja, albo sie stawiaja w
    stylu " nie ma trzech workow na probe, albo paleta albo nic". Drugi sezon grzeje
    pelletem i drugi rok tak mi firma ze Zgierza sprzedaje ze w efekcie drugi raz kupilem
    w castoramie. Na razie brakuje malych lokalnych producentow pelletu. A szkoda bo to
    bardzo fajne paliwo.

  • 5. Data: 2017-12-23 20:43:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    w castoramie. Na razie brakuje malych lokalnych producentow pelletu. A szkoda bo to

    No to po ch.... polecasz? Autor wątku pytał o gaz, a nie pellet, którego
    nie można kupić.

  • 6. Data: 2017-12-23 21:04:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zebys uzytkownik za chwile nie mial pretensji. Na razie dostales w sasiednim temacie
    prace domowa do odrobienia. Jak to znajoma i wiesz co produkuje jej firma to na
    odpowiedz nie powinienem czekac dluzej niz tyle ile potrzeba do napisania dwoch czy
    trzech zdan.

  • 7. Data: 2017-12-23 22:08:10
    Od: l...@g...com

    Jesteś uwiązany i drogo kupujesz.

  • 8. Data: 2017-12-24 09:00:25
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-23 o 16:30, pierdofon pisze:
> [...]
    chcialbym by dostawca zalatwil projekt i formalnosci i wszystko sam podlaczyl i wlal

    Wszystko zależy od ilości gazu jaki planujesz kupić.
    Ilości dla domku jednorodzinnego są dla dostawców tak małe, że dyktują
    cenę. Przy takim rozwiązaniu, przynajmniej w mojej okolicy, kalkuluje
    się juz zakup butli, a nie dzierżawa, wtedy można gaz kupić od dostawcy
    który ma korzystniejszą cenę.
    Porównałem kiedyś ceny dostaw dla hali sportowej - cena ustalana na
    podstawie notowań na jakiejśtam giełdzie + ileś złotych, z ceną którą
    płaci znajoma w domku jednorodzinny. Różnica kolosalna.

    Z "min", które ja znam:
    - wiążesz się, albo na lata, albo na ilość gazu który musisz odebrać;
    - po rozwiązaniu umowy musisz wykopać zbiornik i dostarczyć do magazynu,
    który może być nawet kilkaset km od Ciebie, lub go wykupujesz;
    - nie możesz kupić od innego dostawcy;

    Są też plusy:
    - firma załatwia wszystko kompleksowo;
    - ubezpiecza instalacje;
    - zajmuje się obowiązkowymi przeglądami.

  • 9. Data: 2017-12-27 18:16:56
    Od: r...@g...com

    Przecież to niewiele tańsze niż prąd w II taryfie.

  • 10. Data: 2017-12-27 20:34:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 18:16, r...@g...com pisze:
    > Przecież to niewiele tańsze niż prąd w II taryfie.

    Ale, żeby się stał tylko niewiele tańszym od prądu to musisz korzystać z
    prądu dwutaryfowego, a tańszy prąd dwutaryfowy masz wtedy, kiedy już nie
    ma potrzeby grzania (noc). Dlatego trzeba zainwestować w duży bufor.
    Poza tym trzeba się też nauczyć prać, zmywać i gotować w nocy, bo prąd
    dwutaryfowy w pierwszej taryfie jest droższy od prądu jednotaryfowego.

    Teraz kwestia awarii prądu.

    Grzejąc gazem możemy doposażyć kocioł gazowy w UPS i akumulator
    samochodowy i spokojnie na jednokrotnie naładowanym akumulatorze możemy
    mieć ogrzewanie przez kolejne 2-3 dni. Akumulator zawsze możemy
    doładować w samochodzie.

    Grzejąc prądem mamy zimno po wyczerpaniu bufora - zazwyczaj po kilku
    godzinach.

    Koszt instalacji ogrzewania prądem i bufor niewiele mniejszy od gazu LPG.