  • 1. Data: 2013-12-14 01:11:46
    Temat: prad od nowego...
    Od: p...@p...pl

    Czesc,

    czy jest tu ktos, kto zmienial dostawce pradu?

    Obecnie jestem w ENEA (lubuskie) i troche jestem niezadowolony. Ze
    stron regulatora wyszlo, ze moglbym zoszczedzic na rachunkach przy
    zmianie na nowego. Ale zawsze sa jakiesz szczegoly...

    1. obecnie mam taryfe G11, licznik 3. fazowy, tarczowy (tradycyjny)
    2. chcialbym zmienic na tanszego dostawce....ale pod warunkiem, ze
    zainstaluje mi elektroniczny licznik...abym mogl placic w miesiecznych
    okresach rozliczeniowych z realnych (elektronicznych) odczytow
    i...pozwoli mi zainstalowac na liczniku "optyczny" czytnik impulsow
    np. podlaczony do mojego analizatora zuzycia (tzw. power monitor lub
    cos podobnego....).

    Moglibyscie przekazac swoja wiedze na ten temat?

  • 2. Data: 2013-12-14 02:53:28
    Temat: Re: prad od nowego...
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2013 01:11:46 UTC+1 użytkownik p...@p...pl napisał:

    > i...pozwoli mi zainstalowac na liczniku "optyczny" czytnik impulsow
    > np. podlaczony do mojego analizatora zuzycia (tzw. power monitor lub
    > cos podobnego....).

    Nie prosciej zainstalowac w swojej tablicy rozdzielczej swoj elektroniczny
    licznik z wyjsciem impulsowym? Takie cos przeciez 100 pln kosztuje max :)
    Ja kupilem za ~150 ale 3-fazowy, spialem z PLC, liczy perfekt zuzycie
    "kotlowni" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-12-14 08:06:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-14 01:11, p...@p...pl wrote:
    > i...pozwoli mi zainstalowac na liczniku "optyczny" czytnik impulsow

    Pytałem w Tauronie, czy mogę liczyć impulsy bo mój miga. Opowiedź: nie
    wolno niczego wkładać do skrzynki z licznikiem. Ale powiedzieli żeby
    napisać pismo, może ktoś z góry się zgodzi na montaż bateryjnego
    własnego pomysłu. Nie drążyłem tematu dalej. Chyba kupie i podepnę własny.

  • 4. Data: 2013-12-14 18:10:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 14 grudnia 2013 08:06:35 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > własnego pomysłu. Nie drążyłem tematu dalej. Chyba kupie i podepnę własny.

    To najlepszy pomysl - przy okazji bedziesz mogl kontrolowac czy Cie w balona
    nie robia i czy ich licznik np. nie zawyza. No bo jak zaniza to lepiej siedziec
    cicho :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-12-16 22:13:35
    Od: "PanRolek" <b...@w...pl>

    p...@p...pl napisal/a...

> [...]
    > cos podobnego....).
    > Moglibyscie przekazac swoja wiedze na ten temat?

    Dostawcy nie zmienisz, w Twoim przypadku OSD zawsze bedzie Enea. Jedynie co
    mozesz zmienic, to sprzedawce.
    Sprzedawca nie zmieni Ci licznika, bo ten jest wlasnoscia OSD, czyli Enei.
    Dostosowywanie przez OSD ukladu pomiarowo-rozliczeniowego w taryfach Gxx
    jest bardzo rzadko spotykane. A ze Enea, to beton technologiczny, to nie
    spodziewaj sie cudu.

    Co do oszczednosci. Dopóki taryfa Gxx jest regulowana, oszczednosci nie
    zauwazysz. Teoretycznie tylko RWE i dawny Vattenfall, czyli teraz Tauron GZE
    moga sobie dowolnie ustalac stawki w taryfie Gxx, ale z pewnoscia nie w
    dól...

    Nizszej ceny nie uzyskasz. Co najwyzej cene zamrozisz - zawsze sie bedzie to
    jednak wiazalo z kontraktem na dwa, albo wiecej lat. A co, jesli w
    miedzyczasie ceny w wymierny sposób spadna? Malo realne, ale wtedy upupiony
    jestes do konca umowy.

    No i last, but not least - zmieniajac sprzedawce, zmieniasz sposób
    fakturowania. Oznacza to, ze zamiast jednej faktury za kompleks od Enea,
    dostajesz dwie - jedna za dystrybucje (Enea), druga za sprzedaz. Niby nic,
    ale nigdy nie dostajesz ich równoczesnie, bo sprzedawca wystawia swoja na
    podstawie danych pomiarowych otrzymanych od OSD i sila rzeczy faktura za
    sprzedaz potrafi przyjsc tydzien, albo i dwa po fakturze od OSD. Kogos, kto
    jest przyzwyczajony do porzadków w domowej buchalterii taka zmiana moze
    troche irytowac.
    Znam przypadki, w których po zmianie sprzedawcy, klient po jednorazowej
    euforii wywolanej kwota na pierwszej fakturze, zalamal sie otrzymawszy
    fakture druga...

    pozdrawiam,
    pr