eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracja › Re: Kogeneracja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.
    de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams
    4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kogeneracja
    References: <7...@g...com>
    <tostvv$1gob1$1@dont-email.me>
    Organization: : : :
    Date: Sun, 1 Jan 2023 23:24:23 +0100
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-6 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 21
    NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
    X-Trace: 1672611863 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 557 84.201.212.11:43338
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 1989
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587861
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan ToMasz napisał:

    > silnik z auta, powiedzmy ze nie kosztuje nic, ma cenę złomu, ale ma
    > też przejechane wiele kilometrów. taka elektrociepłownia na lpg ma go
    > dorżnąć. ile taki stary silnik jeszcze przepracuje motogodzin? Załóżmy
    > że "przejedzie" jeszcze 100tyś km. Dla okrągłego liczenia załóżmy że
    > samochód w godzinę zrobi 100km, więc "wydoli" 100 000 /100 = 1000
    > motogodzin. Jak się gdzieś walnąłem - proszę o korektę

    Właśnie w tym miejscu. Tego nie przelicza się w ten sposób na motogodziny.
    Znajomy ma biogazownię z elektrownią. Taką porządną, nie samoróbkę.
    Generatory napędzane są tam przez silniki tłokowe. Taki silnik ma kilka
    metrów długości, ogromne bydlę. A moc tylko 500-700 kW. Niewiele mniej
    miewają pierdziawki w dwuosobowych samochodach bez dachu. W stacjonarnych
    silnikach proporcje mocy do pojemności i do masy ogólnej wyglądają zupełnie
    inaczej. Jak za adaptację silnika samochodowego zabiera się ktoś, kto ma
    pojęcie, to to też nie będzie "jazda" z prędkością na drodze ekspresowej.
    W takich warunkach silnik ma zadatki na życie wieczne.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1