    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Date: Wed, 31 Oct 2012 13:17:44 +0100

    dyskusyjnych:k6ev2u$duk$...@u...news.interia.pl...

    > Moje i Twoje doswiadczenie swiadczy najwiecej o tym, ze przypadkow moze
    > byc tyle ilu ludzi na swiecie. :-)

    No i właśnie dlatego zawsze powtarzam, że każdy musi _sam_ sobie policzyć co
    dla niego jest korzystne. a w obliczeniach trzeba uwzględniać nie tylko
    pieniądze, ale też czas i komfort.

    > Witaj w klubie. :-)

    Dla mnie to było naturalne. Tak samo robili moi rodzice gdy się budowali
    wiele lat temu.

    > To prawda, ale nie jest tak zle. Konczysz dol i mieszkasz na budowie, ale
    > szczesliwy z rodzina.

    Brałem to pod uwagę, ale w praktyce okazało się, ze wygodniej by kotłownia
    (gaz) była na piętrze, skosy też trzeba ocieplić itd. i wyszło mi, że i tak
    wydatków jest na tyle dużo że i tak musze wziąć kredyt albo czekać kilka
    lat. Nie byłoby to wtedy 10 tylko np. 7, a to i tak za długo. Niestety u
    mnie najdroższe są ściany i dach bo wykończeniówkę robię samemu więc
    kosztuje mnie tyle co materiały. Oczywiście przeprowadzę się przed
    wykończeniem całości by nie płacić dłużej za wynajmowane mieszkanie i mieć
    więcej czasu na prace wykończeniowe (odpadają dojazdy).

    [ciach]

    > Nigdy nie mowilem inaczej. Nie wzialem kredytu bo mialem takie mozliwosci.
    > Gdybym ich nie mial to pewnie byl bym szczesliwym posiadaczem kredytu. Po
    > prostu tak mialem jak mialem. Z jednej strony suma wyrzeczen, a z drugiej
    > strony tylko koszty utrzymania na dzis. Raz mozliwosci, dwa taki wybor.
    > Mysle, ze wielu tez tak moze tylko nie bardzo sie chce. :-)

    A pewnie bo ludzie chcą mieć wszytko na już :-) Ja wybrałem cos pośredniego.
    Wprawdzie budowa trwałą 3 lata, ale za to była o 1/3 tańsza niż gdyby to
    robiła ekipa w ciągu jednego sezonu. Bez kredytu zamiast 3 lat byłoby
    więcej, a aż tyle nie chciałem czekać.

    [ciach]

> [...]
    > dokonuje sie wyboru tu i teraz.
    > Nie wyjedziesz na dwa tygodnie kiedy ma dziesiec lat by wyjechac za rok na
    > miesiac. Oczywiscie wiem, ze okazja jest z tylu lysa. Kiedy nie zlapie sie
    > za grzywe to z tylu nie ma za co. Nie wyjezdzajac na wakacje organizujesz
    > czas inaczej po prostu, majac kontakt z dziecmi w innym miejscu bez szumu
    > fal oceanu. To tylko miejsce, rodzina jest sie caly rok. Czlowiek
    > przecietnie rozwiniety intelektualnie wie co moze odpuscic a co nie. Bycie
    > sknera nie poplaca, zycie ponad stan tak samo. Niestety zycie jest pelne

    Albo "na szczęście jest pełne możliwości wyboru" :-) Ja widzę szklankę do
    połowy pełną. Dobra - przyznaję - czepiam się :-)

    [ciach]

    Dobrze wyjdzie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie