  • 1. Data: 2022-05-02 22:13:51
    Temat: Głowica termostatyczna do kaloryfera - gdzie umieścić?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jakie są zasady montażu zaworu termostatycznego do grzejnika z
    zasilaniem bocznym?
    Widzę 2 opcje - zawór kątowy z głowicą skierowana pionowo do góry, albo
    zawór prosty i głowica poziomo. W pierwszej wersji głowica jest kilka cm
    powyżej grzejnika. U mnie pasowałby (ze względu na ciasne miejsce) zawór
    prosty ale podłączony do grzejnika przez kolanko - wtedy głowica byłaby
    trochę niżej. Będzie działać?
    Jacek

  • 2. Data: 2022-05-03 07:57:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.05.2022 22:13, Jacek wrote:
    > U mnie pasowałby (ze względu na ciasne miejsce) zawór prosty ale
    > podłączony do grzejnika przez kolanko - wtedy głowica byłaby trochę
    > niżej. Będzie działać?

    Będzie działać. W montażu głowicy możliwie prosto (poziomo) chodzi tylko
    o to żeby powietrze konwekcyjnie miało możliwość przepływania przez
    element czuły w głowicy żeby ta reagowała możliwie najszybciej na
    zmiany. Potem najwyżej na głowicy ustawisz trochę więcej lub trochę
    mniej niż chcesz mieć rzeczywiście w pomieszczeniu, to nie apteka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2022-05-04 15:37:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Potem najwyżej na głowicy ustawisz trochę więcej lub trochę
    > mniej niż chcesz mieć rzeczywiście w pomieszczeniu, to nie apteka.
    Dzięki, tak zamontuję.
    Jacek

  • 4. Data: 2022-05-04 16:43:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nigdy do góry, bo w ten sposób głowica ogrzewana byłaby "gałązką".
    Jeżeli już to głowica pionowo do dołu.

    -----