  • 1. Data: 2009-03-17 13:39:16
    Temat: Pompa ciepła
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    Witam!
    Czy ktos z Was może posiada zamontowaną pompę ciepła?

    Zastanawiam się nad taką pompą,
    powierzchnia domu ok 180m + piwnica z garażem

    pompa niestety nie jest w stanie nagrzać wody tak jak piec, dlatego zaleca
    się
    ogrzewanie podłogowe, i teraz mam pytanie, czy jak pompa się nie sprawdzi,
    to czy robiąc w większości pomieszczeń ogrzewanie podłogowe
    to czy wstawiająć piec na groszek, czy nie będzie problemu
    z grzaniem, widadomo że ogrzewania podłogowe nie moge grzać tak jak
    grzejniki
    bo się w domu ugotuję.

    Jak zrobić zeby w grzejnikach była wyższa temp niż w podłogowych rurach?

    jak to rozwiązać? osobne jakies obiegi dla podlogi i osobne dla grzejnków?
    bo przeciez jak pompa bedzie nagrzewala w podlodze wode np do 30stopni, w
    salonie będzie ciepłow, ale w grzejnikach w niektorych pokojach bedzie woda
    miala 30stopni to będzie za zimno.

    do tego chce jeszcze kominek z płaszczem wodny, ale to chyba z tym nie
    powinno być problemu, czy może się myle, ?

  • 2. Data: 2009-03-17 13:43:58
    Temat: Re: Pompa ciepła
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    amir pisze:
    > Witam!
    > Czy ktos z Was może posiada zamontowaną pompę ciepła?
    jeśli zakładasz ze pompa ciepła nie bedzie działać
    to jej nie montuj
    szkoda twoich 40 000zł

    kup sobie piec na węgiel i bedziesz widzieć jak to sie ładnie spala i
    daje ciepło ;)

    michal

  • 3. Data: 2009-03-17 13:53:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "amir" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > do tego chce jeszcze kominek z płaszczem wodny, ale to chyba z tym nie
    > powinno być problemu, czy może się myle, ?

    Czyli chcez: pompe ciepła+ kocioł na groszek+ kominek z płaszczem wodnym.
    Dodaj jeszcze kocioł gazowy, bufor ciepła, piec elektryczny i bedziesz
    zabezpieczony ze wszystkich mozliwych stron. A i o Solarach nie zapomnij;))
    Wszystko to jest do zrobienia ale jaki jest tego sens?
    Przemyśl sprawe- sprawdz ile będzie cie kosztowała pompa ciepła, ile kocioł
    na groszek, ile ew. gaz. Uwzględnij Swoje nawyki, przyzwyczajenia itp(czy
    np. nie będzie problemem dla Ciebie obsługa kotła na ekogroszek czyli jego
    uzupełnianie czyszczenie itp)
    Wszystko po trzykroc policz i podejmij decyzje. Kocioł weglowy to koszt od
    2000zł, kocioł z podajnikem to od 5000zł. Kocioła gazowy tez od 5000zł.
    Pompa ciepła to kilkadziesiat tysiecy zł- ale wygoda podobno bezcenna.
    Do tego kominy(tak/nie) wentylacja(grawitacyjna/mechaniczna) reku(tak/nie)
    ocieplenie(niektórzy mysl;ą juz o styro grubosci 30cm, niektórzy daja ciągle
    5 a niektórzy buduja domy bez styro)
    No i najwazniejsze- zasobność portfela(ew. zdolnośc kredytowa;)).

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-17 14:06:12
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > szkoda twoich 40 000zł

    Sama 'jednostka centralna' to ok. 5000 E

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-03-17 14:10:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sama 'jednostka centralna' to ok. 5000 E

    I się zacznie.....;)))

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-03-17 14:14:04
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > I się zacznie.....;)))

    adam sz. chyba na urlopie wiec spokojnie ;)

    michal

  • 7. Data: 2009-03-17 14:28:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    amir wrote:
> [...]
    > do 30stopni, w salonie będzie ciepłow, ale w grzejnikach w niektorych
    > pokojach bedzie woda miala 30stopni to będzie za zimno.

    zrobić podłogówki wszędzie, tak jak ja zrobiłem.

    ogrzewam pompą ciepła powietrze woda Altherma firmy Daikin, które zresztą
    także instaluję :)

    szłyszałem że ma sie pojawić za jakiś czas (ten rok) coś nowego co bezie
    potrafiło dawać nawet 90st na wyjściu.

  • 8. Data: 2009-03-17 14:28:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    > Sama 'jednostka centralna' to ok. 5000 E

    za to masz cała kompletną althermę 16kW

  • 9. Data: 2009-03-17 14:49:25
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > za to masz cała kompletną althermę 16kW

    Pewnie tak. JA tylko pzytoczylem cene zaslyszana na targach
    Interbud (luty 2009).

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-03-17 14:50:41
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > szłyszałem że ma sie pojawić za jakiś czas (ten rok) coś nowego co bezie
    > potrafiło dawać nawet 90st na wyjściu.

    Tyle to daje byle piec :) Tylko po co ci 90 na wyjściu ?
    Do podlogowki 30-40 bedzie dosc.

    pozdrawiam
    pluton