    Subject: Re: Dokładna mapa do określania granic działki
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Baczek <m...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 30 Nov 2020 17:24:28 +0100

    W dniu 30.11.2020 o 16:20, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Stoi sobie latarnia.
    >
    > Istnieje spór czy stoi na terenie prywantnym A czy B czy też może na
    > terenie gminy.
    >
    > Sytuacje komplikuje fakt że własciciel A i B nie są do końca pewni gdzie
    > kończą się ich działki.
    >
    > Najprościej wezwac geodetę, ale on swoje skasuje.
    >
    > Okreslenie właściciela tej latarni nie jest krytyczne, wiec oficjalna
    > opinia nie jest istotna, istotna jest mapa przekonująca A i B co do
    > własności. Ludzie rosądni, rysunek techniczny ich przekona. Lampa stoi
> [...]

    Granice mogą nie być ustalone, a wtedy potrzebny geodeta i
    rozgraniczenie. Na geoportalu to tylko orientacyjne "kreski". Raz
    bardziej dokładne, a raz mniej.
    Ja potrzebowałem ustalić granice (kamień ktoś wykopał) i na postawie
    geoportalu zrobiłem to z dokładnością do 15cm w stosunku do późniejszego
    pomiaru geodety.