  • Data: 2009-06-21 11:48:34
    Temat: Re: folia zamiast papy na deskowanie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Tu akurat bym polemizował.
    > Wiercenie otworów w deskach pozostawia sporą ilość drzazg i
    > ostrych
    > krawędzi, które mogą uszkodzić membranę ułożoną na deskach. Zatem
    > zanim ułożysz membranę musisz te krawędzie sfazować i
    > przeszlifować.
    > W przypadku desek dobrze, żeby miały one zaoblone krawędzie, bo
    > przy
    > tej metodzie trzeba pozostawiać większe szczeliny zamiast robić
    > otwory w deskach.

    Też nie sposób nie przyznać Ci racji, ale mam próbkę tej folii
    (Tyvec pro konkretnie) i szczerze mówiąc trudno mi wyobrazić sobie
    sytuację, w której ta folia jest tak sama z siebie dziurawiona przez
    drzazgę. To grubachny i naprawdę mocny, absolutnie niepodobny do
    normalnej folii materiał, bardziej przypominający coś pośredniego
    między skayem a grubym goretexem. Przed chwilą z ciekawości zrobiłem
    próbę jej przebicia za pomocą śrubokręta, mały śrubokręt, końcówka
    płaska 3mm, śrubokręt markowy i dość ostry, nie żadne wyrobione na
    okrągło g..no i nawet takim narzędziem miałem z przebiciem tej
    membrany duży problem, musiałem użyć dość sporej siły. Wystająca z
    deski drzazga by jej nie przebiła w życiu.

    > Jenak wymaga ona wykończenia dachu na gotowo. Bardzo często widuję
    > na
    > budowach dach budowany etapami tj. najpierw deskowanie i papa, a
    > po
    > kilku latach po wykończeniu domu układana jest dachówka, kiedy
    > jest
    > przypływ gotówki.

    Wtedy zawsze można papę zerwać i położyć membranę.

    J.