  • Data: 2015-06-24 22:10:45
    Temat: Re: Ile lat żyje jedna kosiarka?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-23 o 14:55, GreDi pisze:
    > Hey,
    >
    > ile lat pracowała wam kosiarka do momentu, w którym doszliście do
    > wniosku, że już czas ją wymienić?
    >
    > Jeżeli komuś kosiarka działa dłużej niż 7lat to też proszę o pochwalenie
    > się i opisanie w jakim jest stanie.
    >
    > Piszę, bo właśnie dla mojego teścia NAC po 7latach dożył żywota. Silnik
    > jest ok, ale cała konstrukcja nie nadaje się do dalszego użytkowania.
    > Ostatnią usterką, która już nie będzie reperowana to odłamanie się
    > (obudowa plastikowa) przedniej osi od kadłuba. Efekt, kosiarka cały czas
    > chce skręcać w lewo ;-).

    Gdybyś spytał o glebogryzarkę - to powiedziałbym: długo :)

    Przedwojenna, dwusuw, silnik tak na oko 250ccm, niemiecka. Zbudowana jak
    czołg. Dwa biegi. Rozpinane sprzęgła w piastach i obracane koła - do
    rozstawu wąskiego/szerokiego. Zęby na sprężynach - nie przeszkadzają
    korzenie czy głazy.

    Po wojnie do lat ok. 70-tych pracowała w szkole rolniczej, obsługiwana
    przez uczniów. Później odkupił ją mój tato (był tam instruktorem).
    Maszyna pracuje do dziś - ma tylko 2 lub 3 zęby wymienione, reszta -
    oryginał.
    A, przepraszam - chyba tłumik nieoryginalny i pasek skórzany do rozruchu
    kilkanaście lat temu przy uchwycie się urwał - być może też był jeszcze
    oryginalny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam