  • 1. Data: 2019-08-13 07:45:00
    Temat: płyta indukcyjna
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Witam
    Krótkie pytanie do tych którzy zamienili.
    indukcja zamiast gazu w kuchni.
    Jak to się ma do rachunków za prąd versus rachunki za gaz ?
    Nie biorę pod uwagę wygody bezpieczeństwa itp bo to jest oczywiste.

  • 2. Data: 2019-08-13 08:50:10
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 13, 2019 at 7:45:02 AM UTC+2, Roman Rogóż wrote:
> [...]
    > Jak to się ma do rachunków za prąd versus rachunki za gaz ?
    > Nie biorę pod uwagę wygody bezpieczeństwa itp bo to jest oczywiste.

    Hm, zmienilem jakis czas temu, ale sie nie zastanawialem nad kosztem pradu/gazu. W
    moim przypadku (malo gotowania) to jakies grosze (wiekszosc gazu i tak szla na CWU).
    Dolicz jeszcze wymiane garnkow, patelni... ;) Stalowe plytki pod nieindukcyjne garnki
    sie nie sprawdzaja (testowalem)

    Moja plyta przy wylaczaniu wyswietla ilosc zuzytego pradu, nie pamietam, zeby
    przekroczylo 2kWh (zazwyczaj jest ponizej 1)

  • 3. Data: 2019-08-13 08:52:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 07:45:02 UTC+2 użytkownik Roman Rogóż napisał:
> [...]
    > Jak to się ma do rachunków za prąd versus rachunki za gaz ?
    > Nie biorę pod uwagę wygody bezpieczeństwa itp bo to jest oczywiste.

    Ok 50zł wzrosły rachunki za prąd po wstawieniu indukcji zamiast gazówki
    Było to już ze 4(?)lata temu
    Gazówka była na butle lpg i wówczas 11kg butla kosztowała ok 60zł a starczyła na 1,5
    miesiąca jeśli mnie pamieć nie myli
    U nas można powiedzieć ze gotujemy dużo bo oprócz codziennych posiłków jeszcze dużo
    przetworów przeróżnych robimy
    Jakieś pół roku przed nami gazówkę wywaliła koleżanka żony i powiedzieli o wzroście
    rachunków za prąd w okolicach 50zł co nas tylko dodatkowo zachęciło do wywalenia gazu
    z kuchni

  • 4. Data: 2019-08-13 10:49:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 13.08.2019 o 08:52, Kris pisze:

> [...]
    rachunków za prąd w okolicach 50zł co nas tylko dodatkowo zachęciło do wywalenia gazu

    Ciekaw jestem jakby u mnie rachunek za prąd wyglądał po wywaleniu
    zwykłej płyty ceramicznej elektrycznej na rzecz indukcji. Czy faktycznie
    rachunki by spadły...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2019-08-13 11:29:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie spadly by. Indukcja i plytka maja praktycznie taka sama sprawnosc. Z indukcja
    jest jeszcze jeden myk. U mnie po wielu latach przepalily sie dwie plytki. Ale nie
    tak ze kaput. Nie grzaly z pelna moca. Kupilem dwie plytki za ktore zaplacilem z 50
    zlotych. Wymienilem sam. Znajomym przestalo dzialac jedno pole. Koszt naprawy prawie
    300 zlotych. Jedyna zaleta indukcji jest latwosc utrzymania w czystosci.

  • 6. Data: 2019-08-13 12:15:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 11:29:45 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie spadly by. Indukcja i plytka maja praktycznie taka sama sprawnosc.

    No nie do końca. Podgrzej 10l wody na ceramice i na indukcji. A potem
    sprawdź ile więcej ciepła zdupiło w przestrzeń na ceramice. To ciepło to
    różnica jaką zaoszczędzi gotując na indukcji. Może nie jest tego bardzo
    dużo ale jest :]

    Płyta ceramiczna jest jeszcze wrząca przez kilka minut po wyłączeniu palnika
    i to wszystko są straty. Indukcja jest ledwie ciepła.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2019-08-13 12:49:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Aug 2019 07:45:00 +0200, Roman Rogóż

    > Krótkie pytanie do tych którzy zamienili.
    > indukcja zamiast gazu w kuchni.
    > Jak to się ma do rachunków za prąd versus rachunki za gaz ?

    Indukcja ma znacznie wyższą sprawność więc pomimo wyższego kosztu
    za kWh energii wychodzi tak samo jak na gazie. Pomijając oczywiste zalety
    indukcji (m.in. szybkość grzania w związku z wyższą sprawnością
    przekazywania energii do garnka/potrawy zamiast do powietrza).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-08-13 13:00:20
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 13, 2019 at 11:29:45 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jedyna zaleta indukcji jest latwosc utrzymania w czystosci.

    Jeszcze znacznie mniejsza bezwladnosc cieplna, w tej kwestii indukcja dziala podobnie
    jak gaz, czyli cos kipi - skrecamy - nie kipi... na ceramicznej trzeba jeszcze
    odstawic na bok, bo sie 1/3 wyleje, zanim temp. spadnie

  • 9. Data: 2019-08-13 13:42:45
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.08.2019 13:00, WS wrote:

    > Jeszcze znacznie mniejsza bezwladnosc cieplna

    Jeszcze? To jest podstawowa różnica :-)
    Mając gaz, ceramicznej nie brałem pod uwagę właśnie ze względu na
    bezwładność.
    Indukcyjną chcę sobie sprawić ale póki co mam słabą motywację. Nie jest
    mi źle z gazem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2019-08-13 21:30:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Indukcyjną chcę sobie sprawić ale póki co mam słabą motywację. Nie jest
    > mi źle z gazem.

    Piszesz że z gazem nie jest Ci źle. Przy indukcji za to, będziesz
    wymieniał tylko jej zalety ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz