    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Feb 2015 04:35:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ogniwa solarne
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 11:47:34 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Patrzysz przez zbyt różowe okulary :)
    > Po pierwsze wierzba lubi wilgotną glebę, ale niezbyt mokrą.
    > Jaka jest jej opłacalność?
    > To może teraz trochę bardziej przyziemnie. Jako odnośnik posłuży
    > przeciętny dom, którego ogrzewanie pochłania 3 tony węgla o wartości
    > opałowej ok. 26MJ/kg
    > Z 1 ha możemy ponoć uzyskać (dane przedstawiane przez handlarzy
    > sadzonkami) 20-30 ton, ale w rzeczywistości można uzyskać przeciętnie
    > 12-14 ton mokrej biomasy rocznie. Przy czym wartość ta jest jeszcze
    > mocno uzależniona od warunków pogodowych. Zarówno susza jak i zbyt
> [...]

    Wpędziliście się z wierzbą w ślepy zaułek. Wierzba może być czymś niezwykle
    opłacalnym. Warunek to że nie bawi się z nią ktoś detalicznie a przerabia na bardzo
    dużą skalę. A produktem końcowym jest pelet albo brykiety. Jeśli dochodowe jest
    kupowanie po kilkadziesiąt groszy złomu pod postacią między innymi lokomotyw i szyn
    kolejowych. I przerabianie ich z zyskiem na coś co przypomina płatki kukurydziane. To
    i przerabianie wierzby na brykiet będzie opłacalne. Wierzba to taki sam przykład
    manipulacji jak fotowoltaika. Srali się w telewizji i namawiali " sadzźta wierzbę
    będziecie bogaci" ale nie powiedzieli że minimum 500 hektarów.