  • 1. Data: 2022-05-02 15:25:07
    Temat: kolejnosc wkrecania....
    Od: abn140 <a...@g...com>

    Witam i z dziwnym pytaniem tutaj:
    Czy jak mam do bufora wkrecic ksztaltke, np zawor, 5/4 cala a glowny wymiar jest 6/4,
    to jest w sztuce sprawy jakas zachowana kolejnosc tego wkrecania?
    zawor i redukcja na imadle, i potem w bufor, czy obojetne?
    Uszczelnienie to konopie...
    Bo jak pojade jak popadnie czyli redukcja i dopiero w nia zawor, to przy wkrecaniu
    zaworu zapewne ruszy sie te pierwsze polaczcenie.
    Ma to znaczenie czy wydziwiam?
    thx

  • 2. Data: 2022-05-02 16:20:44
    Temat: Re: kolejnosc wkrecania....
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-02 o 15:25, abn140 pisze:
> [...]
    > Bo jak pojade jak popadnie czyli redukcja i dopiero w nia zawor, to przy wkrecaniu
    zaworu zapewne ruszy sie te pierwsze polaczcenie.
    Wydziwisz, kręcisz razem wszystko aż się dokręci do średniego oporu,
    trzeba uważać szczególnie przy dokręcaniu zaworu bo może pęknąć, nic na
    chama.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-05-02 19:59:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 2 maja 2022 o 08:25:08 UTC-5 abn140 napisał(a):
> [...]
    > Bo jak pojade jak popadnie czyli redukcja i dopiero w nia zawor, to przy wkrecaniu
    zaworu zapewne ruszy sie te pierwsze polaczcenie.

    Obojetne. Tak dlugo jak dokrecasz to jest ok. Wazne aby nie pociagnac spowrotem, tym
    bardziej jak sie uzywa tasmy.
    Jak masz dziwne ustawienie koncowek to moze byc warto poskrecac wszystko tak na 3/4
    obrotu przed koncem i potem dokrecic tylko tyle zeby sie wszystkie rury ulozyly tak
    jak ci pasuje.
    Potem poczekac czy bedzie kapac i ewentualnie dokrecic nieco.

  • 4. Data: 2022-05-02 21:18:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.05.2022 15:25, abn140 wrote:
    > Bo jak pojade jak popadnie czyli redukcja i dopiero w nia zawor, to przy wkrecaniu
    zaworu zapewne ruszy sie te pierwsze polaczcenie.
    > Ma to znaczenie czy wydziwiam?

    Możesz też wszystko poskręcać, a w newralgicznym miejscu dać półśrubunek
    i dokręcić na koniec.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz