    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Tue, 19 Dec 2023 21:57:57 +0100

    W dniu 19.12.2023 o 15:47, Myjk pisze:
    > Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete

    > A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
    > godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
    > Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.

    Ano takim cudem, że w zimie zasięg spada z 350 w lecie do 200 zimą.
    Cuda :)

    > Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
    > o jeździe nie wspominając.

    Co ma piernik do wiatraka?

    > I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
    > A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
    > COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.

    Nadawałbyś się do nawijania makaronu na uszy w salonie.
    A potem właściciel narzeka, że w zimie przejedzie 200 a latem 350.

    > Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.

    Oho, odezwał się orędownik elektryków użytkujący spaliniaka z
    podtrzymaniem elektrycznym :P

    > Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
    > czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
    > kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
    > autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
    > dogrzać silnik, bo stygł.

    Dałeś się namówić na dizla do miasta to miałeś tak samo wygodnie jak w
    elektryku.

    > Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
    > jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
    > ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
    > jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
    > elektrycznych?

    Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo więcej
    bym zauważył.

    > Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
    > można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
    > faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.
    >
    > BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
    > https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc
    >
    > Konkretnie to wynik masz tutaj:
    > https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
    23

    Czyli nie wiesz.

    > Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
    > elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
    > bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.

    Pozwolę sobie nie skomentować tych wycieczek osobistych.

    > Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.

    Ja je znam, dlatego możesz sobie odpuścić ewangelizację.

    --
    Pete