  • 1. Data: 2015-02-03 15:00:44
    Temat: Fronty mebli kuchennych
    Od: Kris <k...@g...com>

    Czy ktoś doktoryzował się w temacie frontów kuchennych?
    Z tego co doczytałem to oprócz frontów drewnianych sa fronty z płyty meblowej+
    okleina, fronty akrylowe i mdf fornirowane i foliowane.
    Drewniane i z płyty meblowej odrzućmy na razie.
    Z tych pozostałych które najlepsze. Kolor biały, nie wiem jeszcze czy mat czy połysk
    http://allegro.pl/fronty-meblowe-kuchenne-biale-wyso
    ki-polysk-i4998459142.html
    Takie coś znalazłem cena akceptowalna. Te są malowane, są jeszcze fornirowane i
    akrylowe
    http://allegro.pl/fronty-polyskowe-akrylowe-63-zl-sz
    t-i5017929520.html
    Jakieś opinie, uwagi praktyczne, wady, zalety mile widziane.
    Miarę i wzornik do zawiasów mam, więc do samego demontażu starych i montażu nowych
    poważnych fachowców angażować nie zamierzam.

  • 2. Data: 2015-02-03 15:20:14
    Temat: Re: Fronty mebli kuchennych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-03 o 15:00, Kris pisze:
> [...]
    > Miarę i wzornik do zawiasów mam, więc do samego demontażu starych i montażu nowych
    poważnych fachowców angażować nie zamierzam.

    Kieruj się ceną. Droższe będą trwalsze. Ale te tanie nie muszą wcale być
    beznadziejne. W końcu na ogół szafki kuchenne nie są narażone na
    szczególnie ciężkie warunki. Reasumując: weź dowolne, które Ci się
    podobają i akceptujesz ich cenę.

    --
    MN

  • 3. Data: 2015-02-03 15:36:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lutego 2015 15:00:44 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Czy ktoś doktoryzował się w temacie frontów kuchennych?

    Ja jak robilem swoja kuchnie pol roku temu. Polecam te:

    http://www.centrum.meble.pl/plyty-akrylowe/uni/

    Tu mozesz zamowic online, z pocieciem do jakich wymiarow chcesz i z dostawa
    do domu. Wada jest taka ze musisz brac pelne plyty - wszystko wiec zalezy
    jak wyjdzie rozkroj :)

    Fronty sa swietne - b. wysoki polysk, dosc atrakcyjna cena (w porownaniu do
    lakierowanych), b. szybki czas realizacji. W praktyce - nie brudza / palcuja
    sie WCALE (mam biale) :) Przez pol roku nie scieralem frontow ani razu (no,
    na swieta tylko sciereczka z ew. kurzu) i nie ma na nich zadnych odbic
    paluchow :) Sa swietne bo mocno kanciate i pasuja do nowoczesnej kuchni.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-02-03 15:37:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lutego 2015 15:36:11 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Fronty sa swietne - b. wysoki polysk, dosc atrakcyjna cena (w porownaniu do

    Dodam jeszcze, ze te fronty sa z obu stron pokryte akrylem 2mm - czyli przy
    plytkich rysach mozna je probowac spolerowac. Przy lakierze gdzie grubosc
    warstwy mierzy sie raczej w mikronach nie ma takiej opcji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-02-03 16:47:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-03 o 15:36, Adam pisze:

> [...]
    > na swieta tylko sciereczka z ew. kurzu) i nie ma na nich zadnych odbic
    > paluchow :) Sa swietne bo mocno kanciate i pasuja do nowoczesnej kuchni.

    A jak wyglądają brzegi takich płyt? Są jakoś okleinowane? Czy po prostu
    goły akryl. Rozumiem, że brzegi nie są w połysku?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2015-02-03 16:52:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lutego 2015 16:47:36 UTC+1 użytkownik wolim napisał:

    > A jak wyglądają brzegi takich płyt? Są jakoś okleinowane? Czy po prostu
    > goły akryl. Rozumiem, że brzegi nie są w połysku?

    Okleinowane okleina w takim samym polysku jak sam akryl. Jak ja kupowalem to
    byly klejone jakims klejem (jak sie przyjrzysz z bliska to widac cienki
    paseczek kleju), za pol roku mieli wprowadzac metode spajania laserem bez
    uzycia kleju( http://www.rehau.com/us-en/furniture-cabinetry-and-s
    urface-edging/edgeband/laser-edging-technology).

    Wtedy jest juz 100% monolit i wyglada jak lita plyta :) Ale nawet klejone
    klejem wygladaja swietnie - tego polaczenia w ogole nie widac, a okleina
    jest dokladnie taka sama jak front. Pol roku minelo wiec moze juz kleja
    laserem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-02-19 15:39:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 lutego 2015 16:52:58 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > klejem wygladaja swietnie - tego polaczenia w ogole nie widac, a okleina
    > jest dokladnie taka sama jak front. Pol roku minelo wiec moze juz kleja
    Odwiedziłem kilku lokalnych sprzedawców Te płyty mdf z okleiną klejone klejem
    wyglądają paskudnie. Chodzi konkretnie o ten cienki pasek kleju bo same płuyty jak i
    okleina jest ok. Widać ten cienki pasek kleju a jak już dłużej blat na sklepie leży
    to klej ten jest wybrudzony i szczególnie na białych frontach widać ciemne paski tego
    brudnego kleju. Jak brud pod paznokciami.
    Nowe jeszcze ok ale te leżąca od dłuższego czasu na sklepie to już paskudnie
    wyglądają. Nie widziałem na żywo tych klejonych laserowo, w necie też są jakieś z
    okleiną 3D cokolwiek to znaczy. Ale też na żywo nie widziałem.
    Będę kupował więc mdf lakierowane.
    I kolejna ciekawostka odnośnie stolarzy.
    W necie malowane to od 220zł/m2 w górę. W moim przypadku więc to koszt ok 800zł. W
    sąsiednim mieście w dużej hurtowni z akcesoriami meblowymi wycenili mi na 250zł/mkw.
    Wyceny dwóch lokalnych stolarzy dość podobne- ok 2000zł za całość czyli prawie
    600zl/mkw. I weź tu wspieraj lokalny biznes.

  • 8. Data: 2015-02-20 10:48:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lutego 2015 15:39:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Odwiedziłem kilku lokalnych sprzedawców Te płyty mdf z okleiną klejone klejem
    wyglądają paskudnie.

    Widziales dokladnie te rehaua akrylowe? Wszystko jeszcze zalezy kto i na jakim
    sprzecie klei - ja bralem na meble.pl, oni tam maja chyba jeden z najlepszych
    parkow maszynowych w PL :) Moja kuchnie mam pol roku i paskow kleju nie widac
    w ogole - musisz sie dobrze przyjrzec, a kto by sie tam przygladal z bliska
    kuchni :-)

    > Będę kupował więc mdf lakierowane.

    Sa 2 x drozsze i czeka sie na nie 2 m-ce, a nie 2 dni :-) Dodatkowo jakbys
    kiedys musial dorobic jakis jeden front (bo pies podrapie albo zmienisz
    zmywarke albo sie urwie/zlamie etc) to akrylowe dokupujesz i sa identyczne,
    a przy lakierowanych zawsze bedzie spora roznica w kolorze (raz, ze trudno
    dopasowac idealnie kolor, dwa ze lakierowane blakna od UV, akrylowe sa
    zabezpieczone i podobno nawet za 10 lat dokupiony front bedzie identyczny :)

> [...]
    Wyceny dwóch lokalnych stolarzy dość podobne- ok 2000zł za całość czyli prawie
    600zl/mkw. I weź tu wspieraj lokalny biznes.

    Dokladnie, u mnie w miasteczku lakierowane 450 pln / m2 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-02-20 10:51:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lutego 2015 15:39:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Odwiedziłem kilku lokalnych sprzedawców

    BTW. zobacz czy meble.pl (wczesniej chyba gdzies caly adres podawalem) nie
    wysyla probek - IMHO z tego co pamietam to wysylaja. To sobie zobaczysz jak to
    faktycznie wyglada, bo jest kilku producentow, a jak pisalem wczesniej -
    dodatkowo wszystko zalezy od samego sprzetu ktory klei i frezuje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-02-20 11:30:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lutego 2015 10:48:55 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Widziales dokladnie te rehaua akrylowe?
    Płytę i okleinę widziałem bo lokalni wykonawcy właśnie na rehau robią

    > Wszystko jeszcze zalezy kto i na jakim
    > sprzecie klei - ja bralem na meble.pl, oni tam maja chyba jeden z najlepszych
    > parkow maszynowych w PL :)
    Tu możesz mieć rację, jednak kiedyś zamawiałem elementy z płyty meblowej od
    http://www.plyta-meblowa.pl/
    A to chyba ci sami co meble.pl i jakość oklejania nie różniła się nijak od tego co
    robią lokalni wykonawcy.

    > Moja kuchnie mam pol roku i paskow kleju nie widac
    > w ogole - musisz sie dobrze przyjrzec, a kto by sie tam przygladal z bliska
    > kuchni :-)
    Tu też masz racje z tym przyglądaniem ale jednak na wystawach nie wyglądało to zbyt
    estetycznie.

    > Sa 2 x droższe
    Cena bardzo podobna, skad wziełeś te 2 razy

    > i czeka sie na nie 2 m-ce, a nie 2 dni :-)
    2-3 tygodnie

> [...]
    > zabezpieczone i podobno nawet za 10 lat dokupiony front bedzie identyczny :)

    Lakierowane białe więc co do różnicy i blaknięcia to chyba nie ma problemu. Zresztą
    pewnie szybciej będę wymieniał wszystkie na jeszcze inne niż dorabiał pojedyncze;)
    > Dokladnie, u mnie w miasteczku lakierowane 450 pln / m2 :-)
    Zmień miasteczko;)