  • Data: 2023-01-01 23:24:23
    Temat: Re: Kogeneracja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan ToMasz napisał:

    > silnik z auta, powiedzmy ze nie kosztuje nic, ma cenę złomu, ale ma
    > też przejechane wiele kilometrów. taka elektrociepłownia na lpg ma go
    > dorżnąć. ile taki stary silnik jeszcze przepracuje motogodzin? Załóżmy
    > że "przejedzie" jeszcze 100tyś km. Dla okrągłego liczenia załóżmy że
    > samochód w godzinę zrobi 100km, więc "wydoli" 100 000 /100 = 1000
    > motogodzin. Jak się gdzieś walnąłem - proszę o korektę

    Właśnie w tym miejscu. Tego nie przelicza się w ten sposób na motogodziny.
    Znajomy ma biogazownię z elektrownią. Taką porządną, nie samoróbkę.
    Generatory napędzane są tam przez silniki tłokowe. Taki silnik ma kilka
    metrów długości, ogromne bydlę. A moc tylko 500-700 kW. Niewiele mniej
    miewają pierdziawki w dwuosobowych samochodach bez dachu. W stacjonarnych
    silnikach proporcje mocy do pojemności i do masy ogólnej wyglądają zupełnie
    inaczej. Jak za adaptację silnika samochodowego zabiera się ktoś, kto ma
    pojęcie, to to też nie będzie "jazda" z prędkością na drodze ekspresowej.
    W takich warunkach silnik ma zadatki na życie wieczne.

    --
    Jarek