  • 1. Data: 2018-01-16 21:04:19
    Temat: Jak to naprawic?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Poproszę Was o pomoc:

    Mój hydrofor od czasu do czasu wariuje. Jest sterowany wyłącznikiem ciśnieniowym.
    Tenże wyłącznik ma styki elektryczne, które są zwierane (praca) lub
    otwierane/rozwierane (zakończenie pracy pompy).

    Opis problemu:
    styki zwierają się, hydrofor jest napełniany. Osiąga 4 kG/cm2 i powinien się
    wyłączyć.
    Ale czasem się nie wyłącza: styki pozostają zwarte. Pomaga silne uderzenie dłonią w
    sterownik/wyłącznik.
    Dzieje się tak od dłuższego czasu, gdy jest +30C jak i -6C, wilgotno i sucho, itp,
    itd.

    PYTANIE:
    Po zdjęciu pleksiglasowej osłony mam dostęp do styków i mechanizmu sterującego.
    Co mogę zrobić?
    Czy styki można oczyścić? Przeszlifować powierzchnię? Nasmarować grafitem?
    (po odłączeniu od sieci 230V, to wiem)

    Mój sterownik wygląda identycznie jak ten poniżej:

    https://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fpom
    py-malopolska.pl%2Fgrafika%2Fpompy%2Fhydrovacuum%2Fl
    ca1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fpompy-malopolska.pl%2
    Findex.php%3Fid_product%3D72%26controller%3Dproduct&
    docid=OW4rlDBBDYcuPM&tbnid=Fb-k5q1H25zGgM%3A&vet=10a
    hUKEwiOxofWn93YAhWEKCwKHWzoDTYQMwhDKAUwBQ..i&w=340&h
    =420&client=firefox-b&bih=555&biw=1138&q=wy%C5%82%C4
    %85cznik%20ci%C5%9Bnieniowy%20do%20hydroforu&ved=0ah
    UKEwiOxofWn93YAhWEKCwKHWzoDTYQMwhDKAUwBQ&iact=mrc&ua
    ct=8

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Majka.

  • 2. Data: 2018-01-16 21:25:54
    Temat: Re: Jak to naprawic?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 21:04, Majka pisze:
> [...]
    %85cznik%20ci%C5%9Bnieniowy%20do%20hydroforu&ved=0ah
    UKEwiOxofWn93YAhWEKCwKHWzoDTYQMwhDKAUwBQ&iact=mrc&ua

    Wymienić.

  • 3. Data: 2018-01-16 21:30:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2018 12:04:19 -0800 (PST), Majka napisał(a):

> [...]
    > Co mogę zrobić?
    > Czy styki można oczyścić? Przeszlifować powierzchnię? Nasmarować grafitem?

    Najprościej wymienić. Można próbować naprawiać - zdemontować, umyć w
    benzynie, oczyścić, podregulować, sprawdzić sprężynę, dać nieco oleju na
    ośki czy inne miejsca ocierania itd. Skutki mogą być różne :). Od
    żadnych do pełnej sprawności.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-01-16 21:39:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 12:04:19 -0800 (PST), Majka

    > Czy styki można oczyścić? Przeszlifować powierzchnię? Nasmarować grafitem?

    Styki nie są problemem, tylko ew. mechanizm na "zaworze". Może wystarczy
    lekko ruszyć/wyregulować/dokręcić śrubkę -- która jak się zluzuje to
    mechanizm potrafi wariować. Jak nie, to pewnie cięgno się przycina, wtedy
    może wystarczy trysnąć jakimś smarowidłem z nadzieją że ustąpi. Ew.
    wymienić, aczkolwiek u mnie to działa już ponad 15 lat i poza ww.
    przyapdkiem poluzowania się śruby nic się nie dzieje -- mimo tego że długo
    stało bez przykrywki i się nieźle zakurzyło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-01-16 21:46:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 21:26:15 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Wymienić.

    generalnie zgoda, a do czasu wymiany mozna by spróbowac ustwic niższe ciśnienie, jest
    szansa ze zadziala

    b.

  • 6. Data: 2018-01-17 15:31:05
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >generalnie zgoda, a do czasu wymiany mozna by spróbowac ustwic niższe
    >ciśnienie, jest szansa ze zadziala

    u mnie po ok 10 latach strzelila membrana. sikalo na boki. jakby mnie nie
    bylo w domu to hydrofor zaleje piwnice, a jakby padlo na amen - ale to by
    musialo wyrwac ten dekiel, wiec chyba nie - to by wyciaglelo wszystko z
    studni i -chyba- spalilaby sie pompa, silnik?
    wiec moze lepiej to wywalic przy okazji.....