    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 24 Feb 2013 14:29:37 -0800 (PST)
    Subject: Re: Wentylatory
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 24 lutego 2013 23:08:54 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

    > włączeniu będzie niemiłosiernie piszczał a po chwili >piszczenie zniknie i
    >
    > będzie pracował jak sztuka nówka nie śmigana.
    >

    > Wtedy trzeba nasmarować i nastepne" trzy lata" pociągnie.

    > To tak jak z wentylatorami komputerowymi. To piszczenie/buczenie to sprawa
    >
    > luzów w łożysku które wcześniej wypełniał smar.

    > wymienisz wcześniej bo charkot od łożysk będzie >niemiłosierny.
    >

    > Wtedy trzeba nasmarować...

    > śmigła są tandetnie zrobione bo tani. Jak wyrównać krawędzie łopatek a
    >
    > najlepiej ( jak ktoś ma pojęcie) zrobić na nich coś co przypomina profile

> [...]

    Nie dasz rady nasmarować. Łożyska ze spieków nasączane są olejem w próżni. Samo
    kapnięcie oleju wystarcza na chwilę. To samo z łożyskami kulkowymi. Jak zdejmiesz
    blaszki to je zniszczysz przy zdejmowaniu. Bez ochrony przed kurzem nasmarowane
    łożysko zdechnie bardzo szybko. Poza tym czy za dwie dychy warto się bujać ze
    smarowaniem?